OT. Så härligt...
… med nystädat terrarium, hehe.
Har ägnat min morgon åt att städa mina dabbagamers terrarium. Det är så fint, ny sand och allt.
Men… det jag känner igen med illrar som påminner lite om mina dabbagamers beteende är att de är mästare på att stöka till
.
Så inom ett par timmar så lär nog all mat liger över halva terrariet bland den nya rena sanden, huset ligger nog nånstans i mitten och de små grävälskarna lär ha grävt en hel del gropar… *suck*, nåja, de är så söta när man kollar in i terrariet och de ser så oskyldiga ut, haha, söta små ödlor
.
Och det som många kommenterar är att jag inte har vattenskål till dom, så nu förklarar jag det så jag slipper förklara sen =). Dabbagamer lever i väldigt torra miljöer i det vilda, och klarar sig på den vätska de får genom maten. Jag brukar dock spraya maten med lite vatten för säkerhets skull, och ibland hela terrariet. Och dessutom så fyller de vattenskålen med sand direkt, så det lönar sig inte att ha en vattenskål
.

Hualigen vilka klor. De vill inte jag ha in i armen i alla fall :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Vad fina dom är!=)
ååh ja det är verkligen härligt när terrariet är helt städat med sanden och så=P städade klasses(skäggagam) terrarie för 3 v sen, oj vad fint det blev =P