Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 418 ggr
LiindaLarsson
0

Sjuk!?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Stacy har sovit sen kl 07:00 i morrse hon har inte varit upp sen dess förän nu då när jag satte mig framför datan, hon gick upp för att bajsa sen la hon sig i hundkorgen igen.. hon kommer inte ens när jag piper med henne leksaks anka..  sen känns hon varm och nosblöt

har hon feber eller?

LiindaLarsson
0

Finns det nån som kan svara i år eller? :)

Telefonkontakt
0

Om någon vet så svarar de väl, sen behöver du inte låta så snäsig. Jag får inte lust att svara då :(

fast nu vet jag ändå inte

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

LiindaLarsson
0

du kan ju inte tolka det jag skriver..som snäsigt??

Telefonkontakt
0

"finns det nån som kan svara iår eller?" Hur trevligt låter det? låter otrevligt ialla fall

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

LiindaLarsson
0

kanske du tycker men inte jag.. jag tycker du är otrevlig nu.. fast det kanske inte du tycker.. du behöver inte skriva på den har tråden och gorma skriv ett pm i stället för jag vill inte att du skriver här om du inte kan svara på frågan som tråden handlar om så du vet.. jag är ju antagligen orolig för min älskling..

ViktorMarina
0

Om nosen är blöt så borde hon inte ha feber, nosen kan vara varm av andra saker! T.ex. att hon legat och sovit.

Våra ser man oftast inte till på dagarna nu heller, de sover ju mer när det blir vinter. Håll koll på henne bara så hon äter, dricker, kissar och bajsar som vanligt.

Du kan prova nypa ihop nackskinnet lite försiktigt, och se om det lägger sig snabbt eller stannar kvar i ett veck. Lägger det sig snabbt är det ingen fara, men om det dröjer kvar i ett veck kan hon ha vätskebrist och behöver alltså vatten! Då kan hon ha feber.. Prova det och skriv hur det verkar!

KerstinL
0

Håll koll så hon får i sig vätska. dom blir uttorkade fort.. har ni varit förkylda hemma så finns ju alltid risken att hon blivit smittad.. om hon inte får i sig vätska så måste du åka in med henne till vetten..

hoppas att det löser sig nu..

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

LiindaLarsson
0

#6 nu nöp jag henne lite lätt 2 gånger den for ner innan jag han blinka.. men nu helt plötsligt var nosen krut torr =(

#7 okaay :)

ViktorMarina
0

Men då har hon inte vätskebrist iaf, då borde det inte vara något akut. Har hon bajsat och kissat normalt idag? Så vi kan utesluta att det är nåt i vägen i tarmarna som gör henne dålig.. Eller hur verkar hon, är hon hängig?

LiindaLarsson
0

#9 nu är hon uppe och hoppar för att jag väkte henne.. men bajsar och kissar gör hon.. äter vet jag inte för hon har ju sina matföråd överallt :)

LiindaLarsson
0

.

Lenore
0

Jag tror inte heller att du behöver oroa dig. Jag kan också bli lite nojig nu ibland när man inte har sett till vildingarna på ett bra tag, men som någon sa så sover dem väldigt mycket nu på vintern. Jag ser mina knappt längre, bara lite på morgonen och på sena kvällen. Men så länge du ser att dem äter, kissar och bajsar som vanligt och inte verkar hängiga så är det inget att vara orolig över. ^^

Fruttisen
0

#12 Samma sak här. I ca 2 veckors tid har dom sovit otroligt mycket, kikar in under soffan ibland för att se att dom lever =P

skrollan
0

bara mina som inte sover mer på vinter? =/

UpptagetNamn
0

Jag tycker inte det lät otrevligt eftersom hon gorde en glad smily :)

UlrikaD
0

Mina sover inte heller mer på vintern.