bra rumstempratur?
Vad är bra rumstempratur att ha hemma? Hört att det inte ska vara så varmt för det kan leda till problem med binjurarna, stämmer det? Har stängt av alla element och det är nu ca 13-15 grader i rummen, säkert kallare på golven. Är det bra elelr är det för kallt? De är ju vana med varmare, vill inte de ska bli sjuka eller få lunginflammation eller nåt. Så vad är ultimata tempraturen att ha?
Önskar jag kunde ge dig ett svar. Har inte själv hört något, men själv är jag en fryslort o har 22 grader, så mina djur lever i det..
Paulina
jag tycker det låter bra…sjuka av de lär de inte bli. har ungefär samma temperatur här hemma.
vad gäller vilken temperatur som är opyimal så är det så naturlg som möjligt..alltså följa temperaturen som är utomhus. Något som sällan är igenomförbart om man har illrarna inomhus…tror inte många vill ha -10 grader i sovrummet ;)
#3 haha, inte här hemma iaf ;)
Men vi hade ett tag 15 i sovrummet och 22 i överiga lägenheten, men illrarna lade sig då så långt bort från sovrummet som möjligt coh rullade in sig i faltar..
Tror de är lika mycket fryslortar som matte =)
Paulina

Mina har alla sina saker i källaren och kattlucka upp till huset. I källaren är det kallt! Nästan alltid går alla ner där och sover.
Okej va bra då fortsätter jag ha det så här. Verkar dock som om illrarna fryser då de går o lägger sig i tvätt korgen under alla kläder eller i min säng under mina två täcken. Sötnötterna, fattar de inte att jag själv går omkring o fryser för deras skull o så lägger de sig på varma ställen o lämnar mig ute i kylan 
oj, jag skulle aldrig kunna ha så "kallt" i lägenheten, vi har kallt enligt mig redan i lägenheten, eftersom jag är van vid 24 grader hemma hos mina föräldrar. Vi kanske har runt 17-20 i lägenheten och jag hatar det!
Är det farligt för dem? Jag kan tyvörr inte stänga av element för illrarna för då blir det även för oss eftersom dem inte har något eget rum..
Jag har rättså svalt i mitt sovrum som jag och illrarana delar på, Ligger nog på ca 15 grader under natten och ca 18 under dagen (+grader då naturligtvis :-/) Sommaren blir det lite varmare förstås om jag inte har fläckten igång, vilket jag oftast har. Och föstret i sovrummet står alltid öppet ca 5-7 cm året om. Tar heller på mig i tröja att sova i än har för varmt, har gjort detta nästan hela tiden jag har haft iller (i snart 8 år), så det har blivit en vana. Tror inte ens att jag skulle kunna sova även om jag inte hade illrar i ett sovrum som är så pass varmt som ca 22-23 grader som dom flesta nog sover i.
ja, på vintern här så räcker den med graderna vihar eftersom vi fryser, ligger med vinterjacka och spver =P men på sommaren så har vi fläktar igång dygnet runt nästan :)