Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 1149 ggr
LiindaLarsson
0

Jävla brevbärare!!

jag hadde beställt en tröjja från Christel och den skulle vara här för 2 veckor sedan.. jag ringer till henne och vi försöker reda ut det.. jag är helt förtvivlad vart den kan ha tagit vägen.. ringer och ringer om till henne.. jag springer fram och tillbaka till post kontoret och frågar var den är..

Men hallå det stod bra och tydligt  LINDA LARSSON och så min adress där bakom.. men brev bäraren råkade lägga in den hos en kille som heter joel Larsson.. och den där killen ha jag varit och ringt påå hos för att se om dom lagt fel han öppnade inte men jag hörde att han var hemma.. och sen idag ligger mitt brev här inne i min lägenhet.. men vad tror ni inte killen Joel har öppnat brevet och hafft det hemma hos sig i 2veckor utan att gå ner till mig och lämna det.

brevbäraren hadde skrivit på brevet.. Hej har varit fel utdelat ber om ursäkt mvh brevbäraren..

men det tycker jag är konstigt får jag ett brev hem till mig som inte stämmer med mig eller Emils namn så öppnar man ju inte det (det är ju självklart att man INTE öppnar det).. och sen har det hemma hos sig i 2 veckor.. jag kollar i trapphuset om det finns nån med den adressen eller så säger man åt brevbäraren det är inte mitt.. eller nå liknande .. för inte fan öppnar man nån annans brev bara för att man är nyfiken på vad det är där inne.. för han heter väll inte Linda Larsson heller.. (idiot)

Strumpan
0

Det är olagligt att öppna ngn annans post. anmäl honom

Mvh Jenny

LiindaLarsson
0

ska fan göra det :) för inte öppnar man andras post.. för står det itne jolel larsson så får han inte öppna för det stog ju linda.. skulle vara en annansak om det bara stod larsson .. men nu gjorde det ju inte det.. plus att han har hafft den i sin lägenhet i 2 veckoer.. så har jag ringt till Christel och tjatat på att den inte kommer..  så besviklen :(

TottsiGirl
0

Detta är ju inget försvar mot honom men jag vet tex på jobbet så har de hänt att ja öppnat feladresserad post då jag sprättat flera kuvert på rad.. Kan ju vara att han gjort det av misstag men väldigt dåligt att han inte lämnat in den på såå länge :O

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

bnoffan
0

Kanske känns lite väl att anmäla killen om brevet kom fram till slut? Hade ju varit annorlunda om han kastat det eller likn.

LiindaLarsson
0

hur ska jag kunnat anmäla honnom om han hadde slängt det då hadde ju ingen heller vetat att han hafft det..

smurfb
0

Om du anmäler honom så kommer han ju garanterat kasta det nästa gång istället.. lite väl kortsiktigt tänkt kanske..

Telefonkontakt
0

Man kan faktiskt råka öppna post utan att titta på vem det är till. Den där Joel kanske bor ensam och då ska det ju bara vara post till honom, man tittar inte så noga. Men dåligt att han inte lämnade tillbaka din post!

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Mstar
0

Vi får fel post ganska ofta. Och när damernas värld kommer in i brevlådan varannan månad (har inte kommit nån på ett tag nu iaf), och det är hyfsat långt till personen det egentligen ska till så orkar man inte gå direkt.. kan ta flera dagar innan man ens ska åt det hållet..

Zaria81
0

Det är jättelätt att öppna andra post om det kommer fel,hade förmodligen gjort det själv i tron att det var ett spännande paket till mig…Jag brukar kallt räkna med att all post som kommer till mig är min.

skrollan
0

eller så går man bara och kastar brevet på den gula lådan om man får fel post och inte ska åt hållet den rikiga ägaren bor :)

TottsiGirl
0

#10 Brukar oxå bara slänga de på närmsta gula låda igen så får det ta en ny tur hos posten, jag springer inte rint halva stan och letar efter rätt brevlåda.. Enda gången ja lägger de i rätt låfa e väl om det tex e grannens post man får av misstag

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

skrollan
0

ja, porecis. om det kanske är samma trappuppgång typ :) en gång fick vi lägga ett stort kuvär som groggie hade hittat , han tyckte ägaren till det skulle få en present och skvätte lite på det. Då var det pinsamt att lägga detpå lådan igen!!

TottsiGirl
0

#12 hehe nämen de va väl snällt av henne att skicka med en present.,,. jhehe förstår att de kändes pinsamt värre..

Fick min förra grannes inkassokrav i min brevlåda de va inte heller kul fick ju hjärtat i halsgropen innan ja såg hans namn :O

skrollan
0

hehe den lilla sekunden hjärtat slåt snabbare är tillräkligt jobbig ;)

hehe, det var liiite pinsamt :) men han ville säkert bara väl ;) haha

Faxlin
0

Jag har faktiskt också råkat öppna en annans post. Men självklart gick jag genast till grannen och förklarade. Jag trodde det var våran post. Den låg i min brevlåda. Inte förns när jag öppnat den såg jag vad fel det vart. Slapp dock en polisanmälan och det är ju skönt när man gör ett misstag.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Madde
0

Jag har råkat fått brev i min låda som jag självklart tog för givet att det var till mig då det kom från min hyresägare. Så jag öppnade det gladeligen och sen insåg jag att det inte var till mig.

Tyvärr hade den här personen flyttat så jag fick tejpa ihop det och lägga det på lådan igen och skriva att personen har flyttat.

Så alla kan vi göra misstag.

Däremot så tycker jag att man så fort man inser att man fått hem något som inte är ens eget ska ta reda på om personen bor nära och då lägga det i brevlådan så fort som möjligt. Kan ju vara något superviktigt man väntar på.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Vattunalle
0

kan ju vart så att han i all hast inte kollat framsidan oxå och bara öppnat det och sen sett att det inte var till han *s*

men att ha det i 2 veckor är verkligen urdålig stil…

lite illerpruttar i hans brevinkast vore på sitt plats ;)