Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 173 ggr
JossanH
0

OT animalplanet...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

…. har fått mig att gråta och önska att jag inte skulle vara del av denna grymma värld och bara önska att mänskligheten skulle dö ut…

…Men likaså har animalplanet fått mig att återfå hoppet. Alla människor är inte hjärtlösa. Det finns de som kämpar! Även om motsatsen är betydligt fler…

Hur kan folk ha hundar fastkedjade som valpar utan att göra halsbandet större så att det växer in i hundens hals?
Hur kan folk överge sina sk. "älsklingar" i hus och i gårdar de sakta svälter ihjäl?
Hur kan så många människor sluta se och bara blunda för hur sina egna djur har det där de lever i misär?

Jag lever med mitt dåliga samvete för att jag inte tar med mig mina ut på promenad varje dag längre… Jag lever med mitt dåliga samvete för att jag jobbar 8 timmar per dygn.. 

Ta väl hand om era små. De ligger på erat ansvar!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Theres
0

Djurpolisen är ett jättebra program. Då får man se hur grymm folk verkligen kan vara mot stackars små oskyldiga djur, men det som är bra är ju att de blir hjälpta.

Fast finns ju mycket mer på Animalplanet som är sevärt utan att man behöver se hur grymma människor är… Familjen Whiskers tillexempel :D

Jag har också dåligt samvete över att jag inte är ute och går med Melwin lika ofta som jag var förut… men det är ju dels för att Epona och Denver inte vill gå alls, och dels för han ändå ränner fritt i hela skogen varje dag iallafall…

golf.ifokus.se

Norrskenets
0

Djurpolisen är helt otrolig, önskar det fanns djurpoliser i sverige också.