Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 167 ggr
Faxlin
0

Ekorren innifrån mus

Var in på www.mus.ifokus.se och fick se en intressant sak där. Det handlar om den berömda ekorrn satt i granen. Tror alla kan den visan och tror att alla sjungit den någon gång. Men åtminstone hade jag inte alls tänkt på hur knasig den egentligen är.

Ekorr´n satt i..

Man sjunger "ekorrn satt i granen skulle skala kottar
fick han höra barnen, då fick han så bråttom
Hoppa han från tallegren…

Som skrivaren skrev inne på mus. Men va?? Hoppade han från en tallegren? Vart tog granen vägen?
hihi, jag tycker det var rätt roligt att man har hört och sjungit den så ofta utan att man reflekterat över det.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Shelby
0

Har reflekterat och diskuterat om det.. men man kommer alltid fram till: det ska vara så på den modellen…. hehehe

Faxlin
0

haha, ja säkert ska det vara så. Men ändå lite skojigt. Undrar hur den granen ser ut liksom. Med både grangrenar och tallgrenar. Sedan måste det slltså vara mst grangrenar i alla fall eftersom de kallar det för gran. hihi

Audiatur et altera pars

Shelby
0

jo.. lite skojsigt e det… knasiga gamla gubbar som skrivit den på fyllan=) hihhihihihi

Faxlin
0

haha, kan kanske vara en fylle grej. Fast en oerhört känd sådan. hihi

Audiatur et altera pars

Madde
0

Har jag aldrig tänkt på förut. Helt sjuk vad man inte tänker på saker. Det är som med reklam, vi människor blir så lurade av den.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Faxlin
0

haha, ja reklam ja. Fast det är en helt annan tråd. hihi
Startar en sådan bara därför.

Audiatur et altera pars