Telefonköer
Gaahhh, någon annan än jag som råkat ut för extrema telefonköer?
Satt och skulle ringa till skattemyndigheten.
_Alla våra handläggare är nu upptagna och du blir satt i kö. Du har nummer 78 i kön till 86 handläggare.
_
Bra tänkte jag, då blir det snart jag ändå. ;-)
_Du har nu plats nummer 63 i kön.
_
Okej, snart, snart jag;-)
_Du har nu plats 41 i kön:-)
_
Nu så, det minskar.
_Du har nu plats 1 i kön;-)
_
Super duper, snart är det jag.
_Du kopplas nu fram till handläggare.
_
Jiipii.
_Tyvärr är alla handläggare upptagna, var god försök senare.
_
Gaahhhh, va? Får man göra så?? Jodå det får man. Envis som jag är och då jag verkligen behöver få tag på dem så ringer jag igen. hihi
Vad händer? Jo, följande:
_Alla våra handläggare är nu upptagna och du blir satt i kö. Du har nummer 36 i kön till 86 handläggare.
_
_Du har nu plats 27 i kön.
Du har nu plats 11 i kön.
Du har nu plats 3 i kön.
Du kopplas nu fram till handläggare.
_
_Tyvärr är alla handläggare upptagna, var god försök senare.
_
Ännu en gång ringer jag och får denna gång höra:
_Alla våra handläggare är nu upptagna och du blir satt i kö. Du har nummer 1 i kön till 86 handläggare.
_
Less efter tidigare köer och bortkopplingar så satt jag och skrev här inne i stället för att lyssna riktigt. Så när det plötsligt sades.
Du kopplas nu fram till handläggare var jag så inställd på att nästa fras skulle bli:
Tyvärr är alla våra handläggare upptagna, var god att försök senare.
Att jag inte höll på att kunna prata när det svarade en tant:
Välkommen till skatteförvaltningen vad kan jag hjälpa dig med? hihi
Så tillslut fick jag mitt ärende uträttat i alla fall. ;-) Bättre sent än aldrig. Men visst låter det mysko? Undrar varför de har telefonköer? hihi
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
ÅÅ fy de e vidigt med telefonköer man kan bli galen över mindre speciellt som du nu skriver att man blir bortkopplad när man väl köat sig fram!! Blev omkringkastad på Telias företagssupport i över en timme för de va ingen som ville prata me mej alla bara sa ne du ska prata me denna istället och så koppla dom innan ja han säga nått!! Och så hamnade ja i en ny telefonkö och när nästa person svarade ja då va de samma visa igen och så blev man bortkopplad och satt i en ny kö till en annan handläggare Gaaahhh!!
När ja ringde i veckan och sa att just nu har vi 70! minuters väntetid!!! då gav ja upp direkt !! Fy f'n för telefonköer säger ja bara!!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

haha, ja 70 minuters väntetid är ju inte direkt någon höjdare. hihi
Men visst är det helt makalöst hur dessa telefonköer kan få en bli helt anti mot ett företag.
Audiatur et altera pars
Ja de spelar ju ingen roll hur trevlig den stackars personen är som svara för man har ju redan hunnit tappa tilltron på företaget/myndigehten ändå! Ibland tror ja bara dom finns för att jävlas med en.. hmm Speciellt när man suttit i telefonkön och dom lovar på heder och samvete att nu är det fixat och så går det ett tag och de blir samma sak igen!! å ja blir tokig!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
ASG
Du är inte ensam om detta fy va hatar detta bästa är ju ha högtalar telefon så behöver man inte ha telefonen i örat hela tiden

Hmm, har ju jag. Men tror du jag tänkte på att slå igång högtalaren då? Nehe, inte Åsa inte. hihi
Så jäkla typiskt mig med andra ord.
Audiatur et altera pars

Hihi fast de e inte alltid de e kul med högtalartelefon tanten brevid mitt kontor har alltid på högtalartelefonen på högsta volym istället för headsetet.. VIlket resulterar i att jag oxå får sitta i hennes telefonkö sitter man och försöker jobba och hör du är nu nummer 61 TUUUUTT TUUUUUTTT i flera timmar per dag!!
Då blir man sådär lagom trött i huvudet!!! gaah