Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 792 ggr
[HannahoHenrik]
0

Vaccination när?

Med tanke på utställnigen(iller yran) o så, kom jag på att sötnötterna nog ska vaccineras iår. Är dock inte säker på när o om alla ska det. Så nån som kan hjälpa mig?

Havanna som blir 3 år iår fick en spruta av Fervac-D den 5/6 2006 Innan dess hade hon fått två av Fervac FF08

Manilla som blir 3 år i år har fått en febrivac dist 10/1 2007

Dollar som blir 2 år iår fick en Febrivac dist 16/2 2007

Så när ska de ha nästa?

sarae
0

Manilla skall ha en nu…skulle vaccinerats den 10/1 2008

Dollar 16/2 2008

fervac FF08 känner jag faktikst inte till. Och för att ha en fullgod vaccinering med febrivac D skall de ha två grundsprutor och en ett års spruta. Så jag skulle även vaccinera Havanna med det nya vaccinet, då jag är tveksamt om det är giltigt (iaf vad gäller yran. Men om det skulle vara giltigt så skall hon ändå omvaccineras 5/6 2008

[HannahoHenrik]
0

Sarae hur viktigt är det att det blir exakt samma dag? Har totalt missat med Manilla men om jag får tid nästa vecka borde det vara okej? o även Dollar vet inte om jag kan få tid den 16/2 o vill jag ha med honom till utställnigen så måste väl han vaccineras x antal vackor innan? Kan jag göra alla 3 samtidigt? eller ganska nära varann? Vill ha med alla till Yran. Så när kan jag senast vaccinera dem? Sorry sara för alla frågor

FerretCrow
0

#2 du borde ju kunna boka en tid nu nästa vecka då du vaccinerar om alla

sarae
0

#2 det är inte så viktigt att det är samma dag..särskilt inte med det nya vaccinet, där illern får ett skydd redan efter första sprutan. så det spelar ingen roll om det är en dag eller några månader senare.

[HannahoHenrik]
0

#2 jo men vill inte göra alla samtidgt då jag inte kan fokusera på alla när de får sprutan o sen även efter ifall de skulle reagera på den. Vill kunna ge min fulla koncentration till bara en. '

Sarae okej men då bokar jag tid för manilla nästa vecka o ser till att de andra 2 får sina i början av februari, tack för all hjälp

sarae
0

#5 låter som en bra plan ;) jag känner lite som dig där, vaccinerar helst inte mer än 2 åt gången så man kan ha koll.