OT Brevlådekorgar.
Vet någon vart man kan köpa sådana dära brevlådekorgar? Alltså korgar som sitter direkt under brevlådeinkastet och skydda posten från bajs och kiss? :P Behöver införskaffa mig en sådan… Föresten, vad är det egentliga namnet för det också? Enklare att söka på det då kanske :S

postkorg?
HAHA! Du, jag har hört talas om illrar som tagit sig upp i dessa korgar och gjort rymmningsförsök 

Jag måste också säga att jag har hört om illrar som faktiskt varit halvägs ut genom brevinkastet tack vara dessa korgar.
Men vill man ha en sådan tror jag du kan sätta dit vilken korg som helst.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Eller kanske någon typ av pastback så får dom lite svårare att klättar i den såvida man inte har en riktig skuttare som når kanten ändå..
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Kan du inte prova med att sätta en brevlåda utanför dörren och hänvisa posten dit? Med tanke på rymningsförsöken ;)
Jag hade en plastback, men de hände titt som tätt att det kissades i den med ;)
Paulina
vi har på bauhaus :)

Gaaad ni skrämmer mig!!!!!
Får fundera vidare då.. :S Vågar inte ha en förstaklassig rymningsmöjlighet direkt.. Kanske får stå ut med bajset då…

#7: Inte meningen att skrämmas. Men kanske bättre det än att du kommer hem och har en eller två illrar mindre hemma. :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Det finns brevlådekorgar som är med hela sidor om ni förstår vad jag menar. Liknar en vanlig brevlåda man har framför sitt hus fast toppen är öppen. Då har illrar eller andra smådjur någon chans att ta sig ut, då måste dom isåfall hoppa upp och få tag på överkanten och sen hoppa ner i lådan för att sen ta sig ut. Hade själv en sådan när jag bodde i Bjuv, men jag satte en pappskiva ovanför själva inkastet så att brevbären ändå skulle kunna öppna luckan utan att den fastnade. Pappskivan låg ca 2 cm över kanten på lådan.
Men som sagt, måste du använda dig av brevbinkastet då? Låda utanför dörren?
Paulina