Hoho! Atlas 40!

åhh grattis=)

Skojigt. Ingen dum bur det där inte. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Finns det hjulhållare på buren eller är det nått man får montera på?
Sara
hur spänner man fast den i bilen? :)

#0 Grattis, det är en riktigt rejäl bur, plus godkänd för tåg, flyg och fartyg=).
#3 man köper till och skruvar dit.
Borde man inte kunna göra det på andra burar också? Och sätta fast ett handtag?
Sara

måste man skruva bort dom texempel då man ska ha den i bilen eller går det att fälla in eller liknande?
hjulen går inte att fälla in, men man kan lägga en handuk under när man har den i bilen. och det går att spänna bältet genom handtaget

men tänkt stackar iller som sitter i den där transportburen och sen dras det och bullrar =( jag håller mig till att bära mina illrar i transporten =)
Man trycker dit hjulen :) Det ser ut så iallfall!
#6 Jag funderade på det också, men kom inte på ngn bra lösning när det kommer till handtaget. Hjul kan man montera på det mesta :)

#9 Det är bra att ha om man har massa illrar eller om man ska långt så man har en massa packning att bära på och då är det bra att slippa den tyngden, sen kan man alltid bära den om man vill då det såklart finns ett vanligt handtag som på alla andra stransportisar.

det ni pratar om att göra själv så kan man ju tex ta en liten tunn planka och göre en liten ram så transportburen passar sen hantag på det. det är det jag funderat på att göra själv, men allt jag tänkt snickrat får ju vänta till efter bebisen kommit troligtvis nu=(

#12 nu är man trött märker ja…förstår inte..kan du inte göra en skiss eller nått?

#13 nej det orkar jag inte jusst nu, men du tar en skiva som är lite större än burens botten sen sätter du fast så det blir kanter på den som står upp så att inte transportburen halkar av. fattar du nu då?

#14 ahaaa hehe, då förstår ja;P men hur håller det fast buren bättre? du får nog göra en skiss sen när du har tid/ork, behöver inte va noga, bara så man ser hur det ska va, förlåt om ja är krånlig men låter som en bra idé och skulle gärna vilja göra en men måste då kunna förstå exakt..

#15 men varför ska du göra en då du har en atlas med hjul ? ja jag kanske kan göra en skiss imorgon=)

#16 kan va bra att ha=). skulle va otroligt snäll.
#17 en sån funderade ja på just för att handtaget verkar va mer stabilt men funderar på att lägga skenor i skåran på handtaget så då blir den nog stabil=)

#9 Har man 8 illrar så lovar jag dig att det inte bara att sätta dem i en transportbur och BÄRA iväg med dem någon längre sträcka.

#18 ja men jag ska skissa imorgon om jag har tid och ork.
#19 ja rikki du skulle verkligen ha dig en atlas 70=)

#20 Faktiskt så räcker 40 bra till mig.
Man ska ju ha plats att stuva in en 70 i bilen, bussen och spårvagnen också och det tror jag knappt går.

#21 joho allt går bara man vill=) du får skaffa större bil helt enkelt bara=)
atlas 40 är bra tycker jag! Mina 3 grabbar kan använda var sin sovplats om dom vill :)
drar den inte då det bullrar som tusan, men hjulen är jättebehändiga att ha på ändå tycker jag! Lätt att skjuta åt sidan..
Själv har man ju införskaffat en atlas 100 nu… hihi, håller på att illersäkra och greja för att slippa ta med andra burar på utställning.. Men jag tror knappt den går in i bilen!! DÄR har jag ett problem! (mamma köpte den åt mig och lyckades pruta ner den 1000:- plus att hon fick med 2 rostfria skålar att montera på gallret… ;))
Sajtvärd på Iller.ifokus

#23 åh kan du inte visa bild på den?
En Atlas 40 är tillräckligt stor måste jag säga, Så den solm vill ha en 70 borde nog tänka efter. Jag har svårt att se framför mig hur den ska få plats precis som sarae säger ;) på buss osv

#25 ja men en 70 borde ju vara super om man ska ha den som utställningsbur oxå men jag funderar på att skaffa en cargo senare till bilen och då har jag ju den som utställningsbur oxå för den har ju täckta väggar så illrarna får det lugnare=)
tror jag missflrstod, har atlas 40 handdtag som den 70 hade, eller har den bara hjul?
förstår fortfarande inte hur man ska ästta fast den säkert i bilen, genom det lilla handtaget som man bär buren i?
#27 ja den har handtag ungefär som atlas 70. Och ja, man kan som på pprecis vilken transportbur somhelst trä säkerhetsbältet genom handtaget
okej, trodde det inte var säkert att dra igenom det så, jag har handdtag på min som det är meningen att dra igenom, tycker jag verkar bättre.
#24 skulle kunna.. men då jag är osäker på om jag fått bort viruset så väntar jag med att föra över fler grejer på datorn… När den är färdiginredd kommer bilder sen!
#25 en atlas 40 är typ precis vad man själv orkar kånka på om man ska ta med den på buss och sånt. Min 100 är bara till för bilresor och även som utställningsbur nu då.. Den är inte smidig att bära själv, men sålänge det inte sitter en stor hund i så går det! :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

#30 ja men såg en annan bild nu och det är ju en sånn där jag ska skaffa då jag har fått mig en kombi=)
#31 mycket illersäkring.. framförallt om man har en liten hona :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

#32 jo det är ju sant

Nu ska den bara inredas och användas