Vi på iller iFokus
Här tycker jag att alla som vill kan presentera sig snabbt, så man får veta lite mer om alla här. Det skulle vara roligt. Vi är ju så hemliga av oss.
T.ex.
-Namn
-Ålder
-Bor
-Sysslar med
-Intressen
-Hur många illrar
-Namn på illrarna
-Färger..
Man skriver vad man känner för helt enkelt..

Jag får väl börja då.
Emelie
19år
Åland (Närmare bestämt Mariehamn, Flyttar till Godby efter 1mars)
Studerar just nu sista året till Media assistent
Illrar, snowboard, foto, naturen och äventyr står högst på min lista
Har 2 illar just nu, men en 3:e på väg
Malolo (Viltfärgad), Kola(Pastell) och Tadashi(DEW m. mörka fläckar på svansen)

då kör jag med då
Mette heter jag,är 24år,bor i vetlanda med sambo och son.
Studera till undersköteska vi har en iller som heter nisse..han är viltfärgad tror jag..han är ca 1 å ett halv år..det va nog det tror jag hoppas jag inte glömde något
Elen 13 år bor i göteborg. Går i skolan :P
håller på med hästar som hobby och andra djur annars ritar jag väldigt mycket. Har inga illrar än. men har 2 hundar av rasen schäfer.
Veronica heter jag och bor i Valbo utanför Gävle. Har haft iller i snart 15 år och har ägts av sammanlagt 14 illrar under alla år, just nu är de bara 4, tyckte att det räckte med 3 men då fick jag reda på att min drömiller var ute till omplacering…..då kunde jag inte låta bli att köpa honom =))))) Gänget är
Lillan- gamlingen i gänget med sina snart 5 år
Mini- som fick sitt namn mint pga att hon är ganska liten, är snäll som en ängel.
Klumpen- den illaluktande just nu (okastrerad, ska paras med Mini och två honor till innan han kastreras….längtar till den dagen!)
Lego- min drömpojke! En långhårig pastell pojke som just nu försöker få de andra att förstå att han inte vill para sig (Klumpen) och inte vill bråka (Lillan och Mini) =)
Intressen utöver illrar:
Har en hund som heter Donna (en trefärgad collie) som är drygt 5 år. Gillar data (men bara om jag känner för det just då =). Har en sambo som jag bott med i snart 8 år. Jobbar på Willys i Gävle med lite allt möjligt, mest kassaarbete.
Ja visst ja….kanske ska säga att jag är 29 år också……med minne som en 75-åring ibland (har varit med Åsa för mycket tror jag…=)))))
Amor vincit omnia
-Namn: Suanne.
-Ålder:33.
-Bor: Knivsta.
-Sysslar med: jobbar.
-Intressen: tv-spel, skräckfilm, illrar, shopping.
-Hur många illrar: fyra.
-Namn på illrarna: Casper, Snotra, Belsebub och Freja
-Färger..Vilt, vilt, pastell och vilt.
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Vilket bra initiativ med en sådan här tråd tycker jag.
#4 Varit för mycket med Åsa. *Asg*
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jag heter Elin och blir snart 22 år (i mars). Bor i Gävle med min sambo Johan och våra tre illrar. Jag studerar till ekonom/marknadsförare och är klar till sommaren *längtar*
Elvis 2 år i april, Chiquita 1 år i maj och Triss 3 år i juni, alla viltfärgade är våra ögonstenar 
Bild på våran familj. Triss hos Johan och Elvis och Chiquita hos mig. (ha förståelse, jag blir aldrig bra på bild)
Hejsan!! Här kommer mina svar.
Namn: Christel Berglund kallas ibland Trollet, namnet (trollmor) fick jag på BB 1975 då min dotter föddes. Hon hade ca 20-25 cm långt kolsvart hår på knoppen, och alla sa att hon likande en trollunge. Så då fick jag vara trollmor, namnet har sedan dess kortats ner till trollet.
Ålder: 50+
Bor: För tillfället i Kågeröd i hus, men längtar in till Helsingborg igen, den stad man är född och uppvuxen i, brukar ligga en varmt om hjärtat. Och HBG är en vacker stad om jag får säga det själv.
Sysslar med: För tillfället så stickar jag tröjor till mina illrar, och syr tavlor i sk. japansk sömnad (kommer snart upp exempel på det i mitt album)
Intressen: Ja, förutom illrar älskar jag hästar (även om jag inte äger en själv), kattor (har haft 4 själv) och vara ute i skogen eller vid en strand. Gärna med en eller ett par av mina illrar i släptåg, dom gillar att gå vid stranden, speciellt om det har blåst upp tång där. Men det är bara det att dom sedan stinker rutten tång, blir ju så när man rullar sig i den. Inte kul alls när man sen har nästan 4-5 mil att köra med dom inne i bilen *PhuHa*.
Så här många illrar ägs jag av just nu: 7 st, men har haft haft ytterligare 3 som nu är döda. Har sen också haft totalt ca 30 valpar från min första kull som föddes i juli 02 till den sista kullen som föddes den 8/5-05. Väntar nu på min nästa kull (som troligen blir den sista på några år), som beräknas födas mellan den 22 - 26/3 av Tiffanie (om nu parningen tog vill säga).
Namn på illrarna: Dom levande är://
Laban, mörk silvertomte snart 5 år (född 29/3-01)
Lina, albino syster till Laban fast från kullen efter hans. Hon är ca 4½ år (född 22/8-01)
Lilleman, silver tomte. Han var en M C tills han fälld pälsen 2:a gången, han är dryga 4 år (född 28/12-01)
Tilly, brun med tomte påbrå ca 2½ år (född 4/8-03)
Tiffanie, pastell med tomte påbrå ca 2½ år och kullsyster till Tilly (född 4/8-03)
Sheere Kahn, brun med tomte påbrå snart 2 år, Linas son (född 26/4-04)
Nanooq, albino snart 1 år, Tillys son (född 22/4-05)
Döda illrar:
Dino, brun ca 7 år omplacering ( född 93 -- dog 10/5-01) dödsorsak, cancer i ändtarmen som inte gick att göra något åt. Han opererades 1 gång i januari 01, men cancern återkom i maj 01, så han avlivades efterom det bara hade gått ca 5 månader mellan operationen och tills dess att en ny svulst syntes. Och jag ville inte vara egoistisk och begära en ny operation med så mycket risker det betyder. Så efter övertalning från veterinären så gick jag till sist med på att avliva honom. Med stora tårar trillandes ner i hans päls, fick han avsluta sina dagar på mitt bröst. Och han hade varit med om så mycket det sista året, han hade först blivit utsatt vid en landsvägskant nere vid Lund, sen kom han inte överens med illrar i den familjen som först antagligen skulle haft honom. Så varför skulle jag då fortsätta att plåga honom med operation efter operation bara för att få ha honom några veckor längre. Veterinären sa att cancern skulle komma tillbaka med kortare och kortare intervaller, detta pga att man inte kunde ta allt när man opererade honom. Man kan liksom inte operera bort äntarmen, då måste man ha en stomi. Och det går inte att ha på en iller, om ens på något djur överhuvudtaget, då skulle det vara tvungen att ha en "tratt" på huvudet alltid, vilket liv är det för ett djur??
Ronja, brun med tomte påbrå knappt 2 år, kullsyster till Lina och syster till Laban, fast kullen efter hans, (född 22/8-01 -- dog 24/7-03) dödsorsak. Hon fick en glasljusstake över ryggen som troligen fick en knäcka, Aslan hade vällt ned en ljusstake (vikt ca 400gr) och en kristallvas (vikt ca 1½ kg. Upptäckte båda på golvet först dagen efter Ronjas död, båda sakerna trillade ned från ca 180 cm höjd. Så vikten blev betydligt högre än vad dom egentligen var.
Aslan, svart/brun (halvvildiller) ca 4½ år (född 22/7-00 -- dog 4/3-05) dödsorsak cancer i bukspottskörtlen. Tror att alla Aslans syskon (dom var 6 som överlevde födelsen, 3 tikar oc 3 hanar) är döda. Vet att minst 4 eller 5 av dom är det. 2 har blivit avlivade pga att dom var alltför vilda och bitiga, dom andra 3 pga cancer av olika slag. Även Aslans mamma Selma dog efter knappt 1 år i den nya familjen pga cancer. Hon var då ca 4-5 år gammal vad jag vet. Hade kontakt med ägaren under en liten tid, vet också att Aslans bror som hon också hade blev pappa till minst 1 kull med valpar. Vet också att Aslans syster Artemis fick minst 1 eller ett par kullar, och Artemis är också den ända av Aslans syskon som jag har träffat efter det att dom skilldes åt i september 00. Har försökt att spåra upp ägarna, men det går inte, det är precis som om dom är uppslukade av jorden.
Trollet
Hej!
Jag heter Robin och är 14 år, fyller 15 i Augusti.
Jag bor strax utanför stockholm, närmare bestämmt Täby.
Och jag går i 8:an alltså i skolan, går i kultur klass, och har som tillval foto/film, vilket innebär att jag får hålla på och fota och filma i 4 timmar varje vecka i skolan.
Mina intressen är Djur, speciellt Illrar, och att fotografera, konstfotograferar en hel del på fritiden och i skolan.
Jag har två stycken illrar:
Tindra som är viltfärgad
Snowflake som är Albino
Ferretgirl min pappas fru heter ochså Christel :D

Malena heter jag snart 23 år bor i en tvåa i centrala Örebro tillsammans med illrarna
Hillbiörns Bettan född 27 juni 2003
Benjamin född 4 Maj 2005
Baghera född 19 maj 2005
Jobbar heltid som personlig assistent. Intressen förutom Illrarna är Pojkvännen Daniel, Kompisar, Familjen, lyssna på musik m.m
Mitt namn är Madelene Vikström, jag fyller 25 år den 3 juli. Jag bor i Lindesberg med min sambo Chrille. Just nu jobbar jag som vikarie inom barnomsorgen & extra som servitris. Men söker heltidsjobb.
Mina intressen är illrar, fotografera, musik.
Klarsferret Xander född 10 April 2005 Pastell Tomte
Klarsferret Criss född 10 April 2005 Pastell Tomte
Askungens Benjamin född 9 Maj 2005 Pastell Tomte
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Mitt namn är Åsa Faxlin, jag fyller 33 år i maj. Jag bor i Älvkarleö ihop med sambon Kalle 43 år och barnen Tobias 19 år, Mattias 14 år, Malin 12 år, Andreas 10 år och lilla Sanna 3 år.
Jag är arbetslös för tillfället.
Mina intressen är alla mina djur, Hästar, Hundar, katter och illrar.
Illrarna som äger mig nu är: Nikita, Kiara, Bella men jag hoppas på tillskott i illerfamiljen i sommar.
Audiatur et altera pars

Jag heter Anette Mäkisalo men kallas för Nettan. Jag fyller 34 i år. Jag bor i Enköping som ligger mellan Uppsala och Västerås.
Jag är gift med Petri och vi har barnen Rasmus 12 år och Ebba snart 7 år.
Jag är arbetslös men studerar till receptarie i normala fall. Just nu har jag studieuppehåll för att få ihop lite mer poäng som krävs.
Jag har illrarna:
Hakuna matatas Nala, född 2003-06-25 Viltfärgad
Ior, född 2004-06-06 Albino
Jaerpens iller Turbo, född 2004-06-19 Silvertomte
Trixie, född 2005-05-17 Viltfärgad
Vi har..eller maken har! en stäppvaran som heter "Pappas monster".
Fritidsintressen: fritid? vad är det? Är det barnen, tvätten, disken eller möjligtvis studierna? Hmm.. 
Nej allvarligt.. Jag gillar att träna på friskis, handarbete, läsa, musik, vänner.

Sanna heter jag och fyller 22 om några månader. Jag bor i Stockholm. Är för tillfälle arbetslös, ska söka in till skola för hösten. Då ska jag plugga datorer. Pluggade ett år matematik i högskola men det var inte min grej kom jag på till slut.
Intressen är många: musik (hårdrock mest då), film, illrar, foto,datorer, läsa och skriva.
För tillfälle har jag två pälsiga saker som bor hos mig. Den ena heter Hapsiainen eller Hapsis, hon fyller ett år i maj. Hon är viltfärgad och jättegullig.
Den andra heter Moonray eller Moon, han är 3 månader yngre än Hapsis. Han har mycket energi och är busig.
Dom trivs jättebra ihop.

-Namn klae Anna-Carin & Emelie
-Ålder 45 och 20
-Bor Viskafors
-Sysslar med: pensionär / gymnasitet
-Intressen: Iller, sy och snickra/ iller, dator, skissar
-Hur många illrar 5 till sammans
-Namn på illrarna Angel, Drucilla Gustave "Gusgus, Micha och emelies klarsferrets Roxxy
-Färger.. Angel albino, Drucilla pastel Gustave black him self Micha Amerikans panda.
(ps både Gusgus &Micha går ej under dessa färger här i >Sverige utan jag har skrivit av deras pass då dom är invandrare eller vad man nu kan säga dom är svenskar men passen får följa med dom)
Klarsferrets Roxxy är pastel
-Namn: Emelie
-Ålder: 18 år
-Bor: I Åsmundshyttan med mor och i Hofors hos far (pendlar).
-Sysslar med: Studerar, går andra året på naturvetenskapliga programmet i Hofors, inriktning miljö.
-Intressen: Leka med djuren, rida, vandra i naturen, läsa.
-Hur många illrar: Inte en enda =(
jag kallar mig för illris & bor i värmland.& är 34 år. min sysselsättning är hundutställningar. & är en stolt ägare till en gammal iller hane på 9 år som är en långhårig brun iller. har även 2 hundar som är en siberian husky på snart 6 år & en am.pitbull hanvalp på 14 veckor. plus 4 små fåglar också.
**
-Namn:** Malin
-Ålder: 18 år, 19 om "några" dagar 
-Bor: På Åland i Mariehamn… än så länge..
-Sysslar med: Pluggade förut men har gått ut (även om avslutningen är i juni) och jobbar nu i ett stall här
-Intressen: Hästar och mina två illrar, böcker gillar jag också och att småpyssla med lite vad som helst
-Hur många illrar: 2st pälsbollar
-Namn på illrarna: Liten heter honan och Ozzy heter hanen, båda dryga halvåret gamla
-Färger: Båda är nog vackert viltfärgade
-Namn: Ammi Gottfridsson
-Ålder: 50+
-Bor: Gotland sedan hösten 2005, dessförinnan Västernorrland.
-Sysslar med: Pensionerad
-Intressen (alfabetisk ordning): Avel, Djur, Fotografering, Köra bil, Naturen.
-Hur många illrar: Egna: 4½, Gäster: 3½
-Namn på illrarna
Egna: Admiralen (kastr), Jesse (kastr), Sweetie (okastr), Qui Vivra (kastr), Pyret (den ½ illern, bortlovad, okastr)
Gäster: Saga (kastr), Zack (kastr), Rusty (kastr), Pyret (den ½ illern, bortlovad, okastr)
-Färger..: Brun/Vilt, Pastell, Silver
-Namn: Therese.. Tessan.. på internet Tessa - ja ni vet detta med kärt barn.. ;)
-Ålder: 23 år, fyller 24 till sommaren.
-Bor: i lägenhet i Vänersborg, tillsammans med Stefan, hundarna Herman och Mollie samt den lille spjuvern Julius, - Givetvis en iller ;)
-Sysslar med: har precis börjat jobba på en låg - och mellanstadieskola som "bibliotikarie" och lärarassistent.
-Intressen: djur, natur, bodymodification, sy och pyssla, fotografera, "kost och hälsa", - ja lite av varje som jag inte kommer på just nu.. =)
-Min iller: Julius. En viltfärgad, kastrerad hane som är cirka året gammal. En omplaceringskille från Skåne, som senast kommer från Therese, som räddade stackarn. - En supermysig och rolig kille, som jag älskar något alldeles väldigt mycket! =) Krabban upphör aldrig att förvåna mig, och det ger många dagliga skratt! =)
-Mina hundar: Herman fem år, en spansk hittehund som jag fann då jag jobbade som volontär på ett hundhem http://www.sos-animals.se på den spanska solkusten, sommaren 2001. - Herman och jag är tajta som stödstrumpor! =) En mer tillgiven och lojal hund får man leta efter, han följer mig i vått och torrt.. Mollie: Stefans lilla blandrastös, vars far är shar-pei och mor golden retriever. Hon är ca 1 1/2 år gammal och ett riktigt yrväder! Sedan prinsessan kom in i vår familj, är numera strumpor på fötterna ett minne blott, då hennes skrynkliga mule samlar kolossalt mycket vatten, vilket oftast rinner ut på väg mellan vattenskålen och vardagsrummet.. =) Världens gladaste pumsilumsa! =)
Grattis i förskott LinLin!!! 

#20: Om några dagar?? 
Så får man väl inte säga heller. Du mste ju skvallra så att vi kan gratta dig på bemärkelse dagen liksom. 
Audiatur et altera pars
Tessa: Tack
Och en annan sak, bodymodification, som intresse.. Vad gör man då?? Eller snarare, hur ser man ut?
Åsa: Kan jag ju inte. Du vet jag är ju i den åldern att det faktiskt är trevligt att bli lite äldre så det känns lite löjligt att säga att jag är 18 för det är så få dagar kvar, men för många för att säga exakt hur många. Men det är mindre än en månad iallafall 
LinLin: Mars eller April??
LinLin: Oj, hur svårt som helst att förklara vad bodymodification betyder för just mig, på bara några rader… hmm… =) Rent konkret så surfar jag mycket på t.ex sajten bmezine.com, och är där med i en community, IAM som har medlemmar från hela världen! Där har man som aktiv en medlemssida, forum mm och pratar, diskuterar och kikar på andras foton som folk lägger ut. Sedan finns det en del tidningar att läsa, och mässor att åka på. - Sedan vill man givetvis utöva sitt intresse rent praktiskt också =)
Jag är väldigt intresserad av det mesta - tatuering, piercing, scarification, suspension (när man hänger i krokar), tungsplitting, implantat.. you name it =) Sedan är ju då frågan hur man ser ut. hur man "kan" se ut (vad som är rimligt), och hur man skulle vilja se ut. Själv har jag töjda öron med pluggar/tunnlar i på ca 16 mm. jag har piercad tunga, septum (näsan som inte syns), vertical labret och vertical bridge - tror man ser dessa piercingar rätt tydligt på vissa bilder i mitt album. - Hade tidigare dreads som nu är avklippta. Mer än så har jag inte, även om jag har både stora och små planer vad det gäller tatuering och scarification. Det allra största, och i princip enda hindret är pengar. - alltid denna tröttsamma pengabrist! De pengar man (inte) har ska räcka till så mycket, och eftersom bodyart är just ett intresse, så måste andra saker prioriteras.
Nej usch, nu blev det ett långt svar ändå, - och jag har ju bara börjat.. =) aja, undrar du över något får du skriva igen!
Mvh Tessan
Ammi: April först
Tessan: Jo, jag var in på den sidan. Hittade till nåt som heter typ hard eller nåt liknande, tycker inte jag är känslig men shit, det var lite väl för min smak det som fanns där. Men man kommer ju inte åt alla bilder om man inte är registrerad. Men nu fattar jag hur man kan säga att man har det som intresse 
LinLin: Ja "hard/extreme-delen" förstår jag kan vara både avskräckande och annat, har själv ingen access dit nu men har tidigare haft möjlighet att besöka sidorna.. fast en intressant aspekt på det hela är, att när man är inne i detta intresse så vänjer man sig faktiskt - hur konstigt det än låter.. det som man i början, när man gjorde sin första piercing tyckte var läskigt, extremt, fult osv, har under åren som man intresserat sig för liknande saker, kommit att förändras i ens ögon. - Detta genom all kontakt man haft med likasinnande människor, som man pratat och diskuterat med, och även alla oändliga timmar som man ägnat åt att titta på foton och åter foton.. så mycket att se =)
Så länge man står med båda fötterna på jorden, så tror jag att detta är ett "sunt" intresse - man blir mer öppensinnad tycker jag, och får ökad förståelse för hur andra människor kan tycka och resonera, men samtidigt måste man inse att vissa saker kan ses som väldigt extrema och annorlunda hos många människor. - Man får inte glömma att människor ofta är rädda för främmande och annorlunda saker som de inte känner till… =)
Gott att du fick svar i alla fall. Sedan kan man ju alltid prata om vad man får ut av det hela och hej å hå, men huvudsaken är att man förstår att det för många är ett intresse och att man faktiskt är "som alla andra" och inte något "freak".. =)
Tänkte att ni som är nya medlemmar eller ni andra som inte har skrivit i något får gärna göra det. Är jättekul och veta var ni bor. Vare sig det är i sverige eller någon annan stanns. =)
Jag heter Maria och är 21år,jag bor i illa staden strängnäs.
Är nu arbetslös
har jobbat på hemglass,men dom har nu flyttat till danmark.
Mina intressen är självklart mina illrar! med mycket mera…..
För tillfället har jag två st: Jack som är pastell och ett år gammal.
Och sen lilla Amy som är viltfärgad och ca 1½ år.Hon är en omplacering. Hoppas hon får valpar ihelgen!

Ohh, håller tummarna för lilla Amy. Ser fram emot att du skriver och berättar hur det går.
Audiatur et altera pars
Det ska jag göra

-Namn **Sandra
**-Ålder **20
**-Bor **Stockholm (värmdö)
**-Sysslar med Pluggar skrädderi mode-design, men tar studenten om tre veckor
-Intressen Illrar, sy, musik (rock, hårdrock), film, festa och umgås
-Hur många illrar **En viltfärgad som heter joppe och blir 1 år i juli
**
Puttar upp den här lite har ju fått en massa nya medlemmar. =)
Jag heter då josefin, men har alltid kallats för Jossan.
Jag bor i mjölby men jobbar på Boxholms Mejeri och säljer ost i den lilla butiken.. Har ni vägarna förbi så får ni kika in!
Jag är 22 år och sambo sen februari.
Mina intressen är djur, och då framförallt mina illrar! Och träffa vänner! Helst ska det vara sommar så man kan vara ute och grilla och parta!!
Mina illrar är: Dexter- en omplacering som jag fick hem i november 2003. Han är en döv silvertomte som är helt underbar! Han har fortfarande ett ganska valpigt sätt! Det är full fart när han sätter igång! han är väldigt smal och "illrig" i kroppen, men påminner mer om en råtta i sommarskruden då han går ner så mycket i vikt under sommarhalvåret.
Pegasus- köpte honom som valp 2004. han är en viltfärgad gosse som har en ganska muskullös kropp. han är betydligt lugnare och "tjurigare" än Dexter. Pegasus går under namnet gamla surgubben här hemma för att han inte uppskattar samma snabba lekar som Dexter, men han är verkligen en riktig gosegris! Mattes lille kille!!
Triton- En valp som jag haft här hemma i 2 veckor. Han är Pastell och är som valpar är mest… Fulla med bus och upptåg!! Det värsta är att han inte alls funkar med dom andra illrarna så han har just nu en stoor hage i sovrummet där han får vara medans dom andra röjer runt. Han är livrädd för både Pegasus och dexter och bajsar på sig om man släpper ihop dom.. men jag vet att han kan!! han försökte nämligen sätta en "liten" illerkille på 2,3 kg på plats häromdagen
… han kunde inre rubba honom!! Livet har fått ett stort lyft sen han flyttade in, men med betydligt mindre sömn… Inte att rekomendera att hålla illrar i sovrummet…
Sajtvärd på Iller.ifokus

-Namn hej jag heter Edith
-Ålder Jag är 21 år. Jag e glad för de
-Bor Jag bor i Näckrosen i stockholm med min dotter Julia min katt (Kissen)
-Sysslar med Jag har jobbat som data lärare (veckariat) i sex månader men nu e jag arbetslös. De e ganska skönt om man får hem en lillen valp i sommar
-Intressen Mina intressen är djur i i alla sort. Sen sjunger jag myckt älskar å dansa, musik, vara men pojkvännen på jobbet när han lagar mat då får man lära sig mycket. Han jobbar som kock på Edsbacka Bistro
-Hur många illrar Jag har ingen iller nu men hoppas på å få hem en efter middsommar de ska bli så kul jag kan inte sluta säga att jag längtar så mycker.
-Namn på illrarna Ja lilla Julia vill att tösen ska heta Tilda men de för vi se de e ett fint namn iaf.
-Färger.. Tilda eller vad hon nu ska heta de e så svårt med namn är brun ganska mörk
Hihihi Kram på er alla

Jeg heter Trine Hovet og er 25 år. Jeg er gift med Roar Hovet som er 34år
Vi på i Norge. Høyord heter stedet og det er ca 2mil fra Tønsberg. Ca 10 mil fra Oslo.
Jeg jobber fulltid i skift orning på Gilde Fellesslakteriet.
Roar er hjemmeværende husmor.
Mine Interesser er: ilder og pusen min, foto, ilderutstilling- både reise på utstilling og arrangera utstillinger. Lese og jeg er en reser på å kose meg å slappe av.
Siden det ikke er så lenge siden vi kjøpte hus så puser vi opp litt. Vi holder på med å lage ett ilder rom nå får tiden
For tiden har vi 4 ildere.
Simba, født i 1998= 8år - vildtfarget
Gizmo født i 2000= 6år- lys silver
Josefine, født i 2001= 5år - lys silver (hun er helt hvit med noen få sorte hår
Pastor, født i 2002= 4år - pastilver.
Trine
På bildet fra venstre: Gizmo, Pastor, Anastasia (døde i 2005) Josefine og Simba.
Simba har blitt skalla så han har ikke noen hår mellom ørene og Gizmo har blitt lysere samt at Pastor har fått silver hår på bakkroppen.
Bilde er tatt på det stedet vi bodde før på ilderstua= Dems stue:)