Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 457 ggr
Madde
0

Criss är dålig

Idag när jag vaknade så var criss väldigt slö och inte sig själv. Kollade tempen på honom och han hade 39grader. Så med andra ord feber. Har vi "tur" så är det värmeslag om inte så har han svalt något och måste opereras. (vad som nu kallas tur). Han äter nämligen ingenting och han dricker inte självmant. Utan jag har fått ge vätska.

Nu har jag pratat med både åsa och vetrinären så vi kommer åka in med honom. (fick tyvärr inte tag på klarsferrets, Hade Fel Nummer. Ooops Generad) Men jag hoppas att allt går bra nu och så får vi se vad som händer.

Men vi åker in nu och så har vi förhoppningsvis med oss criss när vi kommer hem. Mvh madde, chrille och mullrarna.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

MimmieM
0

Hoppas allting går bra för lillkillen LedsenSkrattande

Vi håller tummar och tassar här hemma.

Kram Emmi Oliver&Zeke

Carpe Diem

Faxlin
0

Som jag sa tidigare, jag håller tummarna vännen!

Kram till er och mullrarna.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

TottsiGirl
0

Jag och Ted håller alla tummar och tår som vi har för att Criss snart ska må bättre!! MÅNGA KRAMAR från oss i Uddevalla

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Malena
0

Gänget i Örebro håller alla tummar och tassar!! och hoppas att det inte är något allvarligt!! Många kramar Malena, Benjamin, Bettan, Snutten och Gordon

Shelby
0

hoppas det går bra med lillen =)

elinn
0

Här håller vi alla tummar och tassar vi kan för att Criss mår bra. Vi hoppas att han "bara" drabbats av värmeslag och inget allvarligare som måste opereras.

Många kramar från vännerna Elvis, Chiquita o Triss med matte och husse.

Nea
0

Håller tummarna för att allt skall går bra. Tänker på er. *Kram*

Therese-jhfd
0

Usch då Madde. Vi håller tummarna stenhårt att din kille snart är pigg och kry igen.

/Therese

Mandysan
0

Usch, låter inte kul… Hoppas han blir bättre!!

Veronica
0

Vi håller tummar och tassar för er!

Amor vincit omnia

AmmiG
0

Madde, vi håller tummarna här, för att det ska gå bra och Criss kommer med hem!

tessa
0

Hur har det gått? Här håller vi tummar och tassar för fullt att det inte ska vara något allvarligt, "krya-på-dig-kramar" från oss!!!

Madde
0

Så nu är vi hemma. Har varit hemma sen 17,00 men vi har varit ute och låtit criss få massa luft och både mat och vätska.

Som det såg ut så hade han ingen förstoppning. Man tog ett ultraljud på honom och dem kunde inte se något. Sen fick han vätska och antibiotika för att han har feber. Sen fick han vätska insprutat i ryggen för att snabbare skulle återhämta sig.

Och nu på kvällen har han blivit piggare, men har fortfarande feber.

AmmiG
0

Skönt att han fick följa med hem! Hoppas febern ger med sig snart. Kram på er. ammi

Therese-jhfd
0

Skönt att han verkar piggare nu iaf. Vi fortsätter hålla tummarna!

Madde
0

Jag hoppas att febern går ner rätt snabbt så han orkar med lite mer.

Madde
0

Lite mer bra nyheter har jag. Criss har bajsat normalt fast i väldigt liten mängd. Sen har han börjat äta torrfoder igen. Vilket gör att det känns enormt mycket lugnare då han inte har haft någon som helst matlust på hela dagen. Utan det har ju blivit tvångsmatning då jag inte vet när han åt senast. Och jag vaknade ju kl 9 i morse.

/madde

Faxlin
0

Värmeslag är inte roligt. Speciellt inte när de blivit så dåliga som Criss var. Jag är så glad över att det gick bra. För allt för många djur dör av värmeslag under sommrarna.
Tur för grabben att han har en uppmärksam matte och husse som håller koll på honom.

Krama om grabben från mig.

Audiatur et altera pars

Madde
0

Ja han kan ju inte säga till mig att han är dålig. Utan jag märkte direkt jag vaknade att det var något fel. Visst väntade jag några timmar innan jag åkte. Ca 3h för att kolla om jag fick i honom mat och om han bajsade och så. Sen orkade jag inte se honom så dålig och då efter råd från vetrinär och åsa, så åkte vi iväg. Och glad är jag för det.

Det kostade 900kr bara att komma dit nu när det var helg så billigt var det inte. Men det är våra djur värda. Hade inte väntat en minut längre.

Faxlin
0

Huvudsaken är ju att allt ordnade sig i alla fall.

Kram på er.

Audiatur et altera pars

Madde
0

Ja det är verkligen det viktigaste. Man har ju varit rätt orolig under dagen. Mest för att han inte hade ätit på väldigt länge och inte bajsat något. Kunde ju varit förstoppning.

Madde
0

För er som kanske vill läsa lite om criss kan gå in och läsa mitt dagboksinlägg om just våran dag.

Tycker ni det är bra att jag skrev i dagboken eller skulle jag ha skrivit i tråden här under criss.

Faxlin
0

Jag tycker att dagboken är ett utmärkt kompliment till trådarna.
En otroligt bra funktion som många tyvärr glömmer bort. Jag älskar att läsa i folks dagböcker och att skriva av mig i min egen. Lämnar dessutom alltid en liten komentar eller en lång beroende på i de dagböcker jag läst. ;-) Lite skojigt för den som har dagboken att se att någon faktiskt bryr sig om att läsa det man skriver.

Men det är min personliga åsikt. Jag som är van dagboksläsare kan rekomendera Linda som är Sajtvärd på ridsport. En härligare dagboks skrivare får man leta efter.

Audiatur et altera pars

Madde
0

Idag är criss en helt annan iller. Idag är han pigg och verkar inte ha feber längre. Men jag kan inte kolla det förän chrille vaknar. Eftersom han har blivit så pigg att han skulle göra för mycket motstånd.

Men jag har skrivit lite mer i min dagbok om hur morgonen har varit så läs gärna där. =)))