Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 544 ggr
sarae
0

ge kyckling

Kpierar in ett par frågor från en annan tråd, så att vi inte sabbar den mer än nödvändigt:

oj det låter svårt att få med kött, ben, fett och brosk i varje påse. Dte blir en helkväll att hålla på med maten till dem då :)
men man kan ge dem "påsen" som ligger i en hel kyckling med hjärta, mage och lever, det som inte vi äter om man inte köper lösvikt?

Vart kan jag köta det annars i lösvikt om jag kan inte använda det från kycklingen?
kycklingskrov , vad är det? :o

sarae
0

Så noga är det inte ;) bara jag som vill dela upp det s att de får variation..en hel portion med fett e ingen bra middag ;)

du kan ge ALLT som finns i kycklingen. Men lever ska de inte ha mer än 1-2 ggr i veckan.

Jag köper "lösvikt" hos slaktaren, men det e inte alltid jag kan ta mig dit, eller att de har vad jag e ute efter, så jag köper även hela paket med hjärta, mage och lever i mataffären.

Kycklingskrov är vad man kallar skelettet på kycklingen, efter att vingar å lår äer borttagna. jag brukar köpa hela skrov för under 5 kr styck och dela i biter åt pälsarna. mums!

sarae
0
skrollan
0

Vad bra, tänkte inte på att vi förstöde en tråd !

Okej, men då ska jag i alla fall ge mig på att köpta en hel kyckling i alla fall, känner ingen slaktare att gå till tyvätt, men man lär väl käna bra på att om man känner någon?
Okej, så att man kan inte köpa kycklingskrov i mataffären?

Ska jag skriva upp på deras matlista att dem ska ha lever 1 -2 gånger i veckan :)

skrollan
0

olivolja och solrosolja köper man också på mataffär va? :) ska dem få vitaminer också :)

UlrikaD
0

Kycklingskrovet är det som blir kvar när du har tagit bort låren, vingarna osv.

skrollan
0

jaha, typ det döra revbensaktiga :)

Guteillern
0

#3 Kyckling-mage, -lever och -hjärta, går att köpa i livsmedelsaffärer. En del affärer tar hem endast på beställning, så fråga hos din handlare.

Ammi

skrollan
0

#7 okej :) men man kan också få med det som innehåll om man köper en hel kycklimg? :)

sarae
0

#8 jo men det är ju inte så mkt….kycklingen har ju bara en lever, ett hjärta och en mage

skrollan
0

jo, det är klart. men jag tror att vi kommer behöva få köpa en kyckling en gång i veckan i alla fall. vi har en sådan liten frys =( men ska kolla med dem också om dem kan bestäölla hem :)

skrollan
0

hjärta och mage kan man ge mer än 1-2 gånger i veckan om jag nu skulle kunna frysa in fler såna?

sarae
0

#11 mage kan du ge ofta..vad gäller hjärta råder delade meningar om hur ofta man kan ge det. vissa säer en gång i veckan å andra säger oftare…här blir det kanske 2-3 ggr i veckan

skrollan
0

okej, men då kan jag ge det en gång i veckan tillsammans med levern eftersom det förmodligen bara blir en gång i veckan jag kan köpa en hel kyckling. men levern och hjärtat räcker så att dem båda får attd ela på, eller ska dem ha två var?

Haha, bara för det kommer inte mina äta kyckling. peppapeppa

Guteillern
0

#8 Tyvärr inte i frysta kycklingar. Affärerna häromkring har inte kunnat erbjuda hela färska kycklingar, så får man tag i det kanske 'påsen' finns i.

Ammi

skrollan
0

Okej, men ska dem ha en lever och ett hjärta var eller kan dem dela på ett av varje tillsammans?

stor butik som willys borde kunna betsälla in hjärta och lever :)

Guteillern
0

Du får prova, det beror på hur hungriga och glada dom är i det. Du kan ju börja med att låta dom dela på ett hjärta eller lever. Vill dom ha mer, kan du ju dela fler och ge dom. Här hemma skiljer det mellan illrarna, hur mycket dom äter vid varje måltid.

Ammi

skrollan
0

okej, tack så mycket, ska jag handla kyckling på fredag :D