Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 180 ggr
Smex
0

OT Förbesiktning

Ja som de flesta vet så skall jag flytta nu i februari. Flytta hem till Gotland igen (JIIIPPPIII!!!!). Jag och sambon kommer stå kvar på lägenheten hela februari ut.

Jag flyttar ner med hästen och illrarna den 3 Februari och Sandy skall vara kvar här till den 6-7 Februari. (skall flyttstäda och liknade).

Så får vi ett brev ifrån vår hyresvärd (ett stort företag) att dom skall förbesikta den 4 februari mellan 8-10. Vaddå förbesikta?

Tänk om vi skulle flytta den sista Februari och att vi båda jobbade. Inte är man hemma då på en måndag förmiddag. Det står i brevet att dom vill att man helst skall vara där då dom kommer men annars så öppnar dom med huvudnyckeln.

Tänk om dom skulle bara klampa in här med illrarna löst springade över hela lägenheten. vad skall dom då göra? Nu är mina illrar inte folkilskna men ändå? och varför skall dom förbesikta? Dom vill allså titta hur vi har det möblerat.

Tänker också på de som har hundar som är riktigt vaktiga. Hur gör dom då? Inte kan dom då klampa in. För då kommer säkert hunden bara flyga på dom.

Nej detta var sjuk tyckte vi så vi skall ändra på det så kan dom komma och hel(?) besikta lägenheten den 4 så att Sandy kan komma ner till Gotland fortare.

vad tycker ni?

lucifina
0

när vi skulle lämna vår lägenhet fick vi en förbesiktning så att vi kunde åtgärda ev. fel och slippa betala för dem sedan. Nu hade vi "bara" 4 katter i det läget men de tyckte inte om fastighetsskötaren som skulle göra besiktningen och fyra irriterade 7 kilos katter är tydligen inte direkt vad man vill möta i dörren för fastighetsskötaren kollade extra noga att någon av oss skulle vara hemma.

Xannadu
0

Förbesikta gör de bara för att de ska upptäcka fel o kunna åtgärda de direkt när ni har flyttat så inte lägenheten står tom. Sen har ni chansen att åtgärda fel som annars kommer att kosta er extra för.

När det säger till att de kommer så är det upp till lägenhetsinehavaren att lösa problemet med djur att det inte smiter ut samt att de ska kunna besikta lägenheten utan att bli anfallen av djur.

bnoffan
0

Vi har alltid kunnat säga till om att de inte får gå in med huvudnyckel i de lägenheter vi bott i! Försök ringa hyresvärden så kan ni säkert hitta en tid som passar båda. Säg lite snällt annars att besiktaren kanske kommer få en iller hängades i benet eller dylikt Räcka ut tungan