cut da balls!
någon som nyligen kastrerat som vet vad det kostar nu för tiden?
snart dags att cut the balls here *s*
ca 600 kr här
700:- i Alingsås
Sara

#0 tror det går på 600 i sundsvall iaf=)

när jag kastrerade kingen i sundsvall gick det på 505kr
fick uppgift på 610 för en hane ida från en klinik utanför Trollhättan
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

#4 men det va läänge sen de hehe kollade i våras på priser och då gick det på 600:- för hane och 1050:- för hona.

#6 ja men det beror ju på vilken vett du kollar med oxå det finns ju ett gäng i stan=)
vart kostade det 505:-?
645:- på kliniken i sundsvall
En kastrering på hane brukar ligga på mellan 500-800 beroende på vilken veterinär man går till. Det är ju inget jätteavancerat ingrepp, jag fick vara med på woodos kastrering och titta. Han var sövd ca tio minuter bara…

#7 jasså, trodde det bara fanns en vetrinärklinik, vad heter dom andra då?=)
#9 då har dom sänkt där, undrar om dom sänkt för honor också.
men vad är skillnaden då, är det dosen hur mycket dem får för hur länge dem blir sövda? För skrollan hade dem kvar på animalen tills dems ängde just för att hon skulle hinna vakna. Under tiden ringde jag som en idiot och frågade om hon hade vaknat hela tiden för att jag ville vara där.
Ska man också såna fall vänta hos vetten ett tag efter han vaknat upp efter operationen som med vaccinationen?
Här uppe kostar det drygt 800 kr hos min veterinär, men de har samma pris för illerhonor och det är nog billigare än det är på de flesta ställen.
hur kan det vara billigare om dom flesta skrivigt mellan 500-600?
#14 Hon menar nog att det är billigare för honor än på dom flesta ställen eftersom dom hade samma pris för hane/hona 800kr så tolkar ja de iaf
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

500 :- i Malmö för en månad sen
# 12 Att kastrera honor är ett betydligt svårare ingrepp och sövningen är hårdare.
Sara
500,- i Höör sist jag kollade. Ska dock in med min hane nästa månad, så då märker jag om det gått upp eller ej ;P
Oj vad billigt, här går det på 1300:- i Falkenberg
#19 1300 för en hane
??
#15 Precis så menade jag :) kanske uttryckte mig lite luddigt. 800 kr är kanske dyrt för en hane. men jag tycker det är väldigt billigt för en hona!
#20 Tror det var för hane.