nosdutt på mun
när benziller va rädd o olycklig över smällarna ute så duttade han väldigt mycket med sin nos på min mun… han brukar aldrig göra så annars… bara dutta med nosen på min fot för att påkalla uppmärksamhet… tror han behövde göra det nu för att han var så jäkla orolig, osäker och otrygg (nästa år behöver han ev lugnande om man ger illrar sånt vid skotträdsla)
undrar nu om era illrar duttar med sina kalla nosar på era munnar? (hehe)
Nope, har aldrig varit med om det. Sniffar kan de göra om jag tuggat i mig nått intressant och pussas gör de, ja alla utom Funny.
Sara
Om jag ber Megabyte om en puss så får jag en "nosdutt" på munnen om han vill ge mig en puss förstås. Sen får jag ofta illerpussar av honom oxå men det är när jag inte ber om en puss utan han får bestämma.

Stacy var oxå lite fundersam över vad det låter.. men hon är rätt van vid att det skakar och smäller .. jag bor bredvid grubvan så hela huset skakar när domsprenger där nere,, jaa stacy pussas när jag säger "Ge mamma en puss" eller "pussa mig" och så pussas hon när hon känner för det (slick slick på läppen).. iblan kommer hon upp i soffan ger mig en puss och hoppar ner igen och gör nått annat.. och så klart slickar hon mig på munnen när jag ätit något
hon är förbannat söt min lilla tös.. söt som en docka, jag licka så hahah (en riktig puss.. jag börjar skratta )
hur gör era illrar när de pussas då? slickar de saliv då? eller slickar bara på läppen eller vad?
det här duttandet på min mun har Benziller aldrig gjort å inte nån av de andra jag haft heller… men förmodligen var det väl en trygghetsgrej att känna min lukt el nåt… fast det vore kul å få en förklaring (som inte jag själv hittat på…)
Mina får inte slicka saliv men dom får slicka på mina läppar och det kallar jag pussar. Sen är det Megabyte som som duttar med nosen när jag ber om en puss, Pfaff gjorde oxå så medan valparna kör med slickpussar.
mina slickpussas på läpparna när dom pussas. vissa mer än andra.
Nosdutten på munnen har jag själv aldrig varit med om och vet inte riktigt vad det kan betyda… Eller de kommer ibland upp i sängen om nätterna och då kan det hända att man får en liten nosdutt i ansiktet.. Men det är allt :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
mina pussar oftast i hela ansiktet…de har aldrig fått lära sig at slicka i sig saliv, men gillar att ge matte en blöt puss nitti elva ggr per dag…särskilt buffy och molle

ska man ge sina illrar salvi eller är det faligt om dom fråka få i sig det?? mna vet ju inte allt verkar ju vara farlig för dom
#8 saliv är inte farligt för dem…de flesta illrar älskar det, antagligen pga enzymerna som finns i. Jag vet en del uppfödare som ger sina valpar saliv för att de ska bli ansiktsäkra

#8 Det är inte farligt för dem men man bör låta bli om man är förskyld eller nått så inte illern blir smittad annars fick du väldigt bra info av sarae.

Att de slickar i mungipan är ju ett tecken på underkastelse, det brukar Pysen vilja göra. Eller så slickar han mej i hela ansiktet för att han tycker att mitt puder smakar gott eller nåt x)