Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 338 ggr
Theres
0

OT Bilddagboken...

Jag orkar inte byta lösenord på varenda liten community jag är medlem på =/

Dumma dumma dumma…

Sedan har jag allmän panik i övrigt för jag får bilddagboken-abstinens =/

Ni som har bilddagboken vet ju vad jag babblar om…

golf.ifokus.se

bnoffan
0

Yeees. Har du samma nick överallt? Annars är det ju mest bilddagboken och mailen som är värst..

sarasskorpan
0

Jag vet vad du pratar om :S Jävla människor . :( *suckar*

holtz
0

Vaa? Vad dillar ni om nu? Nyfiken här ju?!

smurfb
0

Har man inte använt envägskryptering på lösenorden är det så klumpigt att det borde nästan vara brottsligt.. men så dumma kan de väl inte vara på bilddagboken?

Hatasallad
0

För ni som inte vet: Bilddagboken har blivit hackad så man har fått stänga ner det så att det inte blir värre….

Hatasallad
0

"Hej,
<
någon eller några individer har gjort intrång i Bilddagbokens system
och kommit över en databaskopia från maj 2007. Den aktuella
databaskopian innehåller bland annat lösenord till dagböcker samt
e-postadresser.

Vi ser mycket allvarligt på det som inträffat och väljer därför det
säkra före det osäkra och bytt ditt gamla lösenord mot ett nytt.
Ett mail kommer skickas ut till din e-post du angivit på sajten.

OBS! Använder du lösenordet du hade på Bilddagboken på andra ställen
rekommenderar vi dig att byta lösenord även för de platserna.
Detta gäller t.ex. din e-post eller MSN.

Vi jobbar för fullt med att utreda saken."

holtz
0

Åh, fy fan vilket jobb….

MissMe
0

*Abstinens*

Smeagol
0

VA?? är det sant?? men jag var ju in idag och allt var som vanligt ju!?

Smeagol
0

ja ha ojsan, såg de nu!! Men hur skjutton byter man lösen ord på msn då? ngn som vet??

UlrikaD
0

#11 Du går in via hotmailen och byter lösenord. Fick göra det när jag fick virus på msn.

tokage
0

Ja hjälp! och jag som har haft samma lösen på alla sidor! Nu har jag fått byta på alla, hoppas bilddagboken funkar som vanligt snart igen…

Theres
0

Jag blev förresten medlem i augusti… kanske jag inte blir drabbad då iom det de hackade var från maj?

golf.ifokus.se

mjioo
0

var inne på bdb och precis när jag skulle titta på en bild så stängdes det av, typiskt tänkte jag och trodde att de skulle uppdatera servern igen som vanligt men så var det ju inte.. :(

Pandae
0

som tur har jag inte samma lösenord på allt, men de jag hade samma har jag bytt…
men de är inte alls kul att de hände =(

tokage
0

Nu funkar det igen… MEN SJÄLVKLART, så funkar det inte o komma in på min :'(. Det står att lösenordet är fel! typiskt…

[jenkass]
0

#17 du ska ha fått ett nytt lösenord skickat till din mail.. det fick jag iaf..

tokage
0

Okej… :)

Theres
0

Jag har inte fått något nytt lösenord =/

golf.ifokus.se

Ilokay
0

inte jag heller, vad jag vet:P

Pandae
0

jag fick ett..=) så har gjort ett nytt..de hamnar inte hamnat i skräpposten då:/?

Theres
0

Jag skickade efter det själv i "glömt lösenord" :P

golf.ifokus.se

Ilokay
0

f*n då, tydligen så har jag fått det:/

Theres
0

Var i hotmail byter man lösenord? :S

golf.ifokus.se

FerretCrow
0

ja det är ju lite jobbigt när sådanna saker händer men som tur är så hadde jag ett lösen enbart för denna sida*pusst*

Smeagol
0

#25 jag tror att det står högt upp på sidan eller nåt?? har gjort det, men glömt lika snabbt. hahha, jag är otrolig!!

dorkey
0

Jag orkar då inte byta det lösen jag haft sedan jag var kanske 10 år eller nått på alla olika sidor! Blir så jäääävla förbannad på folk som bara ska förstöra för andra. Var är världen påväg? Men jag tror inte jag av alla skulle bli den som blir drabbad.. Jag tänker alltid så. Så jag skiter i att byta lösen förutom på bdb.

FerretCrow
0

#28 ja för dom vet ju inte vad du heter på olika ställen sen vet dom ju inta vad du har te. lunar eller helgon med mera.

haha dom har till och med gått ut med detta på radion det tycker jag är lite väl fjantigt hihi

tokage
0

Ååh, tack vare de som inte har annat för sig än att hacka. Så är min användare typ… borta. Eller ja, den är kvar, och det är kanske problemet, för jag kommer inte in på den. Jag har inte fått något nytt lösenord, jag har mejlat bilddagboken, men får inget svar.

Och jag som rensade mina bilder igår och bytte användarnamnet till "Cinkajou", det användarnamnet vill jag ha nu också, men det går ju inte *suck*.

Mstar
0

Vad kan hända? Jag förstår inte det riktigt… Varför är det så allvarligt..?

mjioo
0

#30 du kan ha haft fel mail registrerad? de sa att det skulle bli ett stort problem och enda anledningen till varför de inte ville ge alla ett nytt tillfälligt lösenord. för att komma in på din billddagbok får du nog höra av dig till kundtjänst så görs allt manuellt.

#31 de har fått tag på användarnamn och lösenord till väldigt många konton på bdb och på så vis kan de även ta sig in på vissas mail medmera och det är ju ett effektivt sätt att sprida virus på om det är syftet. sen hade de ju möjlighet att förstöra en sajt som lyckats bli en av sveriges största på väldigt kort tid och jag tror inte de som har hand om bdb har råd men den sortens förstörelse. det allvarliga är ju att det finns folk som förstör så mycket för andra!

tokage
0

#32 Jo men jag har kollat alla mina tidigare mailadresser också :/… Hmm, nåja, finns värre :)

bnoffan
0

Alla uppgifter ska tydligen ha lagts upp på ett öppet forum..

skrollan
0

Och jag som tänkte ta mit i kragen och skaffa en igår. puh vilken tur, ska jag inte göra det!

[daniel85]
0

så vart alla koder bytta =P jobbigt värre mumel mumelLedsen

Theres
0

någon som kan adressen till detdär forumet så man kan se om man blivit utlagd?

golf.ifokus.se

mjioo
0

#37 hum men jag tror inte de har nån nytta utav dedär inloggningsgrejerna längre eftersom alla lösenord är bytta.. omman inte vill att ens mailadress ska hamna överallt iförsig..

#34 men har de lyckats knäcka krypteringsgrejen då? de har ju bara fått tag på filen och den har de ju ingen nytta utav om de inte kan knäcka koden..