Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 3273 ggr
Marina
0

Brutet ben!!!

Jag har brytit benet på Musimon Gråter jag råkade klämma honom i dörren…

Det är så att vi håller på att renovera i vårt sovrum så just nu sover vi på en madrass i datorrummet, som är rummet bredvid illerrummet. Så vi brukar ha den dörren stängd nu under tiden då. Inatt så hade Tobbe varit nere och brett mackor till oss och jag öppnade dörren o släppte in honom..stackars lilla Musimon är ju så nyfiken och han har fått va här förut så han vile ävl följa med men jag såg inte honom på andra sidan dörren, för dörren öppnåt inåt datorrummet där jag var. Så när jag skulle stänga dörren igen efter Tobbe så tog det emot lite, jag trodde det var madrassen som låg ivägen, eller nån leksak eller nåt, tänkte inte så mycket och dörrarna är lite tröga i huset här, för det är ett äldre hus…så jag tog ju i för att stänga Skrikandes Då hör jag värsta gallskriket på andra sidan dörren, sliter upp dörren och där sitter Musimon med världens tjockaste svans och har illrat..han såg hemskt chockad ut, jag lyfte upp honom och kändep å hans tassar förj ag visste ju inte var han klämt sig..men han sa ingenting så jag trodde först inte det var så farligt…jag satt o höll honom en stund för o lugna honom, sen satte jag ner honom och då bara föll han, han stöttade inte alls på vänster framben..då fick jag panik och Tobbe kände på honom och sa att benet ländes brutet…så jag sprang o letade upp numret till Läckeby djursjukhus, som ligger ovanför Kalmar och har jouröppet dyget runt. Ringde och kom till nån dum växel där de sa nåt mer nummer men när jag ringde det kom jag till samma växel ändå så vi satte oss i bilen o körde. detta var kl 2 inatt.

När iv kom upp ca 40 min senare så ringde jag på deras typ comtelefon som de har på dörren och sa att jag har en iller som jag troligen hade brutit benet på. "Ojdå, det var ju inte så bra" sa hon då. Sen undrade hon var jag bodde "Jag bor i Fågelmara men jag står utanför er dörr!!" svarade jag då. "jaha ojdå men då får jag väl släppa in dig.." "JA tack!" Sen när vi kommer in så får jag veta att det inte är nån veterinär där, för hon ligger hemma o sover…..men hon gick o ringde efter henne då..Och tydligen så rabblade de nåt betalnr man skulle ringa mitt i natten SIST i meddelandet i växeln..vem fan sitter o lyssnar så länge när det hänt nåt?!

Iaf så fick vi röntga honom när veterinären kom dit och det visade sig ju att det var brutet…Radius har två frakturer och Ulna har en fraktur…så de ville behålla honom och visa för ortopeden imorrn (läs idag). jag frågade om de har royal canine kitten, för det äter han ju hemma och det hade de men så sa de att det kanske inte var så bra om han äter iom att han kanske skulle opereras…då var kl 4. Vi påpekade att en iller faktiskt bara har en matsmältning på 4 timmar. Då sa hon att "ja men om 4 timmar så är det ju arbetsdag"..då påpekade vi att det faktiskt var 2 timmar sen vi åkte hemifrån!! Och på henne lät det ju då som att han ksulel bli opererad ganska snabbt…men kl 14 idag hade de fortfarande inte ringt mig ås då ringde jag och var väl inte jättetrevlig när jag frågade hur det var med honom och om han fått nån mat!! Då försökte de koppla mig till veterinär men det ufnkade inte så 10 min senare ringde veterinären upp mig och sa att han ska opereras ikväll….Jag frågade om ortopeden har opererat en iller förut och det trodde hon absolut och om hon hade haft några djur så hade hon absolut lämnat dem till camilla (ortopeden). jag frågade när jag får hämta honom och det var imorrn eller på torsdag beroende på hur han mår sen..så jag frågade om de ksulel ringa efter operationen eller vad som händer "Vill du det?" frågar hon då…"JA! Det vill jag"

hur kan man lyckas göra nåt sånt här mot sin lilla iller? känner mig SÅ hemsk…tänk om han inte blir bra igen Gråter Är det nån annan här inne som haft en iller med brutet ben nån gång?

Sara
0

En olycka händer så lätt!

Förstår att du känner dig hemsk och olycklig, för det gör man.

Han kommer att bli frisk och glömma det hemska som hänt honom.

Sara

FerretCrow
0

har inte haft detta med att en iller brytigt benet men du ska inte lägga skulden på dig själv. en iller är snabb och nyfiken så en olycka som detta händer lätt. håll oss uppdaterade hur det går för honom.håller tummarna=)

Robinsnel
0

ojoj, ja det händer ju tyvärr så lätt. :(

Jag tycker läckeby har behandlat er riktigt dåligt! Tråkigt, det är ofta så här när det blir akuta saker….

Marina
0

Men det måste ju ha gjort så fruktansvärt ont på honom liksom tänk att få armen avbruten genom att klämma sig Skrikandes 

Det konstiga är att han inte ås ett ljud över huvud taget efter att det hände…trots undersökning o så..menar han måste ju haft ont, men han var nog chockad..

Theres
0

Stackars! :O Hoppas det går bra!

Men bor ni så nära mig? Trodde det var tomt på illerfolk här borta…

Undrar om hon på Läckeby som skulle kastrera mina 2 har kommit hem från sjukhuset än…

golf.ifokus.se

skrollan
0

Usch, det händer så lätt =( Men gud vad dåligt ni blivit behandlade!!! och att det tar sådan tid för dem att göra någonting.

bnoffan
0

Jag har lyckats få igen dörren över Mollys klo(?) en gång. Var superstressad till jobbet och Molly hann fram till dörren. Fick världens panik när jag hörde henne skrika. Men tror och hoppas att det bara var klon som kom i kläm eftersom inget var brutet och hon inte hade ont. (klämde och känd ett bra tag) Men dåligt samvete får man!

FerretCrow
0

#4 ja man kan ju jämnföra det med att vi bryter armen men vi har ju lite starkare ben än vad dom har.

AlbaStiffler
0

Oj vilken historia… akutbesök är sällan roliga. Svårt att inte ha dåligt samvete, jag vet. Men "shit happens" så att säga, är förvånad att jag inte lyckats skada mina illrar under mina år som illerägare. *fjuh*

Känner bara till en iller som bröt benet, och det var en iller som heter Tilda (som i Tilda och Hampus som min Stiffler bodde med förr). Den förra ägaren råkade trampa på Tildas ben. Nu är Tilda hos en ny ägare (som finns här på forumet) och vad jag förstått så har benet läkt finfint utan behandling. antalgigen ingen svår fraktur.

men å andra sidan känner jag till en hund, som bröt benet på flera ställen rätt allvarligt. Den huden fick efter operation (då spikar ssattes in) ha bandaget hela 4 månader. En hiskeligt lång tid. Gipset på denna hund kom av för snart en månad sen och den är fortfarande inte bra, som man kan förstå.

I regel gäller väl att man ska ha på bandaget så kort som möjligt, för att inte musklerna i benet ska förtvinas. Själva frakturen läker ju rätt snabbt på iller (och andra djur) iom att de är så små. En annan intressant sak är att man ska se till att djuret (hunde i detta fall) verkligen stödjer på sitt gipsade/skadade ben, för att inte vänja sig av med att gå på det och forstätta halta resten av livet av "lathet".

Lycka till och plocka hem pojken så fort de tillåter, så att han sköts rätt! :) Berätta hur det går!

sarae
0

Stackars er båda. En sån här olycka händer tyvärr så lätt med nyfikna illrar som måste vara med överallt. klandra inte dig själv. Musimon kommer att bli bra och glöma alltihop. Den det blir jobbigast för är nog dig själv. Men trösta dig med att han snart är bra, och att musimon har tur som har en sån bra matte som kastar sig iväg till veterinärer. *tröstkramar*

Marina
0

Tack alla, vad snälla ni är Generad

Hur tror ni det blir efter operationen? För nu sätter de ju in stift då. Men inte kan man väl gipsa en iller, eller? Men efter bandaget är borta, kan man få gå på typ sjukgymnasitk då, för det vet jag hundar o sånt får göra…

Men de brutna benen låg bra iaf, de hade inte flyttat på sig direkt så det var ju lite positivt.

det kan ju va lite att tänka på att även om de är knäpptysta när man klämmer o undersöker deras ben så kan det alltså va brutet. Han tvärvägrade ju att använda benet igår, det bara hände där liksom.

#5 var bor du? Vi bor i Fågelmara.

Norrskenets
0

huuva stackarn=(

Theres
0

#11 Bor i Nybro… tar väl en timme drygt till er?

golf.ifokus.se

Marina
0

Ja ungefär en timme är det nog. Kanske lite mer.

Hoppas nu de ringer efter operationen som de lovat…

Robinsnel
0

Den illern jag hört om som opererades för brutet ben och fick stift, fick gå gipsad har jag för mig. Men det värsta var nog att det ordinerades burvistelse i flera veckor (om det inte var månader) för att hon inte skulle röra på sig så mycket. Men man har väl inte så mkt till val i en sån situation… Hoppas det går bra för lillmusen. En eloge till ansvarsfulla ägare!

AlbaStiffler
0

#11> Nog borde det väl gå att gipsa? Ett minigips? Man kan väl gipsa ett finger så då borde det gå med ett illerben? Annars kanske det räcker med bandage?

Har svårt att tro att det finns sjukgymnastik för illrar? Men hundar kör ju tex vattengympa. kanske funkar lika bra på illrar? Du får fråga… berätta för oss sen! :)

sarae
0

de hillrar jag hört som fått frakturer har precis som robin sägr ordinerats burvistelse av varierande längd. allt eftersom de läker har de fått komma ut på lite längre turer utanför buren. men jag vet inte om det där med sjukgymnastik, de viktigaste efter en lång konvalecens tid är ju att bygga upp musklerna. Har benet blivit brutet "rent" och man direkt åtgärdat det så brukar de inte bli så mycket att rehabilitera mer än att bygga muskler och få tillbaka rörligheten då

Marina
0

Burvistelse? Förvånad Ska man verkligen göra det om det rekommenderar det?? Hur ska jag ha hjärta att stänga in honom i en bur o Liten får springa runt utanför… Det går ju liksom inte! De har ju bara ett rum de är i nu ändå iom att vi renoverar, räcker inte det? Eller så kan man kanske ha Musimon inne hos oss i datorrummet, som är lite mindre, och Liten i sitt vanliga rum så de inte leker iaf… Vi är ganska mycket i datorrummet så då har man ju kanske lite bätre koll…

sarae
0

#18 anledningen till burvistelse är att illern inte får stödja på det skadade benet. Efter de har blivit opererade och gipsade (eller vad veterinären finner bäst - oftast blir det inte så mkt gips så får ju även illern smärtstillande och har såldes inte så ont i benet vilket gör att de gärna skuttar runt som om inget har hänt, vilket då kan leda till att antingen läkningen blir fördröjd och/elelr att det läker fel. men prata med veterinärern, det är dem som vet eaxkt var benet e brutet etc

Robinsnel
0

Poängen är väl att musimon inte ska få leka o skutta liksom… Hemskt men kanske nödvändigt. :/

AlbaStiffler
0

Går säkert att fixa en mindre inhägnad. Bara han inte har så mycket att klättra på eller hoppa på. Du ser ju hur han sköter benet åxå…

Om tex Stiffler hade skadat benet hade han krafsat som besatt på burdörren även fast hans ben varit av. Vilket antagligen varit värre än att ha honom i ett litet rum. Du ser ju vad som funkar! Första dagarna bör du nog iaf hålla honom superlugn.

Marina
0

Nu ringde de precis, camilla som är ortoped var jättebra att prata med och verkade väldigt kunnig. Operationen har gått bra och narkosen gick bra, han sov väldigt fin sa son. Har har stift i benen nu osm sticker ur ur huden som man fixerar med utifrån. Sen kommer han ha ett bandage som kommer sitta fast med stiften. Och nåt som se ut som lera. Dessa stift kommer troligen få sitta där i 4 veckor.

Hon förklarade att radius som är det största benet utgör 90 % av tyngden de lägger på benet sådet är bara det de brukar sätta stift i och då brukar det mindre benet, ulna, hänga med. Men nu hade det inte blivit så utan ulna ligger nu sämre än innan operationen, de hade tagit röntgenbilder efter operationen då där de såg det. Så de skulle ta fler bilder nu o se om det kanske ser ut o kuan stabilisera sig själv annars får de gå in igen och peta det i bättre läge och jag fattade det som att de ksulle göra dt imorrn i så fall .Nu skulle han få vakna o sen skulle de ge honom mat sa hon =)

Matiilda
0

hoppas allt går bra, olyckor händer så lätt. de var inte ditt fel att det blev som det blev, nu blir ju allt bara bättre och han kanske lär sig att inte vara så snabb på att springa mellan dörrar. Tur att du var så duktig och ansvarsfull att du åkte så snabbt.

Marina
0

#19 jag fick se röntgenbilderna så jag vet också var benet är brutet. Mitt på i princip är det.

Strumpan
0

Usch stackarn. Det var ju inte för så länge sen Athlaz bröt "sitt heliga". Jag vet hur dåligt man mår för dem. Vi håller tummar och tassar för er

Kram på er

Mvh Jenny

Telefonkontakt
0

#25 sitt heliga?

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

FerretCrow
0

#25 det låter som han bröt lill snorren?

Strumpan
0

#26 Japp! Han bröt snorren

Mvh Jenny

holtz
0

Ojojoj… Vi hälsar massa krya på dig, Musimon!

Telefonkontakt
0

#28 hur fan lyckas man bryta snoppen? gnaksa lol.. Men stackars :(

FerretCrow
0

#28 ursäkta men hur gick det till?

Strumpan
0

Jag vet faktiskt inte hur det gick till, jag märkte bara att han hade högfeber, hade diaree och kissade blod… Men det gick bra -han lever!

Jag hoppas verkligen att det går bra med Musimon

Mvh Jenny

FerretCrow
0

#32 ja en iller lyckas med allt tur han är bra nu iaf=)

Marina
0

Nån som kan dra till med en kvalificerad gissning på vad det kommer kosta? har inte fått nåt som helst prisförslag än nämligen, har inte frågat heller iofs så. Men jag antar det kan bli ett antal återbesök sen me plus då ev en operation till imorrn. Tänkte lite på att taket är 10000, det är jag undrar är när man går över det, är det ett helt år man betalar allt själv sen då?

sarae
0

tänk på att det du betal i fast + rörlig självrisk inte ingår i taket på 10.000. Om tex allt kostar 10.000 betalar du 600 + 1880 = 2480. Alltså har Agria betelat 7520. Då har du fortfarande 2480 kvar på försäkringen. Sen kan du även teckna en tillägsförsäkring för resten av året. Men den täcker inte det som du använde försäkringen för sist.

Marina
0

De ringde idag vid 12-tiden och sa att han ska in på operatione igen för t lägga unla i rätt läge då .Men vi behöver dock inte betala extra för det utan de går på samma kostnad som den första operationen :) Han har ätit bra och var pigg annars och de skulle bara irnga om det hände nåt och jag har inte hört mer så det är ju bra. Jag hoppas vi får hämta hem honom imorrn!!

Sara
0

Skönt att han verkar ha klarat den första operationen bra.

Sara

AlbaStiffler
0

#36> Schyrre att de bakade ihop priset för operationerna! Hoppas att även den andra går bra… Ni får ladda upp med saker han kan syssla med när han är instängd? och god mat… :)

Norrskenets
0

#36 Hur har det gått har ni fått hämta hem honom idag?

Marina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag tid att skriva. Vi har fått hämta hem Musimon idag, äntligen Skrattande Även andra operationen gick bra och av någon anledningen så valde de att ta bort stiften som stack ut ur skinnet på benet och istället fixera benet inuti istället..jag vet inte varför för jag har inte pratat med ortopeden idag men det blir ju så mycket enklare såhär. Så nu har han ett bandage runt benet som sitter väldigt bra och så är det lindat runt bröstkorgen på honom för att det inte ska gå att slita av så lätt. han verkade bli jätteglad när vi kom o hämtade honom^^ Djursjukvårdaren sa att det var nästan så att han hade blivit kidnappad av en av sköteskorna ^^ så jag antar han var omtyckt. Kalaset gick på strax över 10000 och försäkringsbolaget betalade 7500 kr av det. Vi ska tillbaka den 27:e och ta bort stygnen och ev röntga honom igen då. När vi stod i väntrummet för att boka ny tid så stod det en man bredvid oss och jag hade Msuimon i famnen o klappade honom. Då säger mannen "Ursäkta mig, men det är helt otroligt att se att den är så tam! Det är iller ni kallar den va?" "ja =)" sa jag då. "Ja för jag har haft illrar att jaga med förut så det var jättekul att se att han verkligen är så tam, och han är renlig me?" "Jadå han går på lådan" sa jag. Kul att folk reagerar på ett så positivt sätt tycker jag :) Nu har ju säkert hans syn på illrar ändrats då han vet tat de inte bara är "mordiska" jaktdjur ^^ fast vi sa att även när de är så tama så har de oftast ganska stark jaktinstinkt om de kommer i en sån situation.

På vägen hem kurade Musimon ihop sig i mitt knä och sov. Vi har inget Burger King i Karlskrona tyvärr så vi körde inom dirve-troughen på Burger King vid IKEA i Kalmar då…och då fick tjej i betalluckan syn på Musimon i mitt knä och sa "Vad är DET?" i glad o förvånad ton. "En iller" svarade jag. "Jaha!! Som husdjur då?" undrade hon..så det svarade jag ju att det var "Jaha jag visste inte jag tänkte först, är det ett marsvin eller vad är det?" sa hon då och sen sa hon att hon tyckte han var jättesöt!! Har ju läst andras kommentarer här på forumet där folk trott att illern var alla möjligt olika saker men jag förstår nu att har man aldrig sett en iller förut, så vad ska man tro? Hon vart iaf också jättepositiv o trevlig så det var ju kul =)

När vi kom hem så blev Liten först skiträdd när jag satte ner Musimon framför honom och sen började sniffande, typ "Var har du varit?? Lämna mig aldrig mer!!!!!" var ett väldigt kärt återseende. Musimon tar sig fram väldogt bra, benet är ju nästan lika stelt osm om det vore gipsat men han stödjer lite på toppen av bandaget när han skuttar fram. Annars så släpar han sig när han ska upp i en bädd o så så han har inga problem även fast han ser lite handikappad ut :P Men till slut när glädje över att åter se Musimon gick över för Liten så började han bli väldigt intresserad av bandaget och började bita i det..då fattade vi direkt att det inte funkar att ha dem ihop nu så vi gjorde iordning för Musimon inne hos oss i datorrummet istället. Tänkte släppa ihop dem under övervakning en stund varje dag så de inte känner sig för ensamma på var sin sida om dörren men blir bäst såhär, är så nervös att det ska hända Musimon nåt igen så..

En bild på stackars Musimon…om ni undrar vad Liten gör i bakgrunden ås var det så att jag beställde från Ferret couture och fick grejerna idag..beställde två selar och en tröja till liten att ha ute för han fryser så..och när jag provade den på honom ås vart den alldeles för liten haha

Marina
0

Såhär kan man göra för tat ta sig ner från bädden..

Marina
0

Sniff sniff sa Liten..det var här han började bli intresserad, innan vi särade på dem.

sarae
0

va härligt att höra att killen e hemma! snart e han sig själv igen ;)

och ja, vad kan man lära sig at detta? ha alltid djuren försäkrade..om jag får sno marinas tråd i en sekund. Det var nån som sa att man inte tjänade på försäkringen? här har agria täckt över 7000 kr…mer än vad det kostar att ha honom försäkrad i hela sin ivstid…plus att han fick vård.

Marina
0

Ja och eftersom vi ska dit om 14 dagar och ta bort stygnen och röntga igen så lär de ersätta det också. Vi är ju inne i en självriskperiod nu och de kommer fortfarande ersätta 2500 till. Försäkring hjälper mycket när sånna här saker händer! och är även värt tat åpeka hur lätt en olykca händer även om man har illersäkrat till max…behövs bara en ägare, en iller och en dörr…

Jag har sån tur så jag hade kunnat betala för hela kostnaden även om han inte vart försäkrad ås jag hade aldrig behövt tveka att ge honom bästa vård. men väljer man att INTE ha dem försäkrade så måste man vara beredd på enorma plötsliga kostnader. Nu hade jag även tur att ortopeden var så snäll ås hon la båda operationerna på samma kostnad, annars hade totalsumman blivit ca 14000-15000 kr istället.

Jag har praktiserat på djurklinik och själv sett folk välja att avliva en hund för att de inte hade den försäkrad. Hunden hade PYO, det vill säga livmoderinflammation och den operationen skulle kostat runt 10000 kr. Det är väldigt tragiskt att det ska bli så för att man väljer att inte försäkra.

Sara
0

Skönt att det inte blev burvila för grabben!

Sara

Norrskenets
0

va skönt att han är hemma igen, hoppas resultatet blir bra=)

Ceciliaolucifer
0

GUD SÅ GLAD JAG BLIR FÖR ER SKULL!!!

Försäkring är guldvärd. Betalade över 16 000kr utöver försäkringen i somras ioch med Lus sjukdom.  Det drar lätt iväg!

Hoppas på att det inte blir några komplikationer :) kramar

Marina
0

Tack alla :D

Han är ju ganska medtagen tror jag, han är en sömntuta i vanliga fall me, men han vill liksom mest ta det lugnt nu. Han låg i mitt knä o sov när vi satt nere o kollade på film ikväll :) Just nu ligger han o sover i understa byrålådan här inne ^^

Faxlin
0

Underbart att läsa uppdateringarna om honom. Och att få se hur de bandagerat honom med.

Skickar en massa krya på dig hälsningar till grabben

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Madde
0

Så skönt att det har gått bra. Säger som Cilla att det är guld värt med försäkringen.

Jag betalade oxå mycket i somras för benjamins operation. Hela kostnaden gick på 24000. Så 14000 fick jag betala själv. Men det var det värt. =))

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

AlbaStiffler
0

Härligt att det gått bra och att han verkar må fint… Förvånandsvärt lite det kostade åxå… vilket flax! :)

Hur länge skulle han ha bandaget nu då? Alltså, de skulle byta bandage om 2 veckor, men hur lång tid totalt TROR de han behöver ha det?

Marina
0

#51 det vet jag faktiskt inte :S Det breor väl på lite hur pass läkt det är vid nästa röntgen o så…men om han hade haft utvändiga stift så ksulle han ha haft dem i minst 4 veckor, så jag antar det är minst det som det rör sig om..

AlbaStiffler
0

#52> Skönt att han slapp stiften.

Min systers hund, som sagt, bröt benet allvarligt i höstas. Den hade stift innanför gipset och hade gips många månader. Gipset byttes kanske var 3-e/4e vecka. Vid ett byte upptäckte de att stiftet ramlat ut och låg löst i gipset och skavde. hunde hade fått värsta skavsåret av det… stackarn… som om han inte hade nog… :(

Marina
0

Släppte in Musimon till Liten igårkväll och Liten blev JÄTTEGLAD att se Musimon. Tänkte de kunde få leka lite försiktigt en liten stund under uppsikt så de slapp känna sig så ensamma och de lekte en stund. Sen blev Musimon trött o la sig ner för att vila, då kryper Liten upp på Musimons rygg, biter honom i nackskinnet och våldtar honom!!!!! Förvånad Då tyckte jag det var färdiglekt. Jävla förbrunstiga Skit-Liten!!

Strumpan
0

Jag tänkte faktiskt på er för en stund sen. Tänkte kolla hur det går för er.

Det här med våldtäkter känner jag igen. Cato försöker antasta stackars lilla Alaska som är typ 1/4 av hans vikt! Jag har faktiskt sätt att Cato har gjort små bitmärken i närheten av Alaskas slidöppning, så de får inte umgås utan uppsyn längreFörvånad

Mvh Jenny

Telefonkontakt
0

#55 Sigge försöker att våldta gördis jätteofta.. han är brunstig men inte gördis, så han är ganska överkåt.. stackars sambo som flyger upp om nätterna för att slita bort kåtisen från stackars gördis…

Marina
0

Liten är bara 5 månader så kan inte kastrera honom än heller =( kanske är tur för Musimon att de inte bor i samma rum nu då. För övrigt går det bra med Musimon, han sover fortfarande ganska mycket men vaknar ungefär kl 7 på morgonen och börjar klättra på oss….:P han har lagt sig till med att sova på/under täckena me nu, han upptäckte väl att det var skönare o varmare än hans bäddar, särskillt som jag har en värmemadrass också ^^

Strumpan
0

förstår det, jag vill oxå ha en päls i sängen. Men då har jag inga hälsenor, öron, näsa, händer osv kvar… så jag tror att jag hellre har dem kvar på golvet… ;) =(

Mvh Jenny

Marina
0

Vi sover ju på en madrass i datorrummet just nu eftersom vi renoverar sovrummet. har trängt in en byrå bredvid madrassen och på dagarna är madrassen ihopvikt o då kan Musimon krypa in i nedersta lådan där. Men på natten så kommer madrassen för ås då kryper han upp i min sambos ansikte o börjar krafsa på lådan, hahaha. Just nu sover han i lådan -> bilder

Marina
0

Bland innetofflor o kläder som inte användts längre gosar han ner sig ^^

Marina
0

Du väckte mig!

Marina
0

Lilla tassen

Marina
0

Sträcka på sig…:)

Strumpan
0

lilla snuttesöt!Kyss

Mvh Jenny

Norrskenets
0

Huga lillgubben, mysigt han verkar ha det

Marina
0

Idag har vi varit på återbesök igen och fick träffa Camila som opererade honom. Hon verkar vara jätteduktig och var väldigt trevlig o snäll. De röntgade honom och kunde konstatera att det har börjat läka. Eeftersom tat han kommit på hur man tar sig ur ett bandage och eftersom att han stödjer något sånär på benet så slipper han bandage nu och vi behöver inte göra fler återbesök. Han borde halta mindre om ca en månad sa hon. Men tills dess får han fortfarande inte bo med Liten och inte röra sig för mycket, tyo klättra o springa runt o så.

Norrskenets
0

va skönt=)

Faxlin
0

Skönt att det verkar gå så bra i alla fall. Och jag måste än en gång säga att han har tur som har en sådan ansvarsfull och omtänksam ägare. Det är A och O sådana här gånger.

Audiatur et altera pars

Marina
0

Tack Åsa :) Fick se de nya röntgenbilderna idag och där såg man ju tydligt stiften som var inopererade, ganska intressant att se hur det såg ut.

Marina
0

Här sträcker Musimon ut sig, fullt nöjd med att ha vunnit kampen om att slippa bandaget. Ni ser nog vilket det skadade benet är.

Faxlin
0

Naw vad söt han är. Förstår att han uppskattar att slippa bandaget nu.

att få se röntgenplåtar och sådant är otroligt intressant. Jag brukar alltid kräva det när jag är hos veterinären och det varit tvunget att göra en röntgen. Oavsett om det är något fel som syns eller inte. För det är intressant att se en sida av dem man annars aldrig ser :-)

Audiatur et altera pars