Iller iFokus

Iller

Etiketterleksakersovställenburarrum
Läst 526 ggr
Lenore
0

Grävlåda

Jag hakade på den underbara idén med en låda med ris i som pälsbollarna kunde gräva i. Det blev en omedelbar succé! Grumme blev helt till sig och grävde vilt i en minut men sen vände det och han backade upp i ett hörn och bajsade. *suck*
Det var bara att ta bort den äckliga tollen och riset runtomkring.
Nintendo behövde ha hjälp ner i lådan för hon hade svårt att komma upp för den höga kanten (har inte fixat ett hål än), så jag hjälpte henne ner men hon flög ur direkt och såg livrädd ut! Men då hon såg Grumme gräva för glatta livet vann nyfikenheten över rädlan och även hon hoppade ner och grävde som en galning!
Ludde verkade inte alls förstå vad en låda med ris i skulle va bra för. Jag tänkte att jag skulle visa honom och grävde lite med handen men då blev han rädd så han hoppade ur och gick och hämtade en pipis och gnagade på den istället.
(Kunde tyvärr inte fota då en vän har lånat kameran)

Hur har ni gjort som har illrar som bajsar i grävlådan? Man vill ju låta dem ha tillgång till den hela tiden men det är ju ganska ofräscht om dem börjar använda den som toa. Det är inte så lätt att rensa bajs och kiss från ris precis. :P
Funderar på att bara låta dem leka där under uppsikt så man hinner ta upp dem om dem visar tecken på att bajsa, men det är samtidigt synd för dem tycker den är så himla rolig. :/

AlbaStiffler
0

Bra fråga, man vill ju inte gärna fya dem för att de använder lådan… kanske kan du ha en minibajslåda (med kattsand i) i hörnet på lådan, om det nu är en sån där stor låda som Sarae hade?