Kotetsu 3 veckor
Så har min lilla pojk fyllt 3 veckor. Vi firade det med att ge honom lite tjockare konsistens på maten… något han tycktes uppskatta :) Han fick maten på ett fat istället för att bli matad med spruta, och det gick alldeles utmärkt.. blev lite kladdig om nosen men annars var det lugnt :)
Hans kvällsvikt landade på 140gr ikväll :) Så nu har jag officiellt gått med på att kalla honom grävling :)
Min vana trogen lägger jag upp ett par kort tagna idag…
Kramar Carola & Kotetsu

Han er stor!
Grattis med 3 uker!
Grattis Kotetsu att du har blivit 3 veckor. =)) Du börjar bli stor nu. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Grattis på 3 veckorsdagen önskar pappa Klumpen och alla andra i familjen!
Amor vincit omnia
Vägde maten innan och efter att Tets ätit. Det hade försvunnit 4 gram från tallriken. En del av det satt i pälsen, men det mesta hamnade nog i magen. :-)

Ohh, vadfin han är. Så roligt att få följa hans framsteg här inne. ,-)
Söligt värre med maten, hihi
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Lite underligt är det, han sölar inte alls så mycket som jag hade förväntat mig. Det brukar ju vara "mat med valp inuti", när man börjar servera maten på fat. Men han blir kladdig runt munnen och hakan, men inte mer…hoppas han fortsätter på det viset. Skönt om man slipper bli insmord i mat, när man ska ta i honom efter maten.
Lite kladdigare kille denna måltid. Det hamnade lite på framtassarna oxå. Försvann från fatet gjorde 6 gr. Sedan fick han 0,4 ml från sprutan. Gissningsvis hamnade 1 gr på tassarna. 

Om ni inte slutar kalla honom grävling så befinner han sig just på Åland
Underbar liten kille..

Jaa, han är fin grabben. Där har ni lyckats bra Ammi och Carola. Ser fram emot när jag får träffa honom sedan.
Audiatur et altera pars

eM: Visst är han underbar :) Charmig, gosig och lite lagom busig… och ser ut att bli en riktigt fin kille när han blir stor….
Åsa: Får se om jag törs släppa iväg honom med mamma när hon ska ska hämta Contesse… eM kanske kommer och stjäl min lilla grävling :)
Han kommer i alla fall med till IllerThriller :)
Kvällens vikt landade på 142gr så han har inte gått upp så mycket sedan igår… ska ändra lite i maten och tillföra uppblött, mosat torrfoder och se hur han reagerar på det…
Carola & Kotetsu

Uppblött torrfoder tror jag mer på än burkarna. Så jag hoppas det fungerar bra. ;-)
Audiatur et altera pars
Åsa: Barnmaten använder vi endast för att ge hans mage en skonsamare övergång till kraftigare föda. Ska bli spännande att se hur han reagerar på smakförändringen kl 23oo. 
Normalt sett brukar vi ge valparna, mammans foder uppblött, när vi vänjer in dom. Förutom Sweeties valpar, som hon själv tog över på torrfoder, innan vi han börja.

Det där känner jag igen. Jag gav mina småttingar uppblött torrfoder, men de ratade den och gick på mammas mat i stället. Inte lätt då inte. ;-)
Audiatur et altera pars
Vi har också varit med om att valparna ratat blötfodret, då har vi krossat mammans mat åt både henne och valparna. ;-)
Det var väldigt gott med lite ny smak. För att göra det lite lmer frestande, ifall han inte skulle gilla smakförändringen, så hade jag gjort detta mål lite lösare.
Det gör jag inte om nästa gång! Vart tog bordsskicket vägen.
Efter maten så hade jag en illerkille med insmetad mage!

haha, det tar nog mamma reda på kan jag tänka mig. mumma brukar det vara för dem att städa efter bebisarna.
Audiatur et altera pars
Nog blev Stella belåten allt! Tvätta honom brukar hon alltid göra efter målen, men aldrig har det väl varit så noga som denna gång. *S* Vilka protester..hihi

haha, kan tänka mig att han tyckte det var en överdriven tvättning. Likt alla barn så är det där med tvättningen något som bör gå snabbt om man nu promt måste utsättas för det. ;-)
Audiatur et altera pars
Exakt, verkar sitta kvar upp i åldrarna oxå… tvättning och badning är inte kul… men "drälla" omkring i vattenpölar och diken, det är minsann riktigt kul.

haha, ja det är ju det. Men ärligt, i våras när det var jätteblött och skitigt ute så fick jag och Sanna rus en dag och stod som två idioter framför huset och hoppade i en jättestor vattenpöl. Kan lova att vi hade lika roligt båda två. Sedan var det väl inte så skojigt att ta reda på våra skitiga och blöta kläder och skor sedan. men usch vad härligt att ibland få släppa fram barnet i sig fortfarande. Fast jag är nog rätt barnslig av mig, står och spelar fotboll med ungarna, hoppar i vattenpölar har vattenkrig och vid sällsynta tillfällen har vi haft mjölkrig inomhus. ;-) Skojigt!! hihi
Japp, och nu tror alla medlemar på iller.ifokus att sajtvärden är knäpp. På detta måste jag få säga till mitt försvar: Sluta tro det, nu vet ni! ;-)
Audiatur et altera pars
Kan se allt framför mig. Dig och Sanna i vattenpölen, vilken underbar syn ;-) som gjort för att locka dit resten av ungarna och vattenkriget sätter igång, för att avsluta med att rusa in och fortsätta kriget med mjöl! *ASG*
Tänk vad tiden rinner iväg ibland. Skulle skrivit lite om tremålet, för över en timme sedan!
Bytte ut lilla fatet mot stora spislocket och gav Tet's lite fastare konsistens på maten. Woow, bordsskicket kom tillbaka! Iaf. i början, mot slutet skulle han ha maten serverad i min hand! Men bara killen äter, så visst kan det få vara ur min hand. 6 gram åt han upp, innan han var mätt och belåten.
Nu hägrar sängen och goa kudden, några timmar. Sov gott allesammans!
Ammi

Killen har åt riktigt bra vis 19-målet… ungefär 10gr fick han i sig!
Innan maten var det vägning och vågen landade på…. 152gr! Så grävlingen bara växer och växer :)
Kramisar
Carola & Kotetsu

haha, japp han kommer garanterat att bli en julgris stor grävling. hihi
Audiatur et altera pars
Julgris stor grävling… *S* Den var bra. Ska bli roligt att se/höra Carola, när hon läser det.
Under natten har Tets ätit 12 gr sammanlagt, pigg och livlig är han…vilket man inte kan påstå att jag är! Men det ska väl inte vara så många dagar kvar innan vi kan minska nattmålen från två till ett…Det gäller att ha koll på killen hela tiden, snabb som attan.
Trött… 

Tja, jag låtsas inte om att jag såg det där med julgris :) Men grävling såg jag… och håller med om att det stämmer… jag vägde ju liksom killen imorse också…. hehe
Imorse fick han börja med enbart uppblött torrfoder, vilket var gott men då han ätit så mycket under natten så verkade han inte speciellt hungrig. Vi får se hur han äter nu vid 11-målet.
Idag är jag riktigt jätteglad! Min vän Barb från USA har loggat in sig som medlem här på iller.ifokus :)

Vad skojigt, då har vi fått långväga gäster här inne. Super!
Hoppas grävlingen äter bättre vid 11. ;-)
Audiatur et altera pars

Kotetsu börjar göra ännu mer skäl för sitt smeknamn nu :) ikväll vägde han hela 162gr…. man vågar knappt tänka på vad han kommer att väga som vuxen :)
Han åt bra vid 19-målet och från och med ikväll kommer vi att testa att öka tiden mellan matningarna, vi får väl se hur det går.
/Carola & Kotetsu

Min lilla "grävling" har ätit bra under hela dagen :) och vikten landade på 176gr….
/Carola & Kotetsu
Ojoj…..vad han växer grabben!!!
Amor vincit omnia

Japp, säger ju det. Han blir en grävling i julgris format. ;-)
Audiatur et altera pars

Jo du Veronica, nog rackan växer han… nyfiket frågat.. hur mycket vägde Cingo när han var 26 dagar gammal?
Kotetsu har ätit bra och verkar uppskatta maten. Hans kvällsvikt landade på modiga 190gr!!
Det har börjat komma ännu fler tänder i munnen på honom och han har även börjat lite smått med att tugga på matskålen… och ibland mina fingrar….
Såg idag något jag inte hade väntat mig riktigt ännu, den där minimala, knappt märkbara springan som blir vid ögonen strax innan valparna börjar öppna sina ögon… så snart kanske killen har börjat öppna ögonen också :)
Nu är det dags för en kvällspromenad i det underbara sommarvädret :) en sval bris och 24grader varmt :)
/Carola & Kotetsu

Jaaa, Veronica kommer du ihåg det i huvudet. hihi Hur mycket vägde Cingo när han var 26 dagar,.
Audiatur et altera pars
Intressant att se hur Stella är mot Tets, när hon får skålen med det som han inte velat äta upp, efter vi matat honom. Stella är väldigt förtjust i det uppblötta fodret och "kastar" sig över skålen. När man sätter ned Tets i buren och han "knatar" dit, då flyttar hon undan sitt huvud och låter honom äta det han vill ha, innan hon äter upp resten. Jo, visst ja…6 gram petade han i sig vid matningen och sedan blev det några gram i buren oxå.
Nattinatti /ammi

Han är en riktig hejare på att äta. Inte konstigt att han går upp i vikt som han gör. ;-)
Audiatur et altera pars
Nä, inte är det konstigt…han äter ju som en häst eller kanske som en e…..t! ;-)

hihi, ja det är så kul att kunna följa hans utveckling så här dag för dag liksom.
Ser fram emot IT när man får se honom irl.
Audiatur et altera pars
Åsa: Tror inte du kommer att behöva vänta så länge. Carola gick ut på sin promenad för en liten stund sen..soligt och varmt, så det blev T-shirt. Nyss startade årets första åskväder, kortvarig skur men det är inte över än. Tillräkligt iaf för att hon ska ha blivit alldeles genomblöt om hon inte hunnit in i skogen.

Låter bra att jag inte behöver vänta ända tills IT på att träffa honom.
Får se om jag kanske har en iller till när du kommer nästa gång. Har fått ett telefonsamtal här hemma så kanske, kanske blir det tillökning redan innan Crazy kommer hem. ;-)
Audiatur et altera pars
kul, ska bli spännande. Håller tummarna. Carola kom nyss, inte för att hon blev blöt…hunden visade sig vara väldigt åskrädd.

Vilken hund? Har ni skaffat hund?
Japp, det är jättespännande. Och roligt om man kan hjälpa till samtidigt. En tös är det i alla fall ;-)
Audiatur et altera pars

Åsa: Hunden är grannens hund, jag brukar ta henne med mig ut på mina promenader. Liksom lite lättare att komma ut och gå då :)
Ikväll vägde Kotetsu 196gr… en riktigt välvuxen grävling :)
Kramisar från mig och Kotetsu

okej, ja jag blev lite förvånad där. Hade liksom inte hört något om några hundplaner ju. ;-)
Fast det är klart tänkte jag, ni måste ju inte berätta allt för mig. hihi
Ja, han blir en julgris stor grävling. Jag säger ju det. *Asg*
Audiatur et altera pars
#35 Men Åsa…….du har ju anteckningsboken hos dig….varför kan inte du titta då? 
Amor vincit omnia

#46: Ville ju se om du kom ihåg det. hihi
Dessutom vill jag inte bläddra omkring i din bok hur som helst. tänk om du skrivit någon hemlis i den. Har snällt hållt mig på mina sidor jag. ;-)
Audiatur et altera pars