Hantering av sajten
Först vill jag säga att det är jätte kul att det börjar bli så många som valt att komma till iller ifokus för att diskutera och få "prata av sig iller", men vill ge er ett par riktlinjer hur jag vill att det sköts.
Eftersom det redan finns forum på nätet redan för människor som vill diskutera i hårdare tonart vill jag inte att iller iFokus ska bli ett sådannt.
Sajten ska användas till att kunna ta och ge och att kunna diskutera saker i, smutskastning och hårdare tonval är inget jag tycker passar vårat sajt.
Därför väljer jag att sortera bort vissa inlägg som jag inte tycker passar. Är det något du själv reagerar på som jag missat. Ta genast kontakt med mig.
Annars vill jag påminna om att om alla tar förgivet att det som skrivs, inte skrivs för att någon vill vara elak så minskar risken för missförstånd. Vi älskar alla illrar och vill det bästa för dom, vi kanske inte har samma åsikt men åtminstone samma mål.
För frågor kontakta mig gärna.
Som sagt illern är en hobby och en hobby ska vara roligt.
Och återigen vill jag tacka er alla för att sajten blivit en rolig träffpunkt.
Med vänliga hälsningar Åsa Faxlin iller ifokus
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jättebra att du drar upp riktlinjer. En av orsakerna att jag inte är aktiv i något annat forum än detta, är just det du tar upp här.

Tack, tror deta är viktigt. Hade tyvärr glömt att lägga in detta direkt från start, men blev påmind av *L att det fortfarande saknades.
Roligt att du känner att du trivs här i alla fall, och glöm inte om du ser något inlägg som du tycker fel (även om det är jag som skrivit det) så ta kontakt. Även jag kan formulera mig fel utan att det är menat att såra någon.
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars
Det är väldigt lätt att skriva något som en annan person uppfattar på ett sätt som man inte menat. Det är något vem som helst kan göra.
Så innan man blir grinig, ska man fråga personen först vad den menade och det gör man via internmailen, utan att lägga upp i forum.
Självklart frågar jag om jag undrar över något.
Är Bella parningsklar vid Yran tror du? Vi funderade på att ta Beldin med, när vi ändå ska åka upp. Annars får vi ordna det på annat sätt. Det löser sig alltid.

Ja bra Åsa! Inget bråk här så blir det ett jätte trevligt ställe!
håller med -eM-
Men hur blir det då med gliringar vänner emellan? Vi vänner fattar ju att det inte är elakt men andra kanske inte ser det så…
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Om någon undrar så ska man fråga. Tonen här kan bli rå men hjärtlig oss vänner emellan. Men om någon känner sig det minsta förrorättad så fråga, ta inte för givet att det är något elakt. Missförstånd kan uppdagas eftersom det är svårt att höra skrattet i rösten på någon som skriver ett svar även om det är lite små jäkligt formulerat kan det ha skrivits med glädje. Och det är det jag vill att alla ska tänka på här inne. Skriv era meddelanden med glädje även de ni retas med. Om någon känner att det känns fel någonstans ta kontakt med mig, så reder jag ut det hela. Om man inte själv löser det via internmail.
Men framför allt, vi törs retas med varandra. De som tar illa upp får vi förklara för när den dagen kommer. Hoppas de flesta kommer ihåg det viktigaste dock, vi skriver i goda vänners lag, ingen är mindre värd än någon annan.
Kram på er alla sajtanvändare och tusen tack för att ni gör denna sajt till ett bra ställa för illerägare att träffas på.
Audiatur et altera pars

Nu har vi fått in ännu lite nytt blod här inne, så jag puttar upp den här tråden så att fler läser den.
Audiatur et altera pars

Jag tycker sajten skulle behöva lite mer "smilysar" som visar vilken sinnesstämning man har när man skriver. Allt för att undvika missförstånd.

rikki, vi har bett de stora grabbarna om mer smilysar. Så det hoppas jag kommer längre fram när de inte har fullt upp med allt annat vi vill ha fixat här på iFokus. hihi
Men det är som så att om alla tar för givet att den som skriver menar gott, så undviker vi mycket missförstånd tror jag.
Audiatur et altera pars

Yes, vi har fått den beställningen så mer smileysar blir det. Det kräver dock ganska mycket arbete så det kan inte bli inom de närmsta veckorna tyvärr…

// staffan
Wov, det kom upp en ny layout till höger. Toppen grabbar, nu slipper man rullisten. Vi kommer att behöva en ros bland gula gubbarna att skicka till er…eller varför inte en bukett på en gång.

Vad ser du för layout som jag inte ser Ammi?
Audiatur et altera pars

*puttar* Ja, några nya har vi blivit. Puttar därför fram denna lite.
Audiatur et altera pars
Det är jättebra att det finns regler. Tycker att dem följs bra. 
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Ja, det tycker jag också att de gör. Inga problem med otrevligheter här inne. Så vi har det precis som det ska vara. 
Audiatur et altera pars
Tjo! Tycker oxå det är jättebra att de finns regler! Har blivit mer och mer att jag bara är inne på detta forumet! Är som du säger ofta en tråkig ton på vissa andra sajter och det är så tråkigt tycker jag! Här är det alltid en glad och skojjfrisk ton med masas intressanta ämnen om både kylskåp och illrar och allt där imellan 
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Nu är det återigen dax att putta upp denna lite. Inte för att någon misskött sig utan för att nya medlemar inte ska missa denna. ;-)
Audiatur et altera pars

Så har det förflutit ännu ett tag inne på denna sajt. Allt flyter på i samma fina ton. Precis som vi vill ha det. Men vi ökar också i medlemsantal så med detta inlägg vill jag passa på att "putta" upp den lite igen.
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars
Ja alla har kanske inte läst det här förut så det är ju inte fel att putta upp en tråd så att alla får möjlighet att läsa hur det fungerar här inne.
Men jag gillar att det inte är påhopp och sånt här inne. Jag känner att här vågar jag skriva det jag känner och tycker. Sen vet jag att jag inte blir påhoppad. Jag är supernöjd över att ha hittat hit.
Sen gör det ju inget att det finns massa intressanta saker att läsa om. 

Japp nu var det en månad sedan den här tråden var i toppen så nu är det dags att putta upp den igen. Vi får nya medlemar hela tiden och det är lätt att missa de inlägg som är gamla.
Audiatur et altera pars
Det är jättekul att vi ökar och blir fler medlemmar. Hoppas att fler vågar skriva lite. =)))

Ja det önskar jag med. Här inne är alla välkomna att skriva så länge man håller sig till reglerna. ;-)
Audiatur et altera pars

*puttar* Det kommer in nya medlemar med jämna mellanrum så det är bra att vi hjälps åt att putta upp denna ibland. ;-)
Audiatur et altera pars

Jeg har sagt til mange mennesker att jeg velger å bruke dette forumet mer enn andre for her er tonen en helt annen. Her er alle vennlig med hverandre og det er ikke (som jeg har fått med meg) noen krangling her som det kan være på andre forumer.
Kjempe flott att du har startet denne siden Åsa
Trine

Tack så mycket Trine. Roligt att höra att du trivs här och att du berättar om det för andra. På det sättet kan vi bli fler som utbyter erfarenheter och tips.
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars