Iller iFokus

Iller

Etikettuppfödare
Läst 738 ggr
Lenore
0

Valpsugna!

Jag och min sambo funderar på att skaffa en valp i år och utöka familjen ytterligare (oj vad illerbiten man har blivit!!). Vi är speciellt sugna på en albino, kanske silver. Tänkte redan nu kolla runt lite efter uppfödare så man vet vad man har att välja mellan. Bra att vara ute i god tid. ;)

Vilka uppfödare (i Skåne eller nära Skåne) kan tänkas få albinos och/eller silverillrar?

Smex
0

Oj vill ni har ännu fler =) Ja då har ni verkligen blivit riktigt illerbitna =)

Lenore
0

Haha, ja illrar är högst beroendeframkallande och man vill bara ha högre doser hela tiden! :P
Bara efter 2 veckor med Nintendo visste jag att vi skulle komma att skaffa fler. Underbara djur!
En liten flicka till hade varit kul! :D

Lenore
0

Putt

Lenore
0

Ingen uppfödare som kan tänkas få albino eller silvervalpar?

_troll_
0

brukar inte klarsferrets få albinovalpar eller pastellfärgade?

Lenore
0

Då vi inte har egen bil så är det tyvärr svårt för oss att ta oss så långt bort. Sen vill man ju hellst hälsa på hos uppfödaren några gånger innan man tar hem sin pälsboll och då blir det svårt när det ligger så långt iväg. :(

FerretCrow
0

#6 det finns ju alltid tåg eller buss

Pandae
0

Hmm Camilla (Mellanhedens tamilleruppfödning) MissFerret här fick 5 albino honor och en albino hane förra året. Har dock inte fått veta ifall de blir någon kull i år, men det tror jag.
hör med henne:-) Hon bor här i Malmö.

Lenore
0

#7 Jo men det kostar en hel del och det är framför allt väldigt tidskrävande. Finns det någon uppfödare som är närmre så är det mycket smidigare. Men visst kan vi tänka oss att åka en bit om det nu inte skulle bli av med någon i närheten.

#8 Oj det var många albinos! :) Jag ska höra med henne!

Illercafe
0

# 9 Vad sägs om några kvarter bort? Skrattande

Lenore
0

Hade varit perfekt! :D Ska du ha valpar?

Lenore
0

putt

Illercafe
0

# 11 Nej jag är inte gravid =0)

sarae
0
elinn
0

Klarsferrets har en illerträff 2 februari som du/ni kanske kan åka på. Då får ni träffa uppfödaren, bilda er en uppfattning osv. Det är ju aldrig fel att ha kontakt med fler uppfödare liksom =)

Finns en tråd här på forumet om träffen (kommer tyvärr inte ihåg vad den heter) eller maila till klarsferrets@klarsferrets.se så får du mer information =)

Lenore
0

#13 Ah, då måste jag ha fått helt fel för mig! ;P

#15 Ska leta upp tråden. Kommer du ihåg var träffen skulle va nånstans?

_troll_
0

#16 tråden heter "För 3-dje året i rad träff i viskafors" och träffen är i Viskafors där de bor antar jag.

Puttar upp tråden åt dig Lenore =)

Lenore
0

#17 Tack så mycket! Tyvärr ligger det för långt bort tror jag. Vi får se. :(