Tygtuggare
Är det någon här som har en tygätare hemma? Har det någonsin blivit stopp i tarmen pga det?
Vi har en och jag håller på att bli knäpp på henne. Man kan inte ha kläder framme överhuvdutaget (men det är ju ganska lugnt). Värre är när hon gav sig på sovfiltarna (det har hon dock slutat med), vad ska de sova i sen liksom??

Japp jag har en tygtuggare här hemma. Eller fel, jag har numera två. Har inte haft stopp än, men det är nog en fråga om tid bara.
Nikita är en tygtuggare och är den som varit det längst. Lilltösen på 7 månader håller jag på att försöker lära bort det hos. Får se hur det går.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Prova andra filtar, får man göra. Vissa filtar (som fleace och filtar som ger gnekljud när man tuggar på dem, verkar vara godare… Man kan även testa att byta tvättmedel/sköljmedel så att det smakar mindre gott?!

alla mina stallstrumpor och raggsockor och stalltröjor har jag en massa hål i. Och det är pga min stora herre här.
Du får fortsätta att passa på henne. Lamio har nu slutat med det, men jag vågar inte riksera något. Ha kläderna uppe där hon inte kan få tag på den. Hon tröttnar säkert något gång.
#2 Fleece är faktiskt det enda hon inte gett sig på :) Sen tycks hon även rata "gamla" tyger. Dvs, har hon ätit på det en gång är det inte kul sen.
#3 Man har ju inte en chans att passa på henne. Har aldrig sett henne äta tyg, nånsin, så jag fattar inte när hon gör det heller.
jag har haft en tyg och trastuggare….det slutade med att hon spydde och jag åkte akut till veterinären nojig som man e, men alt kom ut av sig själv efter ett dygn hos veterinären. men då gav hon sig på filten i buren hon låg i så hon fick stanna ett dygn till, men även den kom ut naturligt….när hon var runt året så slutade hon med sånna dunheter..men innan dess var det håll i alla mina ylle tröjor tex.
Jag har hört talas om tygtuggare och det visade sig att dessa illrar hade problem med magen. Speciellt fleece, vet inte varför?!
#6 På vilket sätt problem? Och hur kom man fram till det?
Jag kommer tyvärr inte ihåg mer än att det var stress symptom och att det hade med magen att göra.
När Lucifer och Tigern varit riktigt sjuka, alltså riktigt sjuka så tuggade dem båda tyg.