OT Husbock!!!
Jaha fick idag den "glada" nyheten att vi har husbock
känner typ för o gå o hoppa nånstans..
Nån som har erfarenhet av husbock? Besiktningsmannen sa att man får riva väggarna på övervåningen för att klarlägga balkarna så man kommer åt att sanera. Men jag har läst att det finns gassanering me…Men vi har ju så mycket djur, jag vet inte var fan vi ska göra av allt….åh pest!!!!!

Fy fan, lät allvarligt… Vilken kostrad! Täcks det av försäkringen?

Oh, det lät inte skojigt alls. Har ingen erfarenhet av husbock så jag kan inte hjälpa dig.
Men om du går in på hemmet.ifokus så borde du kunna få riktigt bra hjälp.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Det är inte roligt med husbock frågan är hur mycke de redan har förstört. Om man klarlägger balkarna så kommer man åt angräppen bättre och ser exakt hur stora skadorna är samt vad som måste renoveras.
Har du hört efter vad kostnaden kan bli för er? Vi hade tur när vi köpte huset vi har en extra försäkring mot vattenskada, husröta och husbock.
Hoppas att allt orndar sig för dig.
vad är husbock? Låter inte kul era stackare!

#5 tack så mkt. usch vad obehagligt. men det ska man väl inte behöva betala själv om man bor i lägenhet? :o

#6: Nej inte om du bor i lägenhet. Då ska hyresvärden ha en försäkring som täcker sådant. men alla de som bor i hus, de får stå för det själva om de inte har en speciell försäkring som täcker detta.
Audiatur et altera pars

Försäkring för husbock och hästmyror
Med den här försäkringen får du ersättning för saneringskostnader och skador om ditt hus blir angripet av husbock eller hästmyror. (gäller inte lägneheter tror jag)
okej, nej usch vad hemskt. hoppas verkligen det löser sig.
Vi tog en extra försäkring hos antesimex så får vi angripet kostar det oss inget ting o det är skönt.

Hur farliga är husbockarna för huset då? Gnager de sönder det totalt?

#11: Har man otur kan de förstöra hela huset. Om de inte tas bort i tid. De ger sig på balkar och allt och man kan vara tvungen att riva huset och bygga nytt.
Audiatur et altera pars
Det är försäkrat mot husbock tydligen, lyckligvis. Det är mamma som äger huset, det var mormors till i våras. Och jag o min sambo bor här då. Anticimex kommer hit på tisdag o ska kolla :( det jobbigaste blir ju liksom att leva utan övervåning och så undrar jag om man måste flytta nånstans medan de sanerer? Liksom vi har 16 chinchillaburar…
jag tror att det bästa rådet du kan få är att prata med Atecimex de ska kunna svara på alla frågor när det gäller hur skadligt det är för era djur och om ni borde ha dem någon annan stanns.
#2 jo man kan tycka att NÅN där borde haiaf nåt slags svar, men jag skrev ett inlägg om husbock på hemmet.ifokus innan jag skrev om det här och har fortfarande inte fått ett enda svar..så de är väl inte så duktiga där då.