Valphage?!
Hej, har sökt och sökt men hittar inte vad valphagen heter som är gjord av ramar från ikea, hoppas ni kan hjälpa mig
Tack på förhand!
vad den heter? den e ju hemma byggd ;)
kan säga att jag gjorde en sån själv och den började trilla sönder vid första användningen…sen dess har det bara gått utför….

#1 hehe nä tänkte vad ramen hette;) jasså, hur gjorde du din? bilder?
ramen hette nog RAM kort och gott
vet inte om jag har några bilder men jag ska kika
Jag borrade 4 hål i varje ram, 2 uppe och 2 nere. Sedan limmade jag fast plexi/plast skivan med limmpistol. Tillslut satte jag ihop dem med buntband. Den höll i exakt 4 minuter sen hade molle spräckt första rutan (de är extremt tunna).---å sen fortsatte demoleringen. den går inte att ha ute eftersom de lätt lyfter upp den å traskar ut då den inte väger något

#3 okej, får fundera på detta hur jag ska göra..det finns inga andra lösningar för en billigare peng. Vill helst köpa valphagen från amhs men den känns lite dyr. Vet inte men blir kompost galler för stora öppningar om man knippsar bort dom flesta lodräta gallrena? så det blir dom amhs valphage fast man knippsar av lixom hehe?
ett kompost galler e för brett även om man knippsar loss de lodrätta…men man kan svetsa fast pinner emellan alltså vertikalt så som thessan 87 har gjort.
håller med om att hagarna är dyra..men för mig var det den bästa investering jag har gjort! fast min beställdes från usa

#5 har tyvärr ingen som kan svetsa=(.. får nog fundera på hagen från amhs, men det svider i blåndboken kan ja säga=S jaha hur mycket kostade den med frakt och allt? internet sida?=)
vi var flera som beställde å delad på frakt å tull så den gick på ca 650 kr

#7 jaha okej hur många va ni? beställde alla bara valphage?, kommer du ihåg va internet sidan heter?=)
www.ferretdepot.com vi beställde väldigt mycket…men det verkar som att de har höjt frakten sen dess så nu kostar en hage lika mkt som hos amhs att ta hem…..däremot blir det lite billigare när man tar hem många. men tänk på att tull och moms tillkommer

jaha okej, va synd…suttit och sökt på internet men hittar inget annat bättre=(..värsta är att om man ska beställa från amhs så måste man hämta den på träffar, utställningar och sånt..och oftast är dom bara i stockholm och ner=(..om dom ändå kunde komma på illerträffen som Åsa ska ha så skulle det bli närmare iaf..

Har mailat dom på amhs nu så jag får se om vi kan lösa det på nått vis eftersom hagarna bara levereras i samband med träffar/utställningar.=)

jag har byggt en valphage av kompost galler och hönsnät den funkar skiita bra

#12 men dom klättrar över kompost galler om det är nät så lämna inte illern i den utan uppsikt.
jag vill oxå ha en hage det är synd att amhs inte skickar och att den är så dyr=(

jag hadde henne bara där 5 min när schäfern och hon skulle bli vänner :) nu har jag tagit bort den :)

okej ja men dom flesta vill ju ha en hage då man kanske är på en iller träff som hålls ute och man vill kunna lämna dom en liten stund

Har bestämt mig iaf för att köpa en valphage från amhs när illerträffen blir av=)

#16 ja det blir nog en för mig då oxå=)

#17 det känns som det är lika bra, så man har ;)
ska oxå ha några xtra valhagar…men inte dem från marshalls…tycker dem e för tunga.

#19 vad kör du med då?

#19: Meehh, vad har du hittat? Jag som trodde vi skulle köpa likadana valphagar? Vart har du hittat valhagar? Och hur ser dessa ut? Är de lättare än de vi skulle ha? 
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#20 prevue hendryx
#21 mä senil fia! det e ju dem :P

#22 vart hittar man sånna då?

#22: Nej men Sara, det kan det omöjligt vara.
Jag har beställt:
Valphagar
Du har beställt:
Valhagar
Så det kan omöjligt vara samma. Därför jag undrade om du hittat någon i val-form. Har du bild på den?
Audiatur et altera pars
klart jag har hittat det! måset ju ha nått att bo i efter julens makalösa viktupp gång
"#25 jag vill också veta, är ute efter valphage också!

ja få se bild på vad ni ska beställa för modell=)
samma som jag redan har

#28 men vart har du fått tag på den då? och vad kostade den?

#28: Ohh, jag längtar sååå efter egna hagar :-)
Audiatur et altera pars

#28 va är det för skillnad på den hagen och den från amhs?
#31 den är nästan hälften så tung. Känns kanske lite mindre stabil, men det är den inte. Enda nackdelen e att den saknar den smarta "kroken" som marshalls har för att hålli ihop den när den inte används. Men jag gillar den eftersom den är lätt att ta med sig. Hade inte orkat kånka på 2 marshall hagar ;)

#32 jaha okej, men de är samma modell? vart finns den modellen då, nån internet sida? kostar? kul att veta fast man ska köpa av amhs ändå
#33 den ser ungefär likadan ut, men märket är prevue hendryx playpen - sök på google så hittar du den ;) Den är något billigare än marshall hagen.

#34 okej tack=)

ja mig spelar det ingen större roll vem som säjer bara jag hittar till ett bra pris så är det okej för mig men tack för tipset sarae ska sätta mig och söka på det senare ikväll på google=)

#15 den är faktiskt bra.. den går inte att klättra ut ifrån
http://www.brommazoomarknad.se/
Här finns den billiga hagar också :)
#28: Jag har 2 st såna valphagar, 2 mattor (röd och blå) och en väska till det. Är så smidigt när man ska iväg och kunna ha allt på samma ställe. =))
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

#38: Tror inte de fungerar eftersom det går så många tväsgående pinnar. Den är nog för klättervänlig.
Audiatur et altera pars
#38 men den kan de väl klättra över?
Mina kan inte klättra över, är precis så långt avstån imellan att de inte kommer åt :)

#42: Okej, då ska jag också kolla på dem.
Audiatur et altera pars
funkar nog inte här..ludde kommer nästan över de riktiga illerhagarns

sarae jag sitter här och kollar på valphagarna som du tipsade om och jag skulle behöva liite hjälp=).
Qty
Product
Price
2
$55.98
Subtotal
$55.98
Ship to: Timrå 861 35 SE
- Select One
- USPS Priority Mail International ($117.20)
- USPS Express Mail International (EMS) ($139.50)
Hur mycket kommer detta kosta? fattar inte detta med frakten, hur mycket det kommer att kosta och hur det går till=/
Tacksam om nån skulle kunna hjälpa mig

#45: Varför fixar du inte så du får den till yran eller något? Det kanske skulle gå. Och att du betalar den i förskott till den som tar in dem. :-)
Vill du veta mer? Pma mig. hihi
Audiatur et altera pars

#46 har pm:at dig=D

#47: haha, jag har svarat dig :-)
Audiatur et altera pars

tyvärr får nog inte allt detta plats i bilen. jag ska ha ett terrarium med mig hem från gävle oxå med en spindel i troligtvis =(

#49 då får man nog lägga ut några hundra lappar till och köpa av amhs som det är planerat.. när vet du hur hon med stumpan gör då?