STIF
Hejsan någon som vet ungefär hur länge det tar för att bli medlem i STIF? Vi betalade in 250 till deras konto för 2-3 veckor sedan o ännu inte fått nåt medlemskort eller nåt som bekräftar att vi är medtagna. Är det normalt eller ska jag kontakta dem? vi kanske har gjort helt galet iförs. Äsch, kort o gott ni som är medlemar tog det så lång tid för er också att få bekräftelse?
Mellan 2-4 veckor skulle jag tro. Tycker ni ska maila och höra efter. Har något blivit fel, så är det ju bättre att upptäcka det så tidigt som möjligt.
jo det är sant jag ska nog ta o göra det, eller henke får göra det =)
Jo, kan nog vara bra. Det har ju varit årsmöte med om och nyval, av olika personer i styrelsen, så det kan nog ta lite längre tid just nu, innan dom får iväg medlemskorten.
medlemskortet borde nog vara på väg när som helst, men för att vara säker så maila gärna…det kan ju vara så att adressen blivit fel eller att vi rört till det på något sätt 
Det kostar 200:- för enskild och 250:- för familj, och angående medlemskort, så kommer det nog inom kort. Det har som sagt precis varit årsmöte, och det har nog kommit nya medlemmar i styrelsen som ska sköta om detta med medlemskort och liknande.
Christel, ordf. Lokalgrupp Skåne
Okej tack för alla svar, nu vet jag att vi inte är bortglömda
. Väntar ett litet tag till o sen mailar jag för att verkligen kolla så jag inte gav fel adress eller så
Hoppas att du får ett svar rätt snabbt i alla fall. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Fortfarande inte fått nåt medlemskort eller liknande, så nu tar jag o skickar iväg ett mail o frågar. Vill be om ursäkt om jag verkar otålig, men vill mest bara veta. Vill så gärna registrera Havanna så det är gjort blir orolig när man läser alla dessa illrar som springer bort känns mycket säkrare om hon är registrerad vid en förening så man kan hitta henne lättare om nåt så hemskt skulle hända
HannahoHenrik:
Ni kan registrera henne utan att vara medlemmar. Visserligen kostar det 20:- (tror inte det höjts). Samtidigt skulle jag dock tro att ni får registreringen gratis, om ni pratar med/ informerar Anders. Jag grundar det på att det är Stif som inte hört av sig till er och ni har betalt in medlemsvgiften.
Mvh /ammi
jaha jag fick för mig att man var tvungen o va medlem. Va bra då var det fixat tack Ammi.
Självklart har vi betalat in men som sagt kan ju ha blivit nåt fel ifrån vår sida eftersom vi inte betalt in pengar via post giro förr
.
Som ammi säger så kan du registrera innan du fått ditt medlems kort. Anledningen att det tagit så lång tid är förmodligen att vi väntar på medlemskort från tryckeriet då de är helt slut… men skicka gärna ett mail till oss så kan du i alla fall få ditt medlems nummer, om du behöver det för försäkring eller liknande 

#11: Sara, jag har ju medlemskort ligger här hemma. Varför har ingen sagt något till mig?
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Det visste vi nog inte
Vi beställde nya vid senaste mötet….det var synd att vi missade det!

haha, jaja. Nästa gång så vet ni. Kan ju vara bra att ha några i reserv. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
HannahoHenrik:
Som sarae skrev, så missa inte att ni kan ringa Agria eller ombud och få rabatt på försäkringen. Livförsäkring kan ni oxå teckna om ni önskar, men ska ni få ut på Liv-delen, så måste dom vara chipmärkta.
ammi
Okej o det funkar om man redan tecknat försäkring? är det bara o ringa o ändra? gör det till nästa år redan betalat in för detta år. Nä livs försäkring är inget vi tänkt o ha känns som det sista jag vill ha är pengar om våra älsklingar skulle gå bort.
Det går bra att ringa direkt till dem och säga att du är medlem samt ge dem medlemsnummret, då skickar de en ny faktura inom ett par dagar.
Okej tack så mycket allihoppa för all hjälp