Mums sa Liten
Jaha… någon som kan berätta för mig om det är farligt för illrar att äta flugor? Liten fann åtminstone en stunds glädje i att förfölja, döda och sedan äta en fluga…

Det är nog ingen fara sak du se..
Om de kan jaga däda och äta smådjur och ägg, så kan de säkerligen slänga i sig en och annan fluga också ska du se 
Illrar äter i sin naturliga miljö grodor, och grodor äter flugor.. vilket borde vara ett ganska bra skäl till att låta pälsbollen fortsätta med sitt oskylldiga hobby dödande 
Carpe Diem

Det är absolut ingen fara, låt henne leka jägare du. Men har hon visat dessa tendenser så var lite uppmärksam nästa gång kan det vara en geting och då kanske det inte alls går lika bra.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Här hemma äter benjamin såna Långbens myggor. Han blir helt tokig när han ser dem. 

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Äckligt är det ändå 

Flera av våra illrar älskar att jaga, döda och äta flugor.. men hittills är det bara Silla (vad jag märkt) som har visat intresse för annat än flugor.. humlor till exempel. Så man får hålla en viss koll på henne…

#4: Ja, inte är det direkt mysigt. Men det finns värre saker jag lovar. hihi
Som när de presis tvättat sig mellan benen och kommer för att pussas. hihi Det är äckligt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars