Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 445 ggr
Ceciliaolucifer
0

Val Av Rubrik!

Just det!

Det är viktigt att du som skriver eller skapar en tråd ser till att använda en rubrik som passar ditt innehåll. Dessutom ökar chansen avsevärt att någon svarar på ditt inlägg om du skriver en bra rubrik. Utöver det så ser forumet mycket trevligare ut och är mer lättläst för alla medlemmar.

/Cecilia medarbetare

sarae
0

Kan bara hålla med ovanstående! Dessutom, ju tydligare rubriker vi sätter desstå lättare för folk att hitta det dem söker, för att inte tala om hur mycket lättare det blir för folk att hitta hit från sökmotorer som t.ex google.

LiindaLarsson
0

Jaha =) men egentligen hur kan man skriva en dålig.. den som skriver kanske tycker dom skrev en bra.,, ?? jaa det har du rätt i sarae,,

sarae
0

#2 det är väl inget snack om dåliga rubriker. men som ett exempel. säg att jag skrivr  en tråd där jag frågar om ett iller foder, vilken rubruk tycker du skulle passa bäst?

alternativ1 : Iller foder - ferret complete?

alternativ 2: Vad?

Vilket rubriuk gör det lässtast att förstå vad tråden handlsr om, samt hitta tråden när man söker efter den?

Ceciliaolucifer
0

Det finns många klassiska exempel på irriterande rubriker. Såsom;

• "!!!!"
  • "??????"
  • "hej"
  • "iller"
  • "hjälp"
  • "mat"
  • "problem"

etc etc etc!

Jag slänger mig snabbt över en tråd där det står "hjälp" i för jag tror att det är ngt riktigt viktigt och att personen behöver snabb hjälp, dvs råd om sitt sjuka eller skadade djur. När man kommer in till inlägget så är det någon som behöver hjälp med ngn funktion på iFokus eller helt enkelt vill ha hjälp att hitta en illervalp. DÅ blir jag lätt irriterad..

Norrskenets
0

#4 håller med dig, om det är akut så tycker jag att man ska skriva ungefär som dom i exemplen men om det bara är nått man behöver ha hjälp med så kan man vell skriva nått mindre akut..*suck*

Faxlin
0

#4: Men jag kan tycka att om de vill ha hjälp med en funktion inne på iFokus så är den viktig med. Och då ber de ju om hjälp. Så då är det en logisk skrivelse.
Själv kastar jag mig mer in i trådar där det står saker som: Akut, HJÄLP (med stora) och där det på andra sätt kommer fram att illern är sjuk. Många skriver AKUT SJUK, HJÄLP SJUK, HJÄLP SPYR
Då ser man också vad det är.

Kan tycka det är bra att skriva mer än bara HJÄLP eller AKUT till exemepel. Bra om man kan få med vad som är akut redan i tråden.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars