OT Sörjer Morris?
Tyvärr hade vi inget annat val än att ta bort våran älskade Pyret den 28/12-2007. Vår älskade Giant Schnauzer har karvat djupa hål i våra hjärtan och vi tänker på henne varje dag, varje timme och varje minut.
Vi har även vår älskade Amris Morris som har levt med Pyret sedan han var valp och idag är han 4 år. Grannarna har berättat att Morris sitter i fönstret i trappan och ylar på dagarna när vi inte är hemma. Och det har han aldrig gjort tidigare och han ylar inte alls när vi är hemma.
Vi märker att han älskar den nya uppmärksamheten han får, att han får bekräftelse hela tiden från oss och det älskar han. Men han lägger sig i trappan och tittar ut och ser så ledsen ut. Att vakta i trappan var Pyrets uppgift men när hon blev sämre och sämre så avtog hon och Morris satt där och passade istället. Nu ligger han där och bara tittar ut, och då även ylar på dagarna när vi inte är där.
Han har kissekattkompisar som han uppskattar och som försöker umgås med hnm så han är inte ensammen.
Men sörjer han? vad bör jag göra?
Morris på bilden nedan!
Pyret & Jag!

beklagar sorgen=(

beklagar.
tror han sörjer. kanske kan du skaffa en till hund?
#2 Om det är absolut nödvändigt, så ja. Men så är det inte planerat :( Men behöver Morris det så är det en annan sak.
Helt klart sörjer han men förhoppningsvis kommer han över henne om ett tag. Skulle vänta med att skaffa en ny hund om ni inte egentligen planerar det.
Har Morris varit ensamhund förut? Många hundar skäller och ylar när de är ensama pga tristess och för lite aktivering.
Sara
Vi har inga planer på någon till eller ny hund. Det skulle var OM det var enda lösningen för Morris. Hans välbefinnande går före våra behov. Han har aldrig varit ensamhund. Han har levt med Pyret sen han var liten valp.
Ylar gör han ibland när han blir exalterad och man har sagt att man ska gå ut. Lite glädjeylande sådär.
Han får långa prommenader och hans pippisar blir kastade mååååååååånga gånger!
Kanske han behöver arbeta mer. Långa promenader och apport är inte ansträngande för en hund som är van vid det. De behöver oftast mer hjärngymnastik som ex sök, spåra, agility osv. 10 min sök är som 2 timmar promenad i utmattningssyfte.
Det är många som har "problemhundar" som river hemmet, skäller, äter upp saker när de är ensamma men hur trevliga som helst när de är med folk. Oftast är det för lite aktivering som det beror på.
Sen tror jag att det för Morris del känns ensamt när ingen av er är hemma men det hjälper inte att skaffa en ny hund utan då tar ni bara bort symptomen.
Så länge han inte slutar äta, går ner i vikt osv så tycker jag ni inte ska skaffa en hund till.
Sara
#6 Precis! Aktivering är A & O och det får han. Lille lille morren…
Ge honom bara lite tid så kommer han säkert över henne.
Sara
tror bara han känner sig ensam hemma nu :)