Kela
Gillar en iller att ligga i knät och mysa och bli klappad som en katt?
Är det isåfall något speciellt ställe de gillar att bli klappade/kliade på och finns det något ställe som man absolut inte ska klappa en iller på?
God jul och gott nytt år på er alla förresten! :)
Jupp det går att få en mysiller.. Jag har tre som gärna ligger i mitt knä framför tv'n. Många illrar gillar lite hårda strykningar, kli på undersidan av bakbenen är en annan höjdare.

Alla gillar inte att ligga i famnen vissa hatar det verklligen men min kan komma lite då och dåå :)

Okej, tack tack. :)
Kan ju förstå att det är olika från individ till individ. Så är det ju med alla varelser. Vissa älskar myspys och andra är inte alls förtjusta i det. ;)
Men det är inget speciellt ställe som man ska undvika att klappa en iller på?
(Tar gärna lite fler tips på vart illrar gillar att bli klappade också, tack. :)

Mina killar är riktiga mysgrisar alla sex. De två tjejerna däremot har inte riktigt tid att ligga still så länge. Mina grabbars favorit är när man kliar och klappar på magen när de ligger på rygg.

Du kanske ska undvika att klappa på huggtänderna? :) Min mysloppa gillar att ligga på ryggen i mitt knä och bli kliad överallt under hakan verkar vara en favorit dock!

Inte på huggtänderna säger du? Det trodde jag var en favorit! :O Tss ;)
Okej, tack ska ni ha! :)

Skämt åsido, mina gillar faktiskt att mysbitas…ungefär som hundar gör du vet?!
Mina speciellt min han iller gillar att bli masserade på och på sidan av nacken där det är extra mycket "fläsk" det tycker han är super mysigt
min har alla olika favorit ställen att bli klappade på. vissa hatar att bli klappade på magen, medans andra älskar det, men för det flesta är favoriten att bli rätt så hårt kliad uppe på ryggen nära nacken.
Mina vill inte gosa av sig själva, man kan tvinga dem när de är i komasömn, men då vet de inte bättre. Saknar faktiskt det med illrar att de inte söker sig till en för ömhet. Utan man är mera en väg upp till blomkrukorna :P
#10 Alla mina tre kommer och KRÄVER kel dagligen.. Illrar är så väldigt olika…
Athlaz och Cato brukar ligga på rygg i mitt knä och blir masserade från nacken till rumpan. Sen avslutar vi med kli bak på låren -mycket mycket mysigt =). En annan favorit är när Athlaz står på golvet och han blir kliad på skulderbladen. Då står han och håller emot allt han kan, med näsan i vädret och tungan går i 180 =)
Mvh Jenny

När jag kliar vår Egon mellan skuldrona där runt om kring så reser han hela ryggen o stormtrivs, när jag tar bort handen faller han nästan (om man gör det för fort), han lägger hela vikten mot min hand så gott tycker han det är!
Mmmm mysit…

Mina kräver också kel, varje dag. Dock i olika utsträckningar. Alla mina älskar att bli kliade i nacken/bakom öronen. Sedan har jag några som tycker om när jag kliar dem på magen och vissa som är så kittliga på magen att de håller på att få ett spel om jag gör det på dem. Så väldigt individuellt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Ingen av mina tre små vill kela alls…möjligtvis om man lyckas sno dom när dom är i djusömn..
men dom e ju små än så *:P
det blir massa bus ist^^
#10 Jag har lite samma problem. En av illrarna är dock relativt gosig ibland, dvs hon försöker inte springa iväg genast utan kan ligga och sova i famnen en stund. Men inte alls hur länge som helst, och ingen av dem skulle få för sig att självmant lägga sig i famnen. Hoppas att alla tre blir mer gosiga med åldern, vissa säger att de äldre är mer gosiga, stämmer ju på min gosigaste som också är äldst. Jag och sambon kör också outtröttligt med "tvångsgos", dvs plockar upp dem när de sover, klappar dom tills dom sticker, hämtar igen efter ett tag osv… De börjar bli lite mer famnvana men det går låååångsamt.

Tack för era svar! :)
Det är väl bara 1 av mina 4 som inte gillar att ligga och gosa direkt.
Har även märkt att alla tycker det är mysigare att bli gosade med när man bär dem. Sätter jag mig ner med dem om jag stått och gosat med dem så slinker dem iväg.. :)

Mina hanar är keliga, mina honor ville aldrig kela.
Leo kan kela kanske en halvtimme per vecka. Stiffler kan numer kela en kvart om dagen. Strykningar på ovansidan av kroppen är skönast, samt kli mellan skulderbladen. inget kittel på magen tolereras. Kan tillägga att mina illrar är över 4 år, det tar oftast några år innan de blir "keligare" verkar det som…

mina vill aldrig gosa !
Bara bita o springa allt vad dom kan därifrån…
Måste tvinga upp dom i famnen…
#21 Tackar :) *stolt matte*