Iller iFokus

Iller

Etikettmedlemmars-illrar
Läst 923 ggr
Fredde
0

ÄNTLIGEN !!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är även jag stolt över att få tillhöra de unika skalan illerägare har precis kommit hem efter en tripp till huvudstaden med två illerhanar Skrattande Den en tequila (albino) gillar dock fingrar och fötter lite för mycket Räcka ut tungan (någon som har tipps på hur jag ska få han på bättre tankar?) men kurt (villtfärgad) gårt det hur bra som helst med. Ska bli spännande o se om dom klarar att gå på lådan under natten eller om jag får springa runt med skitspaden o skurhinken under hela morrgondagen Flört

DG
0

Grattis!

Fredde
0

Man tackar man tackar Skrattande ska försöka hinna ladda upp lite bilder på dem under morrgondagen så ni får se hur dom ser ut.

LinLin
0

SkrattandeSkrattande

ronja
0

grattis!Glad

Fredde
0

Någon som vet varför dom (tequila) gräver i vattenskålen? Fundersam

Faxlin
0

Börjar självklart med att säga GRATTIS!!!

Sedan till frågan om varför de gräver ur vattenskålen. För att det är skojigt. hihi

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Fredde
0

Hehe skulle va kul om o se min sambos ansiktsuttryck om jag började gräva i diskvattnet i morrgon Flört

tessa
0

Grattis Grattis!! Kan du inte berätta mer om vilka de är, dina nykomlingar? =)

Faxlin
0

#7: Japp och när hon frågar varför, svarar du: För att det är skojigt. hihi

Audiatur et altera pars

sofie
0

Grattis!!!

Fredde
0

#9 hehe o så skyller jag på ÅsaF från iller.ifokus Skrattande 

#8 jaadu tessa ägaren skulle skicka papprena på albinon i morrgon då jag glömde ta med dem Räcka ut tungan så det enda jag vet är att kurtan (viltfärgad) är en hitte iller så den viste dom inte så mycket om inte ens hur gammal han är men mellan tummen o pekfingret så gissa dom dock på ca 2,5år efter en liten pratstund med den lokala veterinären men han är iafall hur go som helst och det ända jag vet om tequila (albinon) är att han varit i hennes ägo sedan han var valp. Dom har dock varit mycket ensamma under en längre tid på grund av att de tidigare ägarna rest mycket i tjänsten men dom är väldigt sociala iafall Skrattande men som sagt tequila älskar dock fingrar o fötter Ledsen

Faxlin
0

Det är lugt, att han älskar fingrar och fötter kan vi lära av honom med. Det krävs lite tid och tålamod, men då brukar även de värsta fallen bli okej. Och han verkar ju inte vara något monster i alla fall.
Japp, skyll på mig du;-)

Audiatur et altera pars

Fredde
0

Hehe jaadu Åsa det är bara att komma hit o lära han ett o annat Flört så husse slipper springa runt med sandaler hela dagarna

Faxlin
0

Japp, inga problem. Klart jag kommer. Ilande som ett skott om du behöver hjälp. Bara hojta till du. Hur lungt som helst jag tar bussen in, du möter mig och lotsar mig hem till dig. hihi

Audiatur et altera pars

Fredde
0

Hehe låter fint det eller så tar jag med mig vilden till den blivande illerträffen.

Faxlin
0

Självklart ska du ta med dem dit. Kan inte bli bättre än att de får träffa flera illervana människor. Då är vi flera som kan hänga honom i nackskinnet. hihi

Audiatur et altera pars

Fredde
0

Härligt men han blir vell knappast bitfri så fort??

Faxlin
0

Det beror lite på vad som gjort honom bitig. Men det behöver inte alls ta lång tid att få honom bitfri.

Audiatur et altera pars

Fredde
0

Låter ju gö bra det där då får nog även han ligga i sängen nattetid. Hur lång tid tror du att det kan ta att få honom bitfri?

Faxlin
0

Det beror som sagt på hur bitig han är, vad som fått honom att bli bitig och hur mycket man tränar honom. Svårt att säga med andra ord. från ett par veckor till 1 år. hihi

Audiatur et altera pars

Fredde
0

O ETT ÅR det var inte illa det humm men å andra sidan bättre sent en alldrig eller? Räcka ut tungan

Faxlin
0

Exakt, nu tycker jag inte det låter som om din kille hör till kategorin ett år precis. hihi Så du kan nog ta det lungt, åtminstone vad det gäller denna iller. Vi får väl se med de kommande du skaffar. ;-)

Audiatur et altera pars

elinn
0

Nämen GRATTIS Fredde Skrattande Så det blev åtminstonde en viltfärgad fast jag fått intrycket av att du inte ville ha en sådan…

Vad roligt att du nämner träffen nästa helg, jag hoppas att du kommer och tar med dig dina nytillskott så man får träffa dom Skrattande

Jag har två som tidigare inte kom överens men när vi kom efter att ha varit borta en helg så blev det hur bra som helst. Även om ni nu bara ska vara borta ett par timmar så kan vi ju hoppas att du får fason på Tequilas bitande…

Fredde
0

Tack o bock Skrattande det är så förbaskat skönt att äntligen äga ett par. Jag ville ju verkligen ha ett par illrar jag med så tillslut sket jag bokstavligt talat i färgen fast en albino fick jag ju iafall Flört en galen sådan men det ska vi nog få ordning på.

Ja klart att man måste ta en titt förbi på träffen så ni får visa mig ett o annat så jag också blir en uppslagsbok Räcka ut tungan

AmmiG
0

Grattis Fredde!!! Jättekul! Klappa om dom från mig.

Angående sandaler, du behöver ju inte gå omkring i kängor! Skrattande

*L*
0

Vad roligt GRATTIS! ;D

Fredde
0

#25 Hehe jag traskar omkring med stålhetta Flört nä jag travar omkring i mina tofflor, men vilden Tequila (låter det som ett tjej namn?) försöker bita mig i fötterna ändå så han har hängt i nackskinnet otaliga gånger denna kväll. Jag har faktiskt inte sovit en blund eftersom att jag varit tvungen att plåstra om mig stup i ett Gråter

Borgarn
0

Grattis till dina små nya familjemedlemar! :)
ser fram emot bilder! :)

elinn
0

#27 Inte sovit, vad jobbigt. Men du menar väl inte att du har en bitig iller i sovrummet när du ska sova Förvånad Eller bor du kanske i en etta så du inte har något val?

Hur gick det med lådorna under natten då, gick dom som dom skulle?

Faxlin
0

#27: Stackare har natten varit hård? Vad har han gjort då?
När jag hör namnet så tänker jag mig en tjej, men vad sjutton när jag hör Göran tänker jag mig en kille och det är en tjej så vad spelar det för roll. Lite skojigt att inte vara som alla andra, precis som det ska med íllrar med andra ord.

Audiatur et altera pars

TottsiGirl
0

Vill bara säga Grattis!! Vad kul att du har fått dig ett par små pälsar tillslut Skrattande

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Faxlin
0

Fredde har du kollat upp om det finns några afärer öppna idag? Vi kan ju alltid hoppas att någor byggföretag har öppet trotts röd dag. ;-)

Audiatur et altera pars

tessa
0

Angående namnet Tequila så var jag fosterherm till en spansk hund som hette Tequila - särskilt eldig var han inte, men helt underbar! =)

Summan av kardemumman - en kille kan visst hitta Tequila! ;)

Fredde
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#29. Hehe näe jag sov på soffan tequila fick sängen Räcka ut tungan men det verkar faktiskt redan som att jag fått lite ordning på tequila han bitts inte lika mycket nu som i går Skrattande o Kurtan han är det deffenetivt inga som helst problem med. Det har gått hur bra som helst med att pricka lådan dock något missöde under gårdagen men 100% felfritt idag. *Peppar peppar*

#30. Nja han försökte bara bita av mig fötterna några gånger under kvällen men inge mer än så.Men idag har det gått väldigt bra han har bara atakerat fotsingarna en ändå gång men efter att ha hängt i skinnet i över 15min så har han nu skött sig över förväntan. Funderar på att döpa om tequila till Herrman så råder det ingen tvekan om könet Flört

#32. Tack så mycket Skrattande Känns så förbaskat skönt att äntligen sitta här med två pälsar.

#33. Hellu vi tog en sväng till K-Rauta så nu e allt fixat :D HUr går det med min lilla försäkrings fråga? Räcka ut tungan

34. Vad härligt jag vill också ha en hund men skulle nog inte orka gå ut med dem 4ggr om dagen Fundersam Tequila låter ju trotts allt lite små ballt Flört men kom på att jag lovat sambon att jag skulle döpa albinon till Herrman istället så vi får se hur det blir med den saken.   

BIFOGAR ett litet kort på mina götte pöjjkar, matte fumla dock ett bra tag med att få på kameran så Kurtan höll nästan på att glida ur greppet men men.

Madde
0

Man får gratulera att du äntligen har blivit illerägare. Du har ju väntat länge nu. Hoppas att allt fortsätter bra.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Fredde
0

Tackar, då e vi två Flört

Faxlin
0

Fredde kan du pma ditt feletonnummer så kan jag ringa dig så fixar vi försäkring på grabbarna.

Audiatur et altera pars

elinn
0

Fredde jag tycker det är roligt att du äntligen har fått tag i två pälsar, du som väntat såå länge Skrattande VAd skäönt att du börjar få ordning på Tequila och hans bitande, det ser ut att gå åt rätt håll Skrattande

Sen tycker jag det är roligt att du bor i Gävle för Gävle med omnäjd är väl knappast landets illertätaste område…

Sen kan det ju vara bra om man skulle behöva illervakt någon gång OskyldigRäcka ut tungan

Madde
0

Att ha tillgång till illervakt är ALDRIG fel. Det har jag märkt av att det bor så pass mycket folk där vi bor. Finns många snälla människor som kan tänkas hjälpa till. Även folk längre bort vet jag som erbjudit sig och hjälpa till.

Sånt tycker jag är riktigt trevligt.

tessa
0

Vad komiskt, min underbara hundkille som är en spansk hittehund heter nämligen Herman! Cool Visst är det kul med namn och namnval, man vill ju gärna (jag iaf) att namnet ska passa personligheten så att säga =)

- Lycka till med namngivandet, det blir säkert bra oavsett vad du väljer.. Räcka ut tungan

Fredde
0

#38. Det är inte en dag för tidigt, jag måste ha letat i nästan 2år men det var nog för att jag skippade mina färg krav. Tequila har börjat sköta sig han gräver till o med inte lägre i vattenskålen Skrattande Hehe näe Gävle är nog inte Sveriges illertätaste område direkt undrar hur många illeråägare det finns här?! Men det är nog för att det finns oändligt många myter om illrar så vi får uppmana alla illerägare att ta många promenixer med sina små så att övriga Gävlebor får se att dom är hur go som helst. Klart man ställer upp som illervakt finns det nå bättre Flört

#39. Vad härligt Madde så vart bor alla dessa omtänksamma människor?

#40. Hahaha hur många hundar har du igentligen? Räcka ut tungan

tessa
0

haha två bara, spanjoren Herman och skrynkelmonstret Mollie =) Herman är min och Mollie min sambos, men vi har dom givetvis tillsammans eftersom vi bor ihop. Tequila som jag skrev om, var också en spansk hittehund som kom till Sverige, men som tyvärr hamnade fel och behövde omplaceras - därför "mellanlandade" han hos mig som jourhem. - en supergo kille som tyvärr blev missförstådd, så jag önskar att jag hade kunnat behålla honom =(

Så.. Nu kanske mitt "hundbestånd" är lättare att förstå Skrattande

Fredde
0

Jaha då e det glasklart Skrattande kommer han ifrån sos-animals i costa del sol som ligger granne med costa alemeria.

-eM-
0

Grattis till illerfyndet!

AmmiG
0

Fredde: Hur går det med grabbarna?

Faxlin
0

Ja, exakt hur går det? Länge sedan vi hörde något från dig nu.

Audiatur et altera pars

Roxanne
0

Vad är det för färg på den illern till höger? Räcka ut tungan

AmmiG
0

Kurt är en brun/vilt färgad hane.

Roxanne
0

Okej tack #48 :D

Fredde
0

#44 Tack -eM- Skrattande

#45/#46 - Det går alldeles strålande, Tequilas avänjing från hans bitberoende har gått utmärkt nu föredrar han istället en rejälv tugga av mitt vänstra sängben istället för våra fötter. Vaknade dock upp här om dagen med en svart iller springades omkring på mina vita mattor, det var Tequila som lyckats ta sig in i luckan på sidan av kakelungnen.

#47. Precis som Ammi skrev så e Kurt en brun/viltfärgad hane. Räcka ut tungan

Roxanne
0

ah den var vacker den!

Madde
0

#50: Vad kul att det går så pass bra med dina illrar. Har du några kort???

Fredde
0

#51. HEhe det ska jag genast hälsa han Räcka ut tungan

#52. Jag har tyvär bara en massa bilder på när de sover men ska försöka knäppa lite kort i veckan när jag tänkte ta med dem på en liten promenix i stugan Skrattande

AmmiG
0

#50 Jaha, alla sätt är bra utom de tråkiga.

Reklamation: Min vita iller blev svart vid pälsbytet! Skrattande

Roxanne
0

haha aa gör så :D

Fredde
0

Haha kan det verkligen skifta så pass mycket i pälsbytet?!

AmmiG
0

NFredde: SÅ mycket kan det inte skifta.

Som tur är, skulle vara helt omöjligt att regga färgen på valparna isf. Svårt nog att få det rätt redan nu, eftersom dom kan ändra sig rätt mycket vid första pälsbytet och även när dom blir äldre. *suck*

Faxlin
0

haha, svert iller, ja efterfrågan skulle bli stor i alla fall. fniss.
Synd du inte fick med ett kort på din svarta iller på den vita mattan, hade jag velat se;-)

Hur som, skojigt att höra att det går så bra för er, saknade dig på iller träffen ju.

Audiatur et altera pars

AmmiG
0

Fredde: Får ni ren mattan? Sot är inte det lättaste att få bort! Förvånad

Roxanne
0

hihi

Roxanne
0

Finns det svarta illrar? :P

Faxlin
0

Nej, inte helt svarta. Men det finns de som är nästan helt svarta. Men de är oerhört ovanliga. I USA hittar man de flesta av dem. Sedan har Marie Tideman några som är det mörkaste jag sett i Sverige.

Audiatur et altera pars

Roxanne
0

okej :P har faktiskt aldrig sett en sådan

Nea
0

Åsa jag hoppas du menar Marie Bartholdsson och inte Marie Tideman.Flört

Faxlin
0

haha. Jadå Nea det är klart jag menar Marie Bartholdsson, sjutton att de ska ha samma förnamn. Jag som är så usel på människors namn. Jag känner ju igen de flesta genom deras illrar. Tog massor med år innan jag lär mig namnet på matte och husse. hihi
I början får de heta saker som: Ja du vet Mysans matte eller liknande. hehe

Audiatur et altera pars

Nea
0

INte alltid lätt att hålla reda på alla uppfödare och illerägare.Flört

AmmiG
0

#65 Det var en AHA upplevelse att läsa. Generad

Faxlin
0

haha, vad skönt då är det alltså inte bara jag som är sådan. Super gott att höra. Vart lite orolig här ett tag. hihi

Audiatur et altera pars

Sabina-old
0

Skrattande Bättre sent än aldrig… Men grattis i alla fall…

Fredde
0

Oj här har det hänt grejer….

#58. Hehe ja attans j.klar att jag inte knäppe jag inte knäppte kort på spektaklet trotts att digitalkameran fanns under nosen på mig, men får vell skylla på det svåra chocktillståndet jag befan mig i just då. Det går mycket bättre en förväntat fram mot kvällskvisten brukar dom till o med dom sova i min famn. Tequilkan dock vara lite oberäknelig ibland men Kurtan e hur go som helst.

#59. JAg slängde på lite varmt vatten o vanish men det e fortfarande inte riktigt rent får vell boka tid i tvättstugan under den närmaste framtiden.

Faxlin
0

haha, jaja, du lär dig snart att stå där med kameran mitt i förödelsen och städa sedan. hihi

När får man se underverken då? Du håller ju dig borta ju. *morrar lite* hihi

Audiatur et altera pars

Fredde
0

Hehe ja man e ju skygg som en huggorm näe men det har ju faktiskt varit lite mycket på chemat den senaste tiden men snart ska du få se mina pöjjkar Skrattande

Faxlin
0

Vad bra, ska bli jätteskojigt ju.

Ps. Har du fixat försäkringen? Annars ring mig!!

Audiatur et altera pars

Fredde
0

Der blir nog gö skojj, den är fixad sedan några veckor tebax så nu kan dom sluka en golfboll när de vill

Faxlin
0

nehe, kan de ju inte. Blir rätt dyrt ändå, jag lovar. hihi

Audiatur et altera pars

Madde
0

Hur går det för dig Fredde med dina illrar?????

Faxlin
0

Exakt, bra fråga Madde. Nu var det jättelänge sedan vi hörde något från Fredde och grabbarna ju.

Audiatur et altera pars

Veronica
0

Någon som vet om han kanske vill komma på träffen på söndag?

Amor vincit omnia

Faxlin
0

hmm, ska se om jag ser honom ute på msn på något sätt. ;-) Gör vad jag kan i alla fall.

Audiatur et altera pars