Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 595 ggr
lolla87
0

springa lös?

hur gör ni? kan ni ha era illrar lösa när ni är ute?
jag vågar inte pröva…. är så himla rädd att han ska komma bort, har hört så mycket om sånt.

Theres
0

Jag vågar ha Melwin lös. Om han springer iväg är det bara att göra ett högt läte, då stannar han och lyssnar noga, så då hinner man plocka upp honom. Men han brukar inte springa iväg, isf är det bara för att jaga upp katten i ett träd.

golf.ifokus.se

lolla87
0

ok bra då kan man ju börja lite smått på en öppen plats!

holtz
0

Jag vet inte om jag skulle lita på att ha Prada lös. Men det gäller inte bara att hon kanske springer. Jag har märkt av kråkor och fiskmåsar när jag varit ute med Prada nere i min gamla hemort. Då blir vi förföljda i flera kvarter å de vete fan om inte fåglarna skulle våga sig ner en vacker dag….(Och ja…jag har slutat gå med henne där..) =)

sarae
0

Jag kan ha stitch lös om man e på en öppen plats eller när man e på picknik tex..men jag håller örn koll på honom och låter honom inte vandra iväg. Buffy skulle jag aldrig våga släppa lös då hon skulle sticka direkt.

tutu_
0

Min x sambo, har haft våran lilla pojke lös flera gånger, och det har inte varit några problem alls… Men det har dock varit på en stor äng, men som ni skrivit ovan, så lyssnar han på höga läten och springer inte lång alls.

kitty
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag ska börja öva klickerträning på Milton..har e för smart för att vara iller..efter det tror jag att han säkert kan gå lös…vi går i princip alltid samma promenader så…

JossanH
0

har provat men det är för osäkert med mina killar.. Om jag hade ett hus på landet så tror jag att det skulle gå att bara släppa ut dom (iaf peggas o dexter) o att dom kom in när dom ville, men vet i sjutton om jag skulle våga att testa.. ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

[jenkass]
0

i framtiden någon gång är jag säker på att vi kommer kunna ha våran lilla toxi lös iomed att hon är så lättlärd =) .. än så länge får hon gå i koppel då vi bara haft henne i två månader cirkus…

Faxlin
0

Jag har inte mina lösa längre. Hade en herre om var lös i lera år tills han en dag försvann. Så jag är liiite hönsmammig av mig. Kanske om jag behåller en av mina valpar. eftersom jag brukar ha dem lösa redan som småttingar.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

gwen
0

Mina får vara lösa på utvalda platser. på somamrstugant tex har vi en bit upp i skogen ett ställe där det går ett dräneringsrör under grusvägen. Där ska alltid illrarna ner. Då släpper jag dem lösa så får de rensa där en kvart sisådär, tills de ledsnar och kommer ut igen. Sen kan de även få springa lösa på större fält eller enskilda platser. Oftast håller de sig väldigt när en och smiter inte, men ibland kan de vilja in i skogen, och då gäller det att vara snabb!

cannaydia
0

4 av mina fixar att vara lösa på promenad, 4stycken har koppeltvång i skogen men fixar lösheten på ängar/öppna fällt. De 4 som kan gå löst är lite mammiga av sig också, och det funkar. 2av de 4som har koppeltvång är sådär, de kan ta en avstickare ibland. okastrerade djur…så ganska förståeligt trotts allt…

Alwyn
0

hur vågar man testa dom från början? Huva vad läskigt ju. Tänk om de sticker!!!

Faxlin
0

#12: Menade du mig med småttingarna?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

gwen
0

#12 Testa på ett stort öppet/välklippt fält utan hundar!

lolla87
0

mmm utan hundar! bobby ska alltid fram till alla hundar han ser och dom vill något annat!! hehe både jag och bobby blev jagad av en stor hund en gång… inge kul, uh va arg ja va på hunden,

Smeagol
0

Jag brukar åka till skogen med smeagol och släppa honom lös. Han är jätte duktig, han springer runt och hoppar och nosar, men han håller sig alltid i närheten. och i skogen litar ja lika mycket på honom som man skulle göra med en hund. Men skulle aldrig få för mig att släppa han här omkring. de är ju så nära till bilar osv.

Mr_twisted
0

Njaaaa har ferdinand lös ibland och då håller han sig vid mig…. men kan kila iväg på äventyr men då skriker jag bara hejdå… och då kommer han fram… men visst… jag litar ju inte 100 på honom ute !

Mv Jensen

tutu_
0

Hur som helst, ska man användasitt sunda förnuft och inte låta illern springalös utan uppsyn utomhus. Men det kunde ju tyvärr inte min x kille få in i sitt huvud! Och nu är min iller kille bortsprungen :(

[tiiia]
0

jag skulle inte våga släppa lös mina killar, inte på grund av dem utan på grund av alla yttre faktorer som t.ex fåglar, lösa hundar, bilar osv.