Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 323 ggr
PeterJenna
0

IllerTräff Norrbotten!

ja har tänkt andorna en Iller träff i norrbotten! tänkte mej att den skulle vara i mot slutet av Augsti men ja skulle vilja veta hur stort intresse de kommer vara eftersom det är lättare att planera om man vet ungefär hur många som kommer.. man får ju självklart komma även om man inte bor i norrbotten! så vill ni komma eller känner ni nån som kan ha intresse av att komma som inte är aktiv här på iFokus så PMa mailadressen så mailar ja dom!

MVH /Jenna

AmmiG
0

Vad roligt om det kan bli en illerträff uppe i norr!

Slutet av augusti…undrar om vi är på fastlandet då. Har Pyrets parning gått vägen så kan det hända att det passar ihop.

PeterJenna
0

perfa du är så välkommen du ammi!! ta med dej hela familjen och kom uppt till norr nu en sväng.. ha ha

AmmiG
0

Skratta du…vi har saker kvar i Sollefteå och då är det bara andra halvan kvar av sträckan. Skrattande Bara ett Norrländskt stenkast !

Faxlin
0

haha, japp det är typiskt norrland. Allt inom en radio av 30 mil är ett stenkast. hihi

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Madde
0

Men vad kul att det anordnas en träff uppe hos er oxå. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

PeterJenna
0

ha ha Ammi jag vet hur det är… vi får ju fara halva sverige runt för att fara på träffar så då bestämde ja och Rebecca (Lester / Bäbis ägare) att nä nu J-vlar i sommar ska vi ha en träff här uppe så man får lära känna lite iller folk som kommer härifrån  PLUS att det vore roligt om det kom folk söderifrån!

PeterJenna
0

pys håller på att torka sej ja har nyss duschat han.. han har varit ute mycket nu senaste dagarna och för nån dag sen grövde han ett hål i gräsmattan.. typ 2,5dm djup han såg gode rolig ut då bara rumpan med benen på varsin sida om hålet stack ut.. LUGN  det kommer bilder bara ja får fingrarana ur arslet och laddar in dom på datorn

Faxlin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

haha, dessa bilder ser vi fram emot. ;-)

Man kan få så mycket häftiga bilder när de gräver. hihi

Audiatur et altera pars

elinn
0

Vart i Norrbotten hade ni tänkt ha träffen?

Jag har aldrig varit på en träff uppåt i Landet (jag bor i Gefle) men det är absolut något jag skulle kunna tänka mig =)

AmmiG
0

#4 Hihi … Titta efter om du hittar en vägkarta. Kramis

#7 Ser fram emot dom bilderna! Underbart att ni hade kameran tillhands, man brukar ju oftast missa dom där praktbilderna!

PeterJenna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tanken är att ha illerträffen i Sävast, Boden alltså. Det ligger ca tre mil ifrån Luleå.

#10 Jenna hade mobilen i högsta hugg när Pys gick lös på gräsmattan

Faxlin
0

haha, vilken underbar bild.

Audiatur et altera pars

Madde
0

Super Duper fin bild. Måste ha varit ett stort hål som pys har grävt. Hehe. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

PeterJenna
0

efter som det har varit ett stort bråk på en annan sida här på internet ang regler på illerträffar kan ja direkt säga att på våran kommande träff då det gäller att ta in illrarna på "träffområdet"  man är givet vis välkommen utan iller om man inte tycker att dom är orimliga! så ja kan dra dom nu så vet alla.

1. ta med giltiga veccinations intyg på alla illrnar man tar med sej.

2. kolla i förväg i päls (för loppor ohyra färstingar) öron(öron skabb) och i rumpan kolla avföringen  ser allt normalt ut  så är det nog fritt fram en avikelse kan men behöver inte men som sagt KAN betyda att illern är sjuk har ngt virus el liknande.

3. enda djuren som får följa på området är ILLER  andra djur tex hundar får vara hos ngn kompis/stanna hemma eller kanske sitta i bilen el liknande

alla illerägare tar ju sitt eget ansvar för sina djur men vi vill även uppmuntra att vaccinera och att folk inte ska vara rädda att ta med sej sina Illrar på träffar för att det kan smittas! vi kommer även hjälpa till på plats att kolla i öron och liknande för att ingen ska känna sej utpekad så gör vi det på allas illrar. och vi kommer inte berätta för ngn annan än ägaren  om vi skulle hitta ngt  INGEN KOMMER BLI UTHÄNGD!!

Och som sagt tycker man att detta är "orimliga " regler så kan man ju alltid lämna sin iller hemma och komma själv och träffa oss andra! 

HA DET BRA!!

Faxlin
0

Tycker det är så trist med bråk och tjafs. Kan inte förstå varför det ska behöva vara så. Vi har aldrig haft problem på våra träffar, någonsin.
Och håller man en trevlig attityd gentemot varandra tror jag man kommer långt. Utan en massa kontroller av varandras illrar.
Att tvinga folk att springa omkring med värdehandlingar (som ett vacinationskort är) på en träff kommer inte att hända hos oss i alla fall.

Audiatur et altera pars

PeterJenna
0

visst det här med vaccinations intyg illrar mom är vaccinerade är ju valpsjukan ingen fara för  utan det är ju dom som är ovaccinerade som löper störst risk. samtidigt vill JAG  uppmuntra folk att vaccinera ja har heller inte hört talas om någon Träff här uppe som har haft problem med smitta men därimot i söndra sverige

men samtidigt så vet jag att det finns människor i vårat avlånga land som har illrar hemma som är direkt farliga för andra illrar och jag tänker inte ¨låta Mina Djur dli sjuka pga att en människa som enbart tänker på sej själv vill komma med sina illrar dit..

samtidigt så portar jag ingen har dom ett djur som är sjukt eller liknande så kan man ju altid lämna det hemma men komma själv en iller träff är ju ett ypperligt tillfälle att både ge och få information på träffa trevligt folk på

och desutom så har det lagts ut gode mycket pengar på den här träffen jag vill heller itne att det ska bli förstört pga av att den blev  ihågkommen som en " smitt träff" eller liknande

jag anser att jag har ganska gott rykte i illervärlden och det tänker ja fortsätta ha oxå jag vill inte heller att ngn ska känna sej påhoppad  el liknande jag är en person man kan prata med ja är inte omöjlig.

PeterJenna
0

jag kan ändra åsikter om ja tycker att ngn annans är bättre men då måste folk även förklara för mej varför dom tycker si eller så

Faxlin
0

Kan skriva under på att vi ska uppmuntra folk att vacinera sina pälsar. Självklart i mina ögon sett. Så det är inte alls det jag hakade upp mig på.
Det är lite mer det att det blivit tjafsigt på vissa träffar och då tar alla åt sig och så blir det tjaffsigt på flera.
Det är inte den spridningen jag vill ha i alla fall. Jag vill gärna få bort det tjaffs som är redan inte sprida det som ringar på vattnet.
Hos oss så vill jag att alla ska träffas och ha det bra ihop. Det är min målsättning. Sedan att jag påpekar vikten av vacinerade och öronkollade illrar det hör liksom till.

Audiatur et altera pars

PeterJenna
0

ja i en perfekt värd så hade man itne behöft avra rädd för sånt hära.

jag vill oxå att det ska vara en trevlig träff

och ja tycker att det är var och ens ansvar att kolla sina illrar.

men det är svårt att vara positiv till såndant  när man känner folk som visar tydligt att det skiter högaktings fullt i om deras iller dör i blodbrist, magsjuka, virus sjukdommar eller liknade.. det kan vara det att jag har sett för mycket  sådant . men ja tänkte att om alla visste om detta i god tid innan de kom dit så skulle det inte vara lika lätt att bli tjafs.. men som det ser ut just nu så blir det nog ingen träff efter som det inte är en endaste person som har visat intesse att komma dit mer än att dom tycker det är skoj med iller träff i Norr. tyvärr

Faxlin
0

Låter trist. Inte kul när man försöker anordna saker och ingen nappar på det. Jag skulle gärna kommit, men liite långt bort tyvärr.

Audiatur et altera pars

Marri
0

Det hade varit ett ypperligt tillfälle för mig att få träffa lite illrar med tanke på att jag spekulerar lite kring en iller =)

Faxlin
0

Ja, att träffa illrar när man funderar på att skaffa en är utomordentligt viktigt. Och då är träffar så otroligt bra. Jag hoppas verkligen att fler i norrland beslutar sig för att ställa upp och komma på träff.

Audiatur et altera pars

PeterJenna
0

# 21 på en träff så träffar man så pass många olika illrar  honor, hannar, valpar,  rabiata, mammagrisar (Pysen), klätter apor,  ja allt man kan tänka sej  

#22  ja du åsa tyvärr så är vårat avlåånga land så himla avlångt…*hihi*

Faxlin
0

hehe, ja det är väl det som knölar till det kan jag tänka mig. Undrar om vi kan rösta igenom ett lite mer ihoptryckt sverige. ;-)

Audiatur et altera pars