Iller iFokus

Iller

Etikettavel
Läst 238 ggr
gameover
0

Hjälp?

Som ni kanske vet så kommer jag ju att få en valp på lördag.

Jag har fortfarande inte köpt mat, för jag vet inte riktigt vad jag ska ha för mat. Jag har inte hitta någon zooaffär som säljer illermat, men kattmat brukar ju oftast funka, eller hur?

Vad köper ni för mat? råd??

Och försäkring? hur fixade ni den?

Något mer nödvändigt som man behöver veta och köpa?

Ramnesgjengen
0

Forsikringer kan jeg ikke si noe om siden jeg bor i Norge. Vi har ikke forsikret ilderene våres, men katten er forsikret…

Som for bruker vi Eukanuba (Kattemat), Vitalin, Sluis og blander dette. Vitalin selger Anette Hillbiorn på amhs illertorg. Det er en svensk internett butikk tror adressen er amhs-illertorg.se

Vitalin er veldig vansklig å få tak i Norge så jeg kommer til å handle mye på neste utstilling vi treffes på :) Syns det er ett veldig godt for.

Jeg ville også ha spurt oppdretteren hva slags for de bruker på valpene sine og om du kan få med litt. Ildere kan bli løse i magen hvis man bytter brått til ett annet for.

Trine

Roxanne
0

www.ahms-illertorg.se nånting, där brukar alla beställa typ Fundersam

Jessica! du måste ringa mig!  0701455911!!!!!!!!!!!

LinLin
0

Kattmat för kattunger lär fungera bra. Det finns i alla djuraffärer. De ska uppfylla vissa krav på fett- och proteinmängd men det hittar du säkert i nån tråd om det.. även bra märken, jag minns varken eller. Men du borde väl få med lite med valpen så du kan blanda med den först? Tvära byten med maten är inte så bra…

Försäkring lär endast Agria ha.. Jag bor inte i Sverige så jag vet inte. Mina båda är iallafall försäkrade i Agria och då ringde jag bara dit och pratade med dem.

DG
0

Jag ger mina pälsklingar Hill's kattmat för kattungar med kyckling. Det har väldigt lika näringsvärden som Ferret Complete och kostar lika mycket.

sarae
0

Hills kitten fungerar bra, även royal canin kitten går bra det me om du inte får tag på iller foder. Ta gärna och blanda två el. fler sorter så illern inte vänjer sig att bara äta en sort…då kan du få problem sen…. Men köp absolut inte sånt kattfoder som finns i mat affärer… men det vet du säkert om Flört  sen går det ofta att få djur affärer att ta in iller foder…

vad gäller försäkring kan du antingen göra det via nätet på agrias hemsida, eller per telefon. Då tror jag du ska lämna registrerings nummer + chipnummer på pälsen. Gör detta så fort som möjligt då jag vill minnas att du har en karens tid på 30 dagar elller något…

Som iller ägare kan man nästan aldrig vara 100% förberedd anser jag, det dyker hela tiden upp nya saker, samt att jag lovar att du kommer springa runt och köpa iller prylar dagarna i ända! Flört själv kan jag inte gå in i en enda affär utan att leta saker till pälsarna, och då är det inte djur affärer Flört

Lycka till och grattis till valpisen! Tror du kommer fixa det kalas!!

Faxlin
0

Ja, de flesta råd tycker jag du redan har fått;-)
Vill du ha försäkringshjälp? Pma mig så kan jag ringa dig.

Är det något annat du undrar så kan du göra på samma sätt.
Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

AmmiG
0

sarae: Karenstiden på AGRIAs försäkring är 21 dagar.

sarae
0

Ahhh ok! va bra Ammi! Det var ett tag sedan mina blev försäkrade..hihihi  bra att det är 21 dagar istf 30! Flört

gameover
0

£6 Jag behöver hjälpa ja! Massor, för… jag förstår mig inte alls på sånt, och ja, det där med registrering och sånt.

Tyvärr kan jag inte prata just nu, för jag är såhääär förkyld och man hör inte vad jag säger, och så måste jag viska för min hals tar livet av mig!

och Roxanne! Jag sitter vid datorn och väntar tills du loggar in på msn!!!!

Faxlin
0

Men gameover, adda mig på msn då. Så kan vi prata där. hihi

faxlin@glocalnet.net

Audiatur et altera pars

gameover
0

hih, okej. gjort det nu, men du är typ.. upptagen så jag vågar inte skriva :p

Veronica
0

Det står hon alltid som =)) Skicka ett par ord så svarar hon om hon sitter vid datorn.

Amor vincit omnia

Faxlin
0

haha, ja jag är alltid ute, om inte internet slänger ut mig. hihi
Sedan är jag sååå slö så jag ändrar aldrig vad jag är. Så jag står som konstant upptagen. Men som Veronica säger. Sitter jag vid datorn då svarar jag. ALLTID!!

Audiatur et altera pars

gameover
0

förreeeeeeeesten, vad har ni för sand till era illrar?? :*

Veronica
0

Har kört länge nu med Everclean, med små instickare av andra märken. Just nu håller jag på coh testat värmepellets, mycket billigare än sand kan jag lova…..41:- för 15kg (eller var det 20?) på granngården, luktar trä istället för bajs Flört

Amor vincit omnia

Faxlin
0

Jag kör stenhårt med Everclean. Men jag är astmatiker så då funkar det bäst. ;-)

Audiatur et altera pars

-eM-
0

Vi har träpellets som Veronica och det är toppen. Har testat många olika sandsorter och toalätt men det här slår alla!

Madde
0

Vi kör oxå med träpellets. Det är både billigt och luktar väldigt lite. =))))

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.