Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 233 ggr
Maria_G
0

Omplacering...

Tyvär måste jag omplacera min viltfärgade hona då inte fungerar med min hane längre. Annars e hon hur snäll och kelig som helst! Hon e helt underbar.Hon e drygt ett år gammal. Hon behöver mycket kärlek och uppmärsamhet.

Hoppas det finns nån som kan ge henne ett bra hem med mycket kärlek och bus.

Madde
0

Vad trist att det inte fungerar mellan dina illrar.

Det som jag tycker är bra att du går ut här och försöker hitta ett bra hem istället för att lägga ut det på blocket.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Johannah
0

Men vänta. Läste på din sida att du kanske väntade valpar i slutet på maj. Eftersom att du ska omplacera din hona så antar jag att hon inte har valpar nu. Det kan inte vara så då att hon är skendräktig och därför inte går ihop med din hane nu? En skendräktig hona tar ofta en annan iller, ett gosedjur, en människa etc som sin "valp" och skyddar den mot andra illrar/människor.

Jag vill bara att du inte ska fatta något förhastat beslut om det nu är så att hon är skendräktig. Det går över efter x-antal veckor.

Maria_G
0

Dom har inte kommit överens på en längre tid en så. det började smått i vintras sen har det bra blivit värrre och värre…tycker att det e synd för hon e så mysig annars.

Faxlin
0

Det är tungt när de små inte kommer sams. Men tyvärr ibland måste man ta beslutet att sära på dem för deras skull.
Om du trodde det skulle bli valpar så misstänker jag att tösen är okastrerad så att den som tar över antingen är inne i att avla redan eller är inställd på kastreringskostnaderna.

Tror du hon behöver komme till ett hem helt utan illrar eller är det bara din grabb hon inte kommer överrens med?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Madde
0

Bra skriver tycker jag Åsa.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Faxlin
0

Tackar Madde. Jag tror man har det tillräckligt jobbigt i alla fall om man kommit till den stund när man inser att det inte går att behålla en för att den inte funkar i restrerande familjen av djur liksom. Säkerligen mycket funderingar innan man skriver en annons.

Audiatur et altera pars

Maria_G
0

Hon är väldigt på hela tiden,och retas så om jag inte ska omplacera henne så e det nog kanke bra att jag skaffar en till så att hon inte e på samma och retas hela tiden….då kanske det skulle funka….inte vet jag…kankse värt att pröva…..annars när vi  får besök av andra illar då e hon inte så retsam,då får min hane pusta ut…hon e en liten "bitch" mot min honom =)

Men jag älskar henne verkligen det sita jag vill e att lämmna bort henne…..

sarae
0

kanske borde du fundera på att kastrera henne? Många illrar blir "trevligare" och lugnare vid kastrering…funkade i alla fall för mig!Om du verkligen inte vill göra dig av med henne ( Som du säger ovan) så kan du väl testa att kastrera henne! Tror det finns en chans att det skulle fungera, om inte så brukar det vara lättare att omplacera en redan kastrrad iller… värt ett försök Flört

Thyne
0

Jag kanske eventuellt skulle kunna ta henne. Jag letar nämligen efter en valp, men en ettåring är ju inte så gammal. Jag har tidigare illervana, men jag har aldrig tagit hand om en omplaceringsiller. Är det besvärligt att få illern tam till mej, iochmed att den är van vid någon annan? Skulle bli jätteglad över lite mer info =)

sarae
0

kan bara säga att skaffa en omplacering var det bästa jag gjort Flört men alla illrar e ju så olika…

Thyne
0

Jaså? Härligt för dej! Det är ju som två flugor i en smäll - hjälpa någon samtidigt som man får sej ett litet yrväder! :)

Faxlin
0

Som Sara skrev. Det skiljer sig på illrar. men de flest illrar får man väldigt snälla och sociala med sig själv även om det är en omplacering. Bara man jobbar med dem.
Sedan finns det omplaceringar som är helt underbara från början också;-)

Audiatur et altera pars

Thyne
0

Ja. Jag har kollat runt lite och hittat en annan omplaceringsiller som nog passar mej bättre, då det är nämre till vart jag bor. Strängnäs är lite för långt, tyvärr. :( 

Men den andra iller jag kollat på fyller 1 år i juli. Ifall det blir så att jag tar över honom, så ska det bli intressant att se hur det är med en omplacering, då jag aldrig gjort det förr.

kitty
0

hej

jag heter Nathalie och har ingen erfarenhet av iller. Är dock sedan flera år tillbaka biten. UNdrar därför om du redan ahr hittat någon som tar hand om din iller?

AmmiG
0

#3: Jag skulle tro att det började, när din hona började bli könsmogen. Om du inte vill göra dig av med din hona, så är de råd du fick i #2 en bra start.

Mvh ammi