Pratkvarn
Måste fråga om det finns fler än jag som har en iller som går och pratar varenda sekund av sin vakna tid. Enda tiden som Cato inte pratar är när han ligger och sover eller när man har honom i famnen. Jag har klämt och känt på honom och han verkar inte ha ont ngnstans. Någon som vet vad detta kan bero på eller är det bara has personlighet??
Mvh Jenny
Ted pratade så gott som aldrig, Fiona och Harley kan poppa när dom busar eller bråkar annars är dom inte några pratkvarnar alls, Fiona poppade dock väldigt mycket som bäbis men det gar avtagit.. så det tror jag varierar väldigt från iller till iller helt enkelt..
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Men det är typ tre popp/steg, inget arg eller ngt. Man skulle nog kunna jämföra honom med en gammal gubbe som går pratar med sig själv. JAg undrar om pratandet fortsätter när nötterna är borta…
Mvh Jenny
gud vad ljus han börjar bli :P
Jo han har blivit lite ljusare, men det kan även bero på att jag inte har lärt mig att använda blixten rätt ;). Jag jobbar på det =)
Mvh Jenny

Lucifer pratar rätt mycket. Folk frågar om vi har höns i huset.
HAHA! Låter han som en höna, stackarn?
Mvh Jenny
Tuuva var en riktig tjatmonster när vi fick hem henne… Men nu när hon blivit äldre så har det försvunnit

6# oh ja när han väl poppar gör han det högt och som en höna.

har också en pratkvar här hemma. kanske det beror på sin matte?
Nej men min äldsta hona Lilitha pratar och pratar hela tiden. Men det tror jag beror jag på att hon inte hör sig själv.
Varför han pratar kanske beror på brunsten? Min hane Lamio poppar väldigt mycket då han är väldigt uppspelt, allså då andra illrar är i hans närhet. Kanske det är så med din Cato?
#9 har ingen aning
Mvh Jenny
här poppar ludde mer pga brunsten. men han har olika popp ljud. ett lek popp ooch sen ett parningspopp. Det är ett djupare läte liksom…(som mitt i natten gör en yxtokig för övrigt)
Cato har ett jämt poppande (ingen skillnad). Jag håller med dig Sarae, högljudt poppande kl3 på natten
Mvh Jenny

Underbara hanar =)
#12 visst e det härligt 
hahaha, han pratade en himla massa här hemma också ska jag lova, vilket retade ännu mer gallfeber på mina pojkar :) som i sin tur lämnade matte en liten gåva innanför sovrumsdörren om Cato var ute i lägenheten.
Tror det beror på hans pratglada personlighet och på att han är okastrerad. Pegasus pratade också ganska mycket som okastrerad, men är nästan jämt tyst nu…
Så sött när dom poppar!
Bild. Cato
Sajtvärd på Iller.ifokus
Som sagt; jag älskar hans poppande DAGTID =)
Mvh Jenny