Beställt Dator. =)
Äntligen har vi beställt en bärbar dator till mig och mitt fotograferande. Allt för att kunna ha med datorn direkt när jag åker på utställningar och träffar.
Ville dela med mig av min glädje lite. =) Nu hoppas jag den kommer snart och sen blir det till och köpa en Router så jag kan ha internet på den oxå. Oj vad jag kan spendera massa tid här inne när jag är hemma. =)))
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Åh, grattis Madde. Det är helt underbart! Jag har oftast med min vart jag än åker. Och nu när du utrycker din glädje så måste jag berätta att idag ska jag och köpa 3 olika filter till min kamera! :) Är jätte nyfiken på hurdana ilder det kommer att bli. Oj, nu måste jag rusa till bussen!
#1: Oj vad kul. Jag skulle oxå vilja köpa lite filter och förstoring till macro foto. Men man får ta en sak i taget. Just nu är det datorn som hägrar sen får jag koncentrera mig på en extern blixt.
Superkul då måste du berätta hur det går och vilka färger du har köpt. =)))
Ordna då så att du kan surfa på datorn via mobilen då kan alla härinne få direkt rapport från mässor och dyl
Ja det vore ju inte helt fel. Har ju gprs. Men nu är jag inte så insatt i hur det fungerar? Någon som vet hur man gör???
hur dyrt som helst
Usch då. Då är det ju inte kul om det är dyrt. Då får jag nog vänta med allt tills jag är hemma och så.

Grattis till datorn Madde!! Hoppas att du får hem den snart… det sägs ju att den som väntar på något gott…. väntar ALLTID för länge :)
Kram
Ja man väntar alltid för länge på saker. =) Jag hoppas den kommer till veckan. Annars blir det i början av nästa vecka. =)))

Tre har internet via mobilen för 300 eller 400kr i månaden fär obegränsad användande om man råkar ha tre mobil. Mobilens batteri går dock snabbt dåligt av användande har vi märkt.
Dock hade dom nån speciel bredbands kort för bara dator också, kommer inte ihåg vad det kostar för en månad och hur det funkade.

GRATTIS både Madde och -eM-.
Ser liksom Madde fram emot att se resultatet av bilderna sedan.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Grattis Madde =)
Inget slår en bärbar dator… dom är toppen =)
Tack allihop. Ja det ska bli SÅ kul med en bärbar. =) Kan ju göra så pass mycket mer då. =) den ska även följa med till chile, så den kommer bli berest.

Grattis Madde =D=D

Madde, vad är det för dator? *nicke nyfiken*
Det blev bara två filter för dom hade inte det 3e jag skulle ha. Så det blev ett UV-filter och ett polariseringsfilter. Hade velat haft sapia också men, får vänta tills att det kommer in..

Jag ska skriva ut lite mer om datorn när jag väl får hem den. Det var chrille som valde ut den han tykte var bäst.
Vad gör uv-filter och polarisfilter för något. Tror jag har ett uv till ett av mina objektiv, men är inte hundra.

UV filter skyddar mest linsen oc gör inte så mycket, men polariseringsfilter gör att färgerna blir klarare, tex himlen blir jätte blå som på bilden med Malolo..

#15: Ohh, säger bara ohhhh. Vilken bild -eM-
Audiatur et altera pars
Ok men då har jag ett uv-filter. =) Då är det, det andra jag inte har. Hmm vad kostar såna filter???

Tack Åsa!
Madde, dom kostar ca 500-600kr, tror det är det dyraste filtret, men jag hade som tur fått presentkort..
#20: Ok tack för svaret -eM-. =)))

Hur går det? Har du fått din dator än? Eller har du hört något? ;-)
Audiatur et altera pars
Nu har jag äntligen fått hem datorn. =)))) Så nu blir det till och leka lite med den. Ska skriva lite nya artiklar och fixa med hemsidan ska jag göra. =))
chrille var så snäll så han installerade massa saker åt mig. =)) Vilken tur jag har som har en så snäll pojkvän. =)
Tack chrille.

Ja, var glad för det. De är relativt sällsynta. hihi
Audiatur et altera pars

HAHAAHAHHAAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHA 
DE DÄR LÄT KUL ÅSA xD

haha, men ack så sant. hihi
Någon som förstår att min inte ligger på så där fasligt mycket plus just nu ;-)
Fast han kom hem med ett 6-pack cola från affären så liiite har han stigit i graderna. hihi
Audiatur et altera pars

ahhahahahaahhahah du är så roligt Åsa hahaha XD

Vad var det för dator nu då Madde? Berätta berätta :)
Jag lovar att när jag kommer hem ska jag berätta vad det är för dator. Nu måste jag iväg och jobba. =)

Madde: Ja det måste du :)

hehe, håller med -eM-, lite teknisk data tack om vad det är du fått hem. ;-)
Audiatur et altera pars
Hmmm. Jag tror jag lovade lite mycket. Jag kom precis hem och kl är kvart över 12. Så jag måste säga att jag inte har ork och skriva något än. Utan jag låter det bero till i morgon. Ska strax lägga mig och sova. =)

Okej, jag kan förstå att det blir liiite jobbigt att sätta sig och skriva en massa vid den tiden.
Vi väntar tills i morgon, eller senare i dag blir det ju;-)
Audiatur et altera pars

Väntar :)

haha, vi lär få fortsätta att vänta tills i morgon. Nu är förhoppningsvis Madde på galej och har jätteskojigt. ;-)
Audiatur et altera pars
Jag var ut och festade med ett tjejgäng igår. Och idag mår jag toppen. Så ni får vänta tills senare ikväll eftersom det är så fint väder att man inte vill sitta inne. Men det blir snart mörkt.