Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 381 ggr
bnoffan
0

Molly - snart huvudlös?

Det började dagen innan julafton när jag skulle börja bära ner alla julklappar, mat och packning i bilen….

Molly har smygit sig in under skostället och väntar på att dörren ska öppnas… väntar lite till… väntar lite till… när dörren ska stängas springer hon fram och kaboom. Ett huvud i kläm.

Igår hör Molly någonting spännande utanför dörren strax innan lunchtid. Självklart ställer man sig då nedanför postinkastet och kaboom - en katalog rakt i skallen! 

Det är ett rent under att den där illern fortfarande är livet. Behöver jag ens säga att hon fortfarande kutar mot dörren precis som innan och ställer sig under brevinkastet precis som innan? 

sarae
0

nämen jisses! att dessa djur aldrig lär sig av sina misstag! de är ju snäppet trögare än jag :P

bnoffan
0

Muhaha ;) Ja visst är den ganska bra gjort att ha korkade djur så man iaf kan känna sig lite bright ibland!

Robinsnel
0

haha.. Molly må vara molly.. Hon bevisar verkligen teorin om att illrar inte har en aning om sitt eget bästa.

bnoffan
0

#3 Självmordsbenägen är nog rätt ord när det kommer till den illern. -suck-

Smex
0

haha, ja efter några gånger så lär hon sig.

Lilitha har ju nu lärt sig att man skall springa mellan benen på en då man skall gå ut genom en dörr. Och sen springer man så fort man kan.

AlbaStiffler
0

Aj då, taskig tajming.

Lösning? Korg som fångar upp breven som fästes på dörren samt en låg grind (räcker med 20-30 cm) som man kliver över.

bnoffan
0

#5 Haha lär sig?? Vad tusan är det? ;)

#6 Tror nog inte det är någon större fara faktiskt.

devildaughter
0

Som de gamla grekerna alltid sa.
Katten har nio liv, illern är näst intill odödlig.