Påkörda
Idag blev vi (jag, mamma, pappa och brorsan) påkörda bakifrån med bilen.
Hmm, vet inte riktigt varför jag delar med mig av denna lite mindre trevliga historia men men…
Var påväg hem från studentfirande och stannade i en korsning och så kom det en bil efter och körde in i oss bakifrån. Så nu ligger jag på soffan med värmekudde runt nacken och försöker samtidigt skriva här =)
Det gör rent ut sagt SVINONT!!!

det va inte bra, inte för jag vill leka doktor men jag jobbar inom vården och vill att du kontakta en läkare, en skada på nacken som inte blir behandlad kan skada och göra ditt liv jobbigt..nacken är ändå så pass känslig.
som nisse sa kontakta en läkare och ditt försäkringsbolag för att skydda dig vid eventuella framtida men. nacken är ett ställe som kan visa på skador efter ett par år
när jag smällde med firmans bil så hamnade jag på sjukhus (inga skador mer än ont) men blev kontaktad av företagets bolag om ersättning och ev framtida men.
Det är ju aldrig fel med en liten slant eller
elin_n, du ska definitivt söka läkare! jag var med om en bilolycka där vi både körde in en bil samt blev påkörda, min nacke tog rejält med stryk o nu har det gått 4 år o jag måste fortfarande gå hos sjukgymnast, min skada räknas som en whiplashskada och jag har fått ut pengar av försäkringsbolag ( det är iofs inte en så jättestor tröst eftersom jag har ständig värk)
Det är hur som helst viktigt att du ser till att träffa en läkare som kan bedöma, och om du behöver, så träffa en sjukgymnast!
Hanna o grabbarna

oavsett det är en whiplashskada eller inte.
man ska söka läkare för bedömmning, jag kan inte understryka hur pass viktigt detta är men jag vill ändå uppmana dej ännu en gång att det gäller även för framtida men.

Håller med de andra. Sök läkare NU Elin. Vill dig bara väl vännen, och det kan komma så mycket surt efter om man inte får hjälp i tid.
Massor av kramar till dig gumman.
(sänder en ask choklad genom cyberrymden)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Tack allihopa för er omtanke =)
Låter kanske lite lat nu men ikväll orkar jag verkligen inte åka till någon läkare. Känns som att jag behöver smälta det som hänt lite. Även om det inte var någon allvarlig påkörning så är det min första krock så jg känner mig lite skakis. Har tagit värktabletter och ska ligga på soffan hela kvällen =)

Förresten Åsa, chokladen är verkligen GOD. Har snart käkat upp hela aken *hihi* =)

*Asg* Vad bra, då kom den till glädje då. hihi
Se nu till att pyssla om dig själv riktigt och lova att du tar det lungt.
Audiatur et altera pars
Aj då, det var inte bra. Var med om nått liknande för något år sedan i julrushen. Vi stod stilla för rött ljus när en killen bakom oss började köra. Idioten satt och tittade på fel ljus, så när det blev grönt för dom som skulle till vänster, så körde han. Jag for med huvudet in i rutan, och sen slogs jag bakåt i nackstödet. Det var bara att åka upp till sjukan för dokumentation av skadan, det ska man alltid göra. Även om man i olycksögonblicket inte har någon synlig skade, man kan ha fått en wiplash som inte behöver visa sig på en gång. Det kan gå flera år innan den visar sig. Så håll ögonen öppna för nått som gör ont Åsa, åk då till sjukhuset på en gång.

Det var Elin som hade gjort illa sig. Inte jag. 
Audiatur et altera pars

Nej ursch, hoppad du mår bättre idag, jag blev oskå påkörd bakifrån när jag va ute och övningskörde en mindre smäll men bakrutan exploderade på våran bil jätte otäckt jag fick också ont i nacken och fick ligga på akuten hela natten och fick en väldigt obekväm nackkrage, men som tur va det ingenting men väldigt obehagligt iaf. Många kramar till dig Elin
Jag blev ordentligt påkörd av en bil som kom bakifrån för ca 10 år sedan.. Har fortfarande problem med nacken.
Tips: För dagbok över symptom och smärtor!
Sara

Bra tips Sara, inte alltid så lätt att i efterhand komma ihåg allting.
Audiatur et altera pars

När du går till läkaren så måste du kräva en sjukgymnastremiss.
När jag blev påkörd bakifrån så fick jag ont i huvudet och i nacken. Jag åkte inte förrän efter flera timmar till läkaren. Men allt blev dokumenterat och jag fick remiss till sjukgymnast. Jag gick på massage i några veckor för att inte nacken skulle stelna fel. Idag är jag helt bra och känner inget av den.