Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 260 ggr
Telefonkontakt
0

OT Granne...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Okej, det är nyår. Grannen hade fest "igår" och det var hög dålig musik. Det är inte lyhört här men jag fick somna till den sämsta musiken jag har hört. Den sätts på till och från hela natten och jag vaknar… Nu klöockan 8a stod jag inte ut längre och försökte plinga på, men hade jäveln någon ringklocka på dörren?! NEJ! Kan säga att i trappen så var det ännu högre musik (och ni ska höra inne på toan då kan man ju sjunga med!) jag står och bankar på dörren och hans kompis öppnar. Jag berättar att man måste visa respekt, ävern fast det är nyår. Visst ska man det? Han skulle be kompisen att sänka (kan lova att vi fick skrika till varandra).

För övrigt så önskar jag hörseln ur grannen, det är ofta sent på kvällen på så där hög musik så vår säng vibrerar. Sen så har han tydligen sin lägenhet som replokal. Sambon berättade att han har set tinstrument bärsas upp och ner ganska ofta….

Var bara tvungen att skriva av mig… JAG HATAR MIN JÄVLA PISSIGA RESPEKTLÖSA GRANNJÄVEL!! :( 

Nu skajag se om jag kan somna om… Men det tror jag inte…

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Theres
0

Stackars :P

golf.ifokus.se

skrollan
0

haha, vi har precis samma sak hemma hos oss. Efter det att vi stötte på varandra och pratade och han sa att hon spelar högt på julafton och nyårsfton och vi sa att vi inte skulle vara hemma då osv. Efter det så har han spelat varenda jävla lördag och fredag kväll, han soms jhsälv stod och sa att han spelar bara som en idiot på nyår och julafton!!

[jenkass]
0

ring securitas

Telefonkontakt
0

#3 kontaktar hällre ordföranden i styrelsen här.. men vi hyr i andra hand och då har vi inte så mycket att säja till om sjävla.. Det blev tystare ialla fall :)

AlbaStiffler
0

#4> Om ni hyr lagligt (med kontrakt godkänt av styrelsen) så kan ni klaga lika mycket som ägaren själv… :) Klart ni ska prata med styrelsen eller ordföranden. Ett tips kan vara att skriva ner när han spelar för högt, eller har replokal, har svårt att tro att lägenheten får användas som replokal för hans kompisar… kanske får man stå ut med att han själv spelar ibland, men inte m det sker för ofta eller på nätterna (efter kl 10).

Själv hade jag lackat ur dirkt och gått och klagat om han spelat högt eftr typ…01-02…kanske…på nyår. EN vanlig dag ska det vara tyst vid midnatt, där går min gräns. Själv hade jag en student-granne som stod och sjöng Hoa hela natten, på hans balkong med sina polare vrålhögt minst en gång i månaden, höll på att få spel… hahaha….

#3> såvidare inte Securitas är anlitade att vakta just detta hus är jag tveksam till att de kommer rycka ut. Är det nån man ska ringa är det väl snuten. :)

[jenkass]
0

#5 ja, tog förgivet att det är securitas då vi har securitas här.. men självfallet ringa det vaktbolag som man har (om man har något dvs)

Telefonkontakt
0

#6 eller så pratar man med grannen först. Musiken säkntes och jag sov gott fram till 13 :)