iller och boxer?
Nån som möjligtvis vet hur boxer och iller funkar ihop?
Jag vet att det är svårt att säga sådär på rak arm eftersom alla illrar eller boxrar inte är likadana, men tänkte om nån kanske hade erfarenhet av just den kombinationen.. 
haha trodde du mena en Tv-boxer när jag läste rubriken :P
Boxer är väll som anndra hundar antar jag :) Det är bara att testa o se om det går ihop. Ta det bara försiktigt att sammanföra 2 djurslag.
Har själv iller med 2 mellanpudlar utan problem.
#1 haha misstänkte att folk skulle tänka de!
#2 jo så tänkte jag med.. har ju varken iller eller boxer än men iller blir det snart förhoppningsvis och boxer är en dröm som jag haft länge.. och det är ju svårt att "byta" ett djur om det sen inte skulle funka. Och då skadar det ju inte att fråga.. om det bara blir negativa reaktioner så ska man kanske försöka tänka i andra banor innan man ger sig in på det..
Visst kan det bli problem. Det lättaste tror jag är att antingen Illern eller boxern är valp när de ska sättas ihop. Eller en oplacerings iller som redan är van med hund det är de lättaste.
Nu var våran älsta Tik van med iller då vi hade de när hon kom som valp så det gick riktigt bra. Pluto var lite rädd i början men har tuffat till sig. Att atakera den yngsta är hans hobby när han har tråkig då hon tycer att han är de äckligaste i värden :)
Jills första hundmöte (sen jag fick henne) var med just en boxer, hon blev livrädd stackaren då han kom lite för nära lite för snabbt. Men när båda hade lugnat sig så gick det alldeles utmärkt och hon hängde sig glatt fast i stackarens läppar;)
Men håller med #2, boxer är väl som vilken större hund som helst annars.
#5 hehe okej :) mjo det tänker jag med men vissa hundar har ju instinkter så man ska passa sig lite mer kanske..

Oftast så känner man sin egen hund, huvudsaken är att man vet hur ens hund är mot mindre djur och om h*n har nån jaktinstinkt.
typiskt, mitt svar blev inte skickat.. får skriva ett nytt.
#7 som sagt har jag varken iller eller boxer nu men vill skaffa den kombinationen och då iller först. svårt att känna ett djur innan man har dem och går ju inte byta hursomhelst tills det passar. har en schnauzer i familjen nu och henne känner jag ju och vet att det går att vänja henne vid mindre djur men kommer inte behöva tänka på det eftersom jag förhoppningsvis flyttar i höst.
kan funka med hund som har jaktinstinkt också. min första iller funkade alldeles utmärkt med min pappas jakthund, det var kärlek vid första ögonkastet dom gjorde allt tesammans :)
#8 Vad för Schnauzer? Jag har en Giant
Hon var super rädd för min lilla Lucifer trots att hon vägde över 40 pannor och Lucifer var så liten då och vägde knappt 1 kg 
har haft iller ihop med eng.cocker(jakt) och det har funkat bra. hunden undviker illrarna i största mån…kan de vara för mina huliganer gillar att jaga pälsbeklädda djur oavsett ras? De har även gått ihop med en york valp som var nästan i deras size och det funkade bra. mer mina illrar som är dumma faktiskt än att hundarna varit dumma…en scäfer/dobbis träffade mina illrar men lät dem aldrig träffas då jag var ganska så säker på att han skulle kunna lekbita illrarna för hårt om mina yrväder skulle jaga upp honom…så det stora lasset hänger väl egentligen på hur hunden accepterar iller och ev. bli bliten tycker jag…o mina illrar reagerar olika beroende på lång eller korthårig hund…
#9 och 11 det var just det med jaktinstinkt jag är lite orolig för men självklart är det ifrån hund till hund. men hur går det med valp som leker med illler? valpen kommer ju antagligen bita när den leker..
#10 en mellan, hon fastnade nyss med huvudet i en kartong hehe. hon är väldigt tillbakadragen när det gäller andra djur och människor och lite klumpig när hon leker men väldigt försiktig. Tror hon aldrig skulle skada ett annat djur om hon får gå fram och hälsa, hon lägger sig ner och skäller istället. Livrädd för katter som kommer för nära också :)
Jag har haft hamelton stövare tillsammans med Iller och det har gått kanon bra. Han älskade att busa med dem. Han visste att han inte fick hoppa på dem för att de kunde göra ont o de kunde skada sig. Hund är väldigt klok

min sambos föräldrar har en boxer och ines är nyfiken och vill hälsa men tyra(hunden) tror att det går att leka med henne lika våldsamt som hon kan leka med andra hunder så enda gången de fått hälsa på varande är genom ett galler och då högg tyra efter ines. tack för gallret…
Så jag skulle inte gärna släppa ihop dem.. :/

#8> Min killes faster har en riesen schnauser (stavas?) och den är helt galen i mina illrar, alltså på ett negativt sätt… Den skulle bita ihjäl dem på en sekund även om den i övrigt är rätt snäll och knappt jaktintresserad. Om jag har illrarna i transportburen så kan hunden spendera timtal med att titta på dem (nu brukar jag dock inte ha dem timtal i transportburen, men säg en halvtimme när vi kommit fram till sommarstugan där hunden och illrarna bor i olika hus under sommaren). Hunden blir helt hypnotiserad och omöjlig att få kontakt med… men men, alla schnausrar är kanske inte likadana… :-S
#15 jag har en Pitbull/Amstaff korsning med mina illrar, och dessa hundar har ju också ett väl talat "rykte" om hur dom skall vara mot andra, och eftersom att dessa hundar har en slags jaktinstinkt i sig så är det många som är chockade över att jag fått denna ras att gå ihop med små djur. Har även en Rottweiler som går med illrarna ;)
Lättare att få ihop valp kan ja ju säga iallafall =)
www.blueberryhedgehogs.com

#16> Kul för dig, grattis till framgången… :)