Iller iFokus

Iller

Etikettertipsaccessoareraktiviteter
Läst 983 ggr
[tiiia]
0

Sele till iller?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag fick med en riktig illersele till Errol när han flyttade hem till oss, men hur jag än ställer in den så kan han backa ur den. han drar till ett par gånger och sen är han ur den. Det är en sån där knäppsele som man ställer om banden på för att anpassa storleken. Men även när den nästan sitter för tajt så kommer han ur den. Har ni haft problem med det ni också eller är det bara jag?

Jag fick istllt slänga ihop ytterligare en hemmagjord sele som är klippt omöjlig att åla sig ur. passar tillomed på min råtta här hemma eftersom att den går att ställa in hur mkt som helst och den är korsad mellan frambenen. 

Men nu tillbaka till ämnet. Har ni haft problem med illrar som kommer ur sina selar?

/ Tia

Faxlin
0

Nej inte hagen selarna. Ställer man dem bara rätt så kommer de inte ur dem. Åtminstone inte mina vildar.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Robinsnel
0

yup, hagen-selarna är det som funkar här.. Jag ställer in dem så jag kan ha ett drygt finger under dem på tjejerna, på killarna två fingrar under.

Men jag tror inte tiia menar en hagen-sele här…

bnoffan
0

Daisy är en hejare på att kravla sig ur selen, MEN det beror också på att jag hitills inte hittat någon sele som är tillräckligt lite för henne.. Har sagt nu i ett halvår att jag ska sy om selare! haha

Norrskenets
0

Hade bara problem från början då man tyckte man ställde in selen tillräckligt men kom nästan ur dom ändå så man ställde in selarna eftersom och sen ställde ut dom när dom växte och växte hehe så nu har jag inga broblem med det=)

Guteillern
0

#0 Jag använder zoosajtens selar (bilden) och Hagenselar till mina. 

Zoosajtens selar passar de flesta illrar från 8 veckor, till stooora illrar.

Amhs illertorg har Hagenselen i två storlekar (normal och frökensele), den mindre ska, efter vad jag hört, även den passa till små illrar. Har inte provat den själv.

Tillägg: Kom på att det kanske är Marshall som tillverkar Frökenselen. Finns iaf hos Amhs :-)

Aelsklinn
0

#3 och #5  Vi köpte en damsele från amhs-illertorg. och den är verkligen suprbra. Vi har två rätt små damer här hemma. En sådan sele kan bli alltifrån pytteliten till "normalstor".

Guteillern
0

#6 Det är nog den jag tänker på, fast jag hade för mig att den kallades frökensele :-)

[tiiia]
0

nä det var inte en hagen sele. ser mer ut som en kattsele fast med kortare band mellan "halsband" och det som är "runt magen".

sarae
0

har nu provat min rosa ferret couture sele på buffy….hon måste alltid ha minsta storleken,..men den här var så liten att jag fick göra den större ;) så hett tips till er med mini töser

lolla87
0

nej dom funkade dom första veckorna jag hade honom sen kom han ur dom!

Guteillern
0

#8 Jag gillar inte låsningen på selen (bilden #0). Ser ut att vara samma typ som används till mysbyxor, luvor mm, och dom snäppena brukar sällan vara tillräckligt starka för att inte glida.

[tiiia]
0

#11 selarna på bilden är de selarna som jag gjort själv som de inte kan ta sig ur.

det är den riktiga köp selen som glider.

[tiiia]
0

det här är selen som krånglar

Strumpan
0

Det finns ju typ "tröjor", de ska väl sitta?

Mvh Jenny

AlbaStiffler
0

#13> Den där selen ser lite "slapp" ut. Det finns illerselar av liknande modelll som är lite mer styva, dvs banden är lite gövre och hårdare… dessa funkar iaf på mina illar utan att behöva sitta alltför hårt.

:)

Guteillern
0

#13 Vi har en likadan kattsele, valde mellan det mönser du har och tassarna (det blev tassar). Den har tunnare och mjukare remmar, än illerselar har och är inte alls lika stadig som våra illerselar.