Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 85 ggr
illerlover123
1

Hyra en iller?

Hej!
Jag flyttade ut i min lägenhet för cirka 8 månader sen men har känt mig lite ensam. Jag har funderat på att skaffa husdjur men har inte riktigt än vågat committa till att ha ett husdjur i 10+ år. Jag undrar därför om det är möjligt att hyra eller låna en iller i någon månad eller så. Eller om ni tex. ska resa bort ställer jag gärna upp som illervakt.
(Jag bor i Stockholm)
Hör gärna av er, och låter det här jätteknäppt?

Grodan
1

Jag förstår precis vad du syftar på. Har lånat ut iller vid några tillfällen faktiskt. Det var Benziller som jag hade för några år sedan.
Qotho som jag har idag skulle jag inte kunna låna ut, vi har bondat otroligt starkt och vi kan inte vara utan varandra. Jag är inte ens säker på att han skulle vara en så go och mjuk kille som han är med mig. Och så är han okastrerad och stinker (fast jag känner det inte och bryr mig inte, men jag tror att i vissa lägenheter kan det orsaka problem).

10 + år var lite att ta i tror jag. Kastrering, kemisk eller kirurgisk kortar ner livslängden något skulle jag gissa,för jag har bara hört talas om okastrerade som blivit 10+ år den senaste tiden. Men det är intressant och kan kanske öppna upp för diskussionen: hur gamla blir illrar idag.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️