illerutställning
2/9 är det illerutställning och vad jag vet så är det den enda utställningen som anordnas i Sverige för illrar.
Utställningen heter Kung Ranes Illershow
Det är kort om tid att anmäla. Sista anmälningsdag är 6/8. Anmälan kostar 300 kr för första illern och 250 kr per medföljande illrar.
Illrar som deltar måste vara vaccinerad inom de senaste 3 åren, dock senast 14 dagar innan utställningen eller fullvaccinerad iller med fem vaccinationer i följd (en dos per år i fem år).
För att utställningen ska bli av krävs 50 illrar anmälda. 50 illrar är också maxantal.
Läs mer på hemsidan eller fb
https://kungrane.show/
- Redigerat 2023-07-26 11:46 av Grodan
Anmälan stängs tydligen ikväll. Om du ändå vill ställa din pälskling så kontakta arrangör och hör om ni kan få vara med.
Jag har i a f anmält min buse och ska nu för första gången ställa ut en iller!
Har varit på illerutställning ett par gånger under åren, men aldrig ställt ut själv. Den här gången ska jag delta. Tror inte jag kommer att försöka mig på någon piffig hage direkt, men ska ändå försöka göra så att min päls får en trevlig hage att vara i hela dagen… oj oj… vad mycket saker man måste förbereda och packa…
Jag kommer också på utställningen! Har har aldrig varit på en innan så det kommer bli kul (hoppas jag). Om inte annat för att träffa lite illertokar.
_No way! Yes way!
#3 Vad skoj! Då ses vi där.
Jag kommer inte kunna köpa några snygga balla saker till hans hage, då jag får lön bara några dagar innan utställningen, men har redan börjat fundera på hur jag ska fixa till den i a f.
Man måste ju ha en vattentät botten… hm…
Och transportburar har jag slängt, sålt och gett bort och har nu bara en och den är för stor och dessutom märkt… hm
Du skulle kunna få låna en botten av oss om du vill. Vi tänkte nog bara ta med oss en hage.
_No way! Yes way!
#5 åh,vad snällt. vad är det för botten?
#6: Det är den blåa duken. Vi köpte två hagar inklusive varsin protective mat. Jag har inte måtten i huvudet men kan kolla upp det. Är någon slags gummiduk.
_No way! Yes way!
#7 Ok, det är en duk som tillhör hagarna alltså. Coolt.
Jag kanske får råd att köpa något när jag får lön. Behöver ju inte beställa från nätet, vilket jag ev hade tänkt.
Läste på hemsidan att man kan använda vaxduk. Undrar man kan lägga den hala sidan mot golvet… haha
Jag tror att jag kommer att kunna köpa en picknickfilt att ha under hagen. Får lite pengar imorgon och då ska jag se om det finns kvar i butikerna. Är lite jobbigt om de tagit bort säsongsprylarna redan…

#9: kom ihåg att den måste vara vattentät. alltså att ingen vätska får tränga igenom. det gör det tyvärr på sådanna.
#10 Gör det? De har ju plastundersida och har beteckningen "vattentät"…
Om inte annat så kvarstår mitt erbjudande :)
_No way! Yes way!