Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 519 ggr
Mikaela_B
0

Välkommen hem Zingo!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår den 26/12-07 så åkte jag och en klasskamrat för att hämta hem min lilla bebis i Borås. Efter att ha kört fel ett par ggr pga att Gps'en visade fel ett x-antal ggr så kom vi äntligen rätt :P Dock så hittade den bara gatan så nummret fick man ju leta sig igenom efter själv, men det vart inga problem.

Allt gick smidigt och bra när vi väl hämtade han, och efter att man pratat lite och sedan lekt lite med han så vart det dags att hoppa in i transporten och åka hem till Göteborg.

Att sitta i transporten i 1 timme var inte uppskattat och han ville ut hela vägen och försökta gräva sig ur den, dock så fick han en liten godisbit och sedan somna han så gott så. Annars vart det inga problem alls att komma hem.

När vi väl kom hem så var det bara att lyckas få in alla saker som var hans och som fick följa med, + att illern också skulle med in då :P
Efter att ha nosat omkring och kollat läget så började vi busa med hunden, dock ville han bara sova. * Hundarna har lärt sig att om maja vill leka så kan dom lossas sova för då bryr hon sig inte*

Sedan så fick han träffa mina andra två pälsar som finns här också. Det gick faktiskt förväntansfullt bra, Zingo och Piff började väl " bråka" 2 ggr men inget allvarligt, efter det har det inte vart något, och nu kan dom vistas i samma rum utan problem =) Maja och Zingo funkar jätte bra och leker och stojar. Men jag kan förstå Piff om han inte orkar, han är en gamal kille på snart 7 år, så en 8 månaders iller är nog inget jag heller hade orkat med :P Men Maja som är yngre ca 4 år lite äldre tror jag och hon har ju försökt leka med Piff innan men han vill inte så hon är lycklig över att någon vill leka nu:P

Han har inte gått utanför lådan en enda gång ÄN får man väl tillägga :P och han luktar verkligen skunk just nu :P han kastrerades för ca 1 vecka sedan så han skall få bada vecka 2 fick vi rekomenderat.

Skulle kunna babbla på en massa mer om han :P men nu får det räcka =D Skickar med lite bilder på han som jag har hunnit tagit :P

www.blueberryhedgehogs.com

Mikaela_B
0

Sara's puff älskar han :P så de blir att köpa fler :P

Mikaela_B
0

Puffen är med igen :P

Mikaela_B
0

Lilla plutten igen

Mikaela_B
0

Har aldrig älskat en puff mer :P

Robinsnel
0

sicken sötnöt ni fått hem!

Telefonkontakt
0

Vilken liten sötnos!

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Tesan
0

Jätte fin é han…

Vattunalle
0

gud han ser precis ut som min lillkille =D

kitty
0

hehe du kunde inte hålla dig ;9

grattis grattis :)

Mikaela_B
0

Tack så mkt alla =)

#9 haha nej jag kunde ju inte detta :P så nu är han här :P haha

sarae
0

NAWWWW bebisen! grattis grattis grattis mikaela! gud så roligt! Måste få träffa nytillskottet igen snart!

Mikaela_B
0

#11 Tack!! Han e skit söt, dock lite motbjudande med stanken han har nu :P hahaha Så bada blir de det första som står på mitt schema Vecka 2 för hela högen :P Visst är doften lite charmig * not * men men, 2 veckor kvar :P Kan ju störta din lya när du kommit hem ;) haha, vem vet kanske har du råkat "glömt" 3 st i lägenheten som du inte minns :P

Sara
0

Du kan bada honom så fort kastreringssåret är läkt. Du kanske får bada honom nån gång till sedan men ett par gånger extra gör absolut inget.

Sara

Faxlin
0

Ohh vad skoj att få se nytillskottet. Riktig söting.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Miss-Me
0

jag var också i borås igår. :P

Miss-Me
0

jag var också i borås igår. :P

Mikaela_B
0

#13 jo jag vet, men just därför så väntar vi tills vecka 2 för att då har de läkt ordenkligt…

TottsiGirl
0

Var nere och hälsade på Zingo när han var i Borås riktigt fin grabb!

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

TottsiGirl
0

En till :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Mikaela_B
0

Naw bebisen :P Om han ändå ville vara så still i några sek för en bild :P

holtz
0

Vad roligt :) Supersöt, verkligen!!!

Mikaela_B
0

#21 jo han är jätte söt på bild :P och i verkligheten dock också, men han luktar som en skunk, dock inte de som är jobbigast just nu :P utan att han vänder upp och ner på ex hela mitt badrum är en sak :P gräver sig under kattlådorna och välter ut ALLT som är i dom, inte får man sova heller, sedan så är jag sjuk nu *vinterkräksjukan* JIPPI! Vilket betyder att jag spyr av hans charmiga lukt, så kan inte ha han nära mig så den rollen har sambon fått tagit över just nu :P