Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 305 ggr
Pandae
0

OT Sur>_<

Fy vad sur jag är!

Har modellat i 1 ½ år nu, mest för skojs skull så de är inget jag tjänar på. Är med i en agentur, men när de lurade mig sa jag till dem att jag ville sluta i den agenturen.

Det började med att jag fick ett catwalkjobb i sthlm ,skulle få kläder som betalning för 4000kr, fick en tröja värde 600kr och sen kunde de inte ge mer för att showen hade kostat för mycket? Tog kontakt med min agentur och tjurade, och de sa senare att de pratat med företaget och att jag bara kunde höra av  mig (men de svarar aldrig!)
Sedan hon som äger agenturen är själv modell och påstår för mig att hon bara fick ett plagg själv, och ändå stoltserar hon på bilddagboken med alla plagg hon fått därifrån!
Så litar ju inte ett dugg på henne>__< grrr…
Och det kostade mig 3800kr för att åka upp en helg till sthlm och så…

Men iaf, sa till att jag inte litade på henne och att jag ville sluta.
Nu, 7-8v senare ligger jag fortfarande kvar på deras hemsida att jag är med i agenturen, PLUS att de har tagit ett gammalt foto på mig och kladdat texten: Merry Christman from all of Us at *******

Jag blir så jävla förbannad! Hon har ingen rätt överhuvudtaget att ta den bilden och ändra på den (för de är min pojkvän som har copyrighten) och hon har inte frågat honom om lov ens.

Nej fy va sur jag är nu>____<

Faxlin
0

Kan förstå att du blir sur när de behandlar dig så. Pojkvännen kan skicka en saftigräkning till dem för att de använt hansbild. Ett sätt att trampa ner foten.

Hoppas du får en ny och bättre agent sedan.

Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Pandae
0

Jo, jag va så sur så försökte väcka honom, men han ville bara sova. ska prata med honom imorgon, vet att agenturen har använt sig av andras bilder som de klippt o haft sig i (garanterat utan lov det med!).
Sånt tycker jag är så dålig stil:/

Faxlin
0

Visst är det dålig stil. Håller med dig.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

skrollan
0

tycker absolut att det ska anmälas!!