Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 376 ggr
StyrJohan
0

Vild efter operation

Hej vi fick tillbaka Kiba nyss efter kastrering och vaccination.

Fört var hon helt lugn, men nu är hon jätte sprallig. Eller hon springer runt och runt som om hon letar efter något och vägrar stanna. Inte äns om man klappar henne.

Hennes syster blev kastrerad för några veckor sedan och hon var rätt normal och snäll hela tiden när hon kom tillbaka. Det var därför jag tyckte det var så konstigt.

StyrJohan
0

Jag lät henne träffa Puni lite och det verkade som att hon blev lite lugnare. (Puni är våran lite äldre kille) Men jag vågar inte lämna dem ihop nu. Men vet inte vad han gör om jag inte ser.

Och sen skulle jag se om hon hade någon aptit genom att ge henne lite FUROVITE och det var hon heltokig i så det borde väl inte vara nån fara med henne?

Guteillern
0

#1 Tror inte det är någon fara. Hon låter som en mycket pigg tjej, som letade efter kompisen.

Eftersom ni nyss kommit hem, är det bra att du håller lite koll när dom är tillsammans. Ha lite koll så hon inte blir så sprallig att OP-såret går upp. Är hon sydd med utvändiga (ska tas bort) eller invändiga (försvinner av sig själv) stygn?

StyrJohan
0

De syns utifrån men hon sa att de skulle försvinna av sig själv.

holtz
0

Min ena tjej spelade i en veckas tid på att hon blivit opererad och ville behandlas som en ynklig liten sak och bli buren på. Hon hämtade jag dessutom när hon precis vaknat till. Min andra tjej som blev opererad nu vid Lucia, var pigg och lekfull så fort vi kom hem från veterinären. Hon hade däremot legat vaken ett bra tag i transportburen hos vet. Väldigt olika med andra ord.

Faxlin
0

Tror precis som de andra säger att du inte behöver vara orolig. De är olika och jag tycker det låter somom hon mår bra.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Guteillern
0

#3 Då är det invändiga stygn. Det du ser är knutarna på tråden dom sytt med, dom kommer att trilla bort av sig själv. Några av mina honor, har själva plockat bort knutarna efter ett tag, utan att det orsakat några problem.