:'(
Har ni hört det där om den lilla labrador valpen runt 14 veckor gammal, och knötsfast utanför affären när husse eller matte skulle gå in och köpa mjölk eller vad det nu var!, Så är det någon IDIOT som stjäl hundvalpen och ska andvända den till sina kamphundar, men det var några barn som såg det där och följde efter mannen, och i sista sekund innan han skulle bussa på sina kamphundar på valpen så kommer det väktare/ Poliser!
Och så var det ett lamm som hade stulits från en gård, och vittnen hade sett att den hade andvänts till kamphundar och blev ihjäl bitet!

Sjuka människor!!! usch jag blir så jääävla förbannad! 
(ursäkta att detta inte handlar om illrar) Jag var bara tvungen att säga detta! Tycker att det är så hemskt!
men dom fixk tag i den här mannen iallafall! Men dom varnar nu att man inte ska sätta hundar utanför affärer! eftersom att dom själs och andvänds till kamphundar!
Alltså, jag är en jätte djurvän, men dom borde inte föda uppkamp hundar! Vad är det för fel på alla människor nu mer förtiden? Jag menar, såhär var det ju inte för 70 år sedan vad jag vet! Ett mord var ju lixom inte ens på schemat där! det händ väl max en gång per år! och i dagens generation, är det nu så vanligt att det nästan inte ens kommer på nyheterna! Och det värsta!? vad är då straffen? herre gud!

Ja, det är hemskt. Både om fåret och valpen. Att lämna en liten valp utanför affären själv skulle jag aldrig våga göra.
Sedan kamphundarnas vara eller icke vara det är en stor debatt. Jag anser att ett djur blir vad man gör den till. Har träffat hundar ur dessa kamphundsraser flera gånger och alla har varit super trevliga individer. Känns fel att stoppa en ras för att fel människor dras till den.
Måste gå att stoppa dessa människor istället.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

mhmmundra bara vad som händer med dagens generation!?
Folk alltså. Hade gett vad som helst för att få tag på sådana idioter, och sen bussat på en eller ett par kamphundar på dom. Så fick dom kanske en uppfattning om vad dom utsätter sina djur för. Blir så förbannad när jad läser eller ser nått sånt här. Brukar titta på ASPSA och djurpolisen i USA, och där sker en hel del. Och där ( i vissa stater) som här är kaphundar förbjudna. Brukar vara från Maiami och från Texas mest, men även från New York och från Ditroit (stavas det så?? är inte så säker på det)

Jag tittar också på de programmen ofta. Mycket bra. Och lärorikt också faktiskt. Eftersom man ofta för information från veterinärshåll vad som görs liksom.
Kamphundar är ett större problem där än här med sina riktiga matcher där det ligger massor av pengar. Hoppas vi aldrig hamnar där.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jag med!
när jag var liten drömmde jag om att få bli en djur polis
så att jag bara fick plåga dom där människorna som gör sånnt här mot stackarns försvarslösa djuren 
, fast att bli en sån polis nu är inte helt fel det heller
. Usch jag blir oxå så himmla arg!

mm det är det faktiskt Åsa :)