Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 345 ggr
Nattja
0

Biter, biter och åter biter!

Jag håller på att bli galen på henne.

När hon är på golvet så är allt okej, hon naffsar lite i fötterna men inte mycket. Men så fort hon kommer upp i sängen så biter hon. Hon blir så elak. Jag tar tag i nacken och fyar åt henne. Inte hjälper det. Hon bara fortsätter att bitas.. Vad mer kan jag göra? Har testat det mesta men ingen hjälper?

sarae
0

jag puttar upp en tråd åt dig som heter KT bitträning, där finns de flesta tips.

AlbaStiffler
0

Tycker det låter som om din fy-metod inte funkar. Vissa illrar reagerar inte på att man tar dem i nackskinnet, istället kan de trigga dem att bli ännu värre. I tråden "bitträning" som Sarae puttade upp står om några metoder (som tex jag skrivit om) som inte går ut på att fysikt "göra illa" dem. Jag brukar kalla dem fräs/Skriiii samt ignorera-motoderna.

De funkar på vissa illrar. :) Lycka till och fråga mer om du undrar hur de funkar! Berätta gärna OM de funkar sen… :)

Velsan
0

ha henne inte i sängen? det triggar lek hos de flesta :P sen tycker inte jag att nackgrepp funkar överhuvudtaget :P

LiindaLarsson
0

nackgreppet funkar på min

RobinB
0

provocera henne till att bita dig ett tiotal gånger ta knogen då för ddet känns knappt, sen lyfter du upp henne o blåser på henne efter varje gång så kommer hon förstå att hon får koncikvenser, då är det inte lika roligt att bitas

Faxlin
0

Envishet är nog huvudordet. Bara fortsätta. Låta henne bita när ni är beredda, så kan du tillrättavisa. Gång på gång på gång. Tills hon förstår.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Tyson07
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag hade samma problem med min iller Tyson. Hade vantar och tofflor på mig de första veckorra =o( Och va riktigt rädd för honom emellanåt. Nu har han aldrig fått va i sängen då vi har dörren stängd in till sovrummet. Jag är ingen iller expert, har bara haft Tys i ett halvår. Men det tipset jag kan ge e envishet. Jag tog också Tys i nackskinnet och sa fy men sen våga jag knappt släppa han av rädsla. Det som har funkat här hemma e miljoner NEJ och att dissa han när han va dum. Och få han att fatta att nej hör ihop med dissningen. Idag räcker det med att jag säger nej så slutar han direkt. Det kommer säkert att bli jättebra med din tös =o) Lycka till…