vad är det för mat?
Jag var på en djuraffär hemma hos oss för att kolla om han köpte hem illrar till sig, och bara nyfikenhet. Han sa att hon gjorde det, svarade jag att jag hoppades att han inte stödjer farmarna. men han sa att han inte gjorde det, för han köpte av en människa i götebrog som han även köper marsvin och hamstrar av och han sa att han trodde farmillrar var agressivca av sig så det skulle han aldirg göra.
Sedan frågade om han kunde beställa hem illermat, då ick jag till svar att det har han alltid hemme eftersom att säljer illrar titt som tätt. Det var Vita kraft och ferret duo.
Vad är det för mat? ferret duo tror jag aldrig jag hört, föröskte läsa baksidan, men stod inte på svenska =(
ferret duo tillverkas av prestige, och är inget bra foder. Alldeles för mycket kolhydrater och fisk, personligen gillar jag inte vitakraft heller.
hm i göteborg? som även har marsvin och hamstrar? aldrig hört talas om…är d säker på att han inte sa i gbg trakterna? varberg eller nått typ?
Jo, han sa göteborg.
jag förstod att det inte var det bästa fodret. Men ville i alla fall höra :) tycker det var synd att han resonerade så att illrarna från farmare var ilska det var därför han inte köpte av dem, inte för att han inte borde stödja farmara.
Tack i alla fall :)

jag använder dom 2 fodrena när jag har ont om pengar, men skulle inte använda de hel tiden förutom när det krisar.
btw, är det djuraffären i luna-huset du menar?
Ja, precis, det var där jag var. Nu har du brättat hela historien och om jag får för dig ska jag absolut ditt och föröska bakna in vett i skallen på människan!

ja absolut, vsg !! hoppas den jäveln måste lägga ner, han har hur många anmälningar på sig som helst men inser helt enkelt inte =/
Okej. Jag vet inte hur mycket mina åsikter kommer att påverka, men jag hoppas det kommer hjälpa till i alla fall. Finns det fler djuraffärer i södertälje som just säljer djur?

jaa, östra zoo, vid klaffbron typ..
skulle inte rekomendera att gå dit då alla djur jag köpt från han har fått canserknölar under 2 veckor, utan den senaste som fick det efter 5 år.
men usch vad hemska djurafärer är, speceillt vid oss. Man blir mörkrädd=/

Det är hemskt med de zooaffärer som bara ser djuren som en inkomst.
Jag vet Söders zoo inne i Gävle, där slutade de sälja illrar långt före att de ändrade storleken för dem att vara i. Ägaren tyckte det var för mycket jobb med dem. Han tog ju illrarna med sig hem varje dag så de fick springa fritt hemma hos honom. ;-)
Så det finns de zoo affärer som faktiskt bryr sig om djuren också.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#9 synd att alla djuraffärer inte är så =/
mkt bra gjort av h*n som hade den djuraffären :)

#10: Därför jag i så stor mån som möjligt gynnar hans affär. Bra personal, kunniga är de på alla djuren. Sedan har de även delat upp djuren så de har experter på alla områden om man behöver djupare kunskaper.
Audiatur et altera pars

#11 oj, det verkar ju som världens super djuraffär, alla borde ju ta efter hans affär, det borde nästan bli lag på att ha det som hans :)

#12: Ja de är ett föredömma faktiskt. finns verkligen bara gott att säga om dem. Och det mest fantastiska är att oavsett vem man pratar med som har varit in där så har de bara gott att säga om dem också. Annars brukar det vara att inställningen om en och samma affär kan skilja sig stort beroende på vem man frågar. Men inte här. :-)
Audiatur et altera pars

#13 helt otroligt =)
Oj, sådanna människor som värnar bra om djuren och inte bara tänke rpå pengar, dem är värda guld. Det är synd att man inte fattat redan innan att affären hemma hos oss är så hemsk såna fall. Jag hoppas att mina åsikter kommer att påverka honom.